Filosoof schreef:
Dat kan je van veel spellen zeggen: Ticket to Ride, Concordia, Age of Steam... Het zijn altijd twists, de verschillen blijven miniem, maar ik heb wel steeds duidelijke voorkeuren. Dus qua spelervaring zijn ze voor mij voldoende verschillend.
Bij TTR de losse kaarten ben ik het eens maar iedere TTR als aparte game heeft toch weer net andere regels en opties. Ook kun je elkaar volledig blokken.
Omdat je hier ook als 2e of 3e speler kan bouwen en kaarten op zich genoeg ruimte bieden voelt het anders.
Andere spellen hebben ook grotere verschillen in de kaarten. Hier is geen tot weinig verschil tussen land en zee wegen. Bij een spel als TM voelt een kaart heel anders aan afhankelijk van je ras. Water oversteken is lastiger dan via land voor sommige rassen en andersom.
Ook spellen waar de kaart bepaald waar je wel of niet kunt bouwen of waar je de grondstoffen vandaan haalt heeft het meer impact.
Concordia is altijd 1 stap naar de volgende stad en je kunt er gewoon bouwen. Ook zijn de resources aan het begin van het spel random. Dit wordt niet door de kaart beïnvloed. Ook begin je allemaal in dezelfde stad waardoor concurrentie voor de grondstoffen in het begin van het spel hetzelfde is.
Ben wel benieuwd naar jouw ervaring Pure Vidaof het veel scheelt.