Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




18 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2015, 16:25 
1. Trickerion: Legends of Illusion (2015)

Berichten: 748
Woonplaats: Mechelen
Deze zomer (binnen enkele weken al) vliegen mijn vriendin en ik samen naar Amerika. Voor de lange vlucht dachten we enkele leuke 2 speler spelen mee te nemen. Liefst compact zodat we deze makkelijk kunnen spelen daar.

Wij zijn geen fans van Ballonrace of lost cities.

Van grotere spelen hebben we graag spelen in het genre van Marco Polo, Trajan, La Isla,...

Tips?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2015, 16:35 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
Bekijk Targi eens :), een workerplacement maar dan in compact doosje en speciaal voor twee spelers.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2015, 16:39 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
In het vliegtuig ??

Daar zou ik geen enkel spel aanraden......
Dan via I-Phone, of tablet tegen elkaar spelen zou ik zeggen.
Of e-reader ...... zo lang is die vlucht nou ook weer niet.

Dobbelspellen zijn irritant voor je mede passagiers
kaartspellen is je tafel te klein
bordspellen, zelfs in reisformaat, is irritant, want staat op 1 van de 2 tafeltjes.

Op vakantie zelf, zou ik gaan voor Dominion, Star Realms, Targi en andere 2 pers toppers die hier her en der worden aangeraden. Daar is zelfs een apart topic voor ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2015, 16:43 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2650
Woonplaats: Etten-Leur
Brave Rats

Love letter

Lost Legacy


Laatst bijgewerkt door Edwin84 op di 23 jun 2015, 16:43, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2015, 16:43 
10. Pandemic Legacy: Season 1 (2015)

Berichten: 1437
Woonplaats: Woudenberg
Pesten :thumbup:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2015, 16:58 
Avatar gebruiker
Eens met dat dobbelstenen irritant zijn voor de andere passagiers en een iPad met een paar goede apps erg handig is.

Desalniettemin zijn er wel een paar spellen met een kleine (en stille) footprint, zoals:
- love letter
- mr jack pocket
- onirim
- dragon's hoard (al wel wat groter)
- hive pocket

De kans is aanwezig dat je je eigen persoonlijke computer hebt in de stoel voor je en dat daar ook spellen in zitten die je tegen elkaar kunt spelen


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2015, 17:02 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Traxx (opvolger van Qwixx) : snel en geluidloos
Qwixx kaartspel : eveneens snel en geluidloos
Love letter & Brave rats : beide snelle kaartspellen
Varkens pesten : niet helemaal geluidloos (knorren)

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2015, 17:53 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Beetje off topic:
heb het nooit met 2 personen gedaan, maar is love letter leuk met 2 personen??
Moet ik de 2 pers regels eens opzoeken, want ik kan me daar eig niets bij voorstellen.

Ik twijfel of zelfs MrJackinthePocket past op zon uitklap tafeltje......

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2015, 18:07 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
EEMBC/Bongo schreef:
Beetje off topic:
heb het nooit met 2 personen gedaan, maar is love letter leuk met 2 personen??


Gaat, maar leuker met 3 of 4 spelers. Als je Love Letter 2p wil, kan je BraveRats proberen van dezelfde maker :).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2015, 19:38 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
maxitaxi777 schreef:
EEMBC/Bongo schreef:
Beetje off topic:
heb het nooit met 2 personen gedaan, maar is love letter leuk met 2 personen??


Gaat, maar leuker met 3 of 4 spelers. Als je Love Letter 2p wil, kan je BraveRats proberen van dezelfde maker :).

Inderdaad, brave rats is dan het betere idee. Daar zitten ook een aantal leuke varianten tussen die het spel weer veranderen.
Love letter met twee is best wel oké, het enige nadeel is dat er bepaalde onmiddellijk winnende combinaties kunnen ontstaan. Als je bv. start met de Baron en de Prinses ben je onmiddellijk gewonnen, kan snel gaan zo

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2015, 19:42 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Mysterium. Grote doos, maar je hebt enkel een stapel kaarten nodig. Geweldig leuk spel. combinatie van dixit en cluedo (maar geloof me, het is veel beter dan beide). Er is een moord gepleegd en 1 persoon speelt een geest die weet wie het heeft gedaan (en waar en met welk wapen), maar die kan alleen hints geven door het spelen van (zeer mooi geïllustreerde) kaarten en mag geen woord (!) zeggen. Deduceer aan de hand van de hints wie het heeft gedaan voordat het te laat is! Erg goed met 2!

Guillotine . Leuk cut-throat 2p spelletje waarin je punten scoort door de koppen van de meest voornaamste nobelen te snellen. Door actiekaarten kun je de rij voor de guillotine manipuleren. Veel humor ook in het spel.

Battle Line / Schotten Totten 2 namen, hetzelfde spel op een klein verschil na. Een spel waarin je betere pokerachtige-combinaties probeert te maken dan je tegenstander op 9 plekken tegelijkertijd. Tactiek, bluf, planning.

Targi krijgt ook mijn stem. Worker placement met een interessant kruisingsmechanisme. Speelt snel weg, maar is toch tactisch vrij diep.

Fungi (Morels in Engels). Een tactisch spel waarin je paddenstoelen zoekt in het bos en die probeert te bereiden. Deels set collection, maar vooral het raap-mechanisme is vernuftig.

Puerto Rico het Kaartspel (Engels: San Juan). Goeie spinoff, wordt ook wel Race for the Galaxy-light genoemd. Toch nog vrij diep spel met diverse routes naar winst (net als de grote broer).

Metropolis (Engels: The City). Als bovenstaande RftG-light is, dan is dit ultra-light (van de maker van RftG trouwens). Een zeer kort steden-bouw spelletje met toch nog interessante keuzes (maar ook een redelijke dosis geluk). Leuk als tussendoortje.

Augustus. Grote doos, maar alles past in een klein zakje (m.u.v. de regels, maar die snap je wel na 1x doorlezen). Maakt gebruik van een bingo-mechanisme, maar laat dat je er niet van weerhouden. Het combineert set collection, klein beetje kansberekening, en timing. Speelt ook lekker snel weg.

Kortom, er zijn veel leuke spellen. De meeste zijn relatief kort (dat heb je nu eenmaal met compacte spellen), maar dan kun je ze ook meteen meerdere keren doen (dat wil je bij bovenstaande spellen ook allemaal. Het revanche-gehalte is hoog :wink:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 25 jun 2015, 12:24 
Spelmagazijn.com
Avatar gebruiker

Berichten: 684
The Game (ook solo te spelen)
Sushi Go


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 25 jun 2015, 12:26 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Mysterium. In het vliegtuig. Hoe?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 25 jun 2015, 12:56 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
maartend schreef:
Mysterium. In het vliegtuig. Hoe?


Hoe niet? Kan prima zonder de kaarten uitgespreid op een tafel neer te leggen, lijkt mij. Als speler krijg je bijv. een stapeltje personen en één of meerdere hints. Op basis daarvan kies je een persoon en die geef je aan de ghost. Een simpel ja/nee van de ghost is voldoende.

Als ghost kun je zelfs al voordat je in het vliegtuig zit de setjes kaarten klaarmaken.

Ik zou alleen aanraden een of ander bakje te gebruiken voor de hint-kaarten om te zorgen dat ze niet van elkaar afglijden bij turbulentie :P

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 25 jun 2015, 14:39 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Sushi Go met 2 ???

Oh... er zijn nog wel 2 leuke spellen met 2 die passen:

1911: Amundsen vs Scott
en natuurlijk:
Grand Slam

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
18 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Duo  
 Feed - Onderwerp - Compacte 2 spelerspelen voor op vliegtuig  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

2 spelers;vakantie;reis;vliegtuig;rugzak;backback



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®