Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




21 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 25 sep 2016, 13:36 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Volgens mij was de hoeveelheid tafels goed afgestemd op de grootte van de zaal. Je hoort eigenlijk alleen veelspelers piepen, omdat zij zich vaak richten op een paar nieuwe titels, waarvan meestal maar één demospel beschikbaar is. Hier kunnen de uitgevers wellicht wat beter rekening mee houden, door van lange spellen alleen ingekorte demo’s te organiseren of door gewilde nieuwe titels op meer tafels te demonstreren.

Dat gezegd hebbende, richt Noorderspel zich vooral op een groter publiek, inclusief gezinnen met kinderen. Voor deze doelgroep is er volop vermaak. Deze spelers hoor je i.h.a. niet zeuren over onvoldoende tafels. Dat is meer iets voor verwende veelspelers.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 25 sep 2016, 13:55 
tekst en tekeningen
Avatar gebruiker

Berichten: 176
Woonplaats: Coevorden
Erwin schreef:
Hier kunnen de uitgevers wellicht wat beter rekening mee houden, door van lange spellen alleen ingekorte demo’s te organiseren of door gewilde nieuwe titels op meer tafels te demonstreren.

Daar heb je gelijk in. We hebben Mombasa bijvoorbeeld helemaal uitgespeeld, terwijl we net zo goed na een stuk of vier rondes hadden kunnen stoppen, zodat anderen het konden uitproberen. Wat onze uitlegger heel goed deed was het spel uitleggen aan mensen die stonden te kijken terwijl wij speelden. Je zou daar haast een opstelling voor kunnen bedenken, met een binnenring van spelers en een buitenring van kijkers. Ik leer een spel vaak 'hardop pratend'. Nog steeds zeg ik hardop "eerste moet ik spelen, tweede mag ik spelen, twee draaien voor de handel", als ik Boonanza speel.
:?

_________________
http://devrolijckegans.blogspot.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 25 sep 2016, 17:53 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Ik heb een kort verslag met foto's gepubliceerd: http://bordspeler.nl/2016/09/25/noorder ... en-succes/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 25 sep 2016, 18:24 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
Mooi verslag Erwin. Dank daar voor.
En zo'n top locatie brengt je zeker in verlichte sferen.
Lijkt me heel bijzonder dat toch ooit eens mee te maken.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 sep 2016, 18:26 
tekst en tekeningen
Avatar gebruiker

Berichten: 176
Woonplaats: Coevorden
Erwin schreef:
Ik heb een kort verslag met foto's gepubliceerd: http://bordspeler.nl/2016/09/25/noorder ... en-succes/

Leuk. Een deel van de charme van Noorderspel zijn de trotse en enthousiaste mensen van WirWar en Rabenhaupt. Dat is al sinds zo het zich afspeelde in de kantine van de één of andere gemeentelijke dienst op het industrieterrein. Als beginnende 'BoardGameGeek' was ik na één bezoek helemaal overstag.

_________________
http://devrolijckegans.blogspot.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 25 sep 2016, 22:13 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5895
Woonplaats: Meerstad (NL)
Leuk stukje inderdaad en leuke beurs. Fijn inderdaad dat er ook spellen aanwezig waren voor de veelspelers. :)

Gespeeld.. Cry Havoc, Pixie queen, Crazy Karts en De ark is vol.

Cry Havoc was ik al erg benieuwd naar. (Deck building/area control war game)
Spel onderdelen zien er mooi uit, en heeft met het oorlogsbordje (af handelen van de gevechten) wel iets unieks, zit een bluf element in..
Het doet me verder denken aan kemet. Vind alleen wel jammer dat er maar 4 volken zijn waar je uit kan kiezen. Spel niet volledig gespeeld.
:ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

Pixie queen leuk workerplacement spel met een twist. Hier was ik het meeste onder indruk van.. Zou leuk zijn als de kickstarter lekker gaat lopen, en de stretch goals worden behaald. Vooral om de grondstof blokjes te gaan vervangen voor een vorm is toch wel een vereiste vind ik. Tijdens het spel geeft de queen je veel strafpunten, en belangrijk is dus om met je pixie's ervoor te zorgen dit enigzins te beperken.
We speelden een prototype, maar dit zag er al goed uit. Erg vermakelijk.
:ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:

Crazy Karts lollig spelletje waar je alleen of met een team besturing krijgt over een kart. Het is een race, en onderweg kom je van alles tegen. Wij speelden het met 4 (2teams) Elke speler kan met zijn kaarten, een deel (de helft) van de stappen bepalen. Risico kan zijn dus dat de speler die gas geeft dit teveel doet, of de andere te weinig kaarten neerlegt om te kunnen sturen. Speelt redelijk snel, dus de geluk of pech wat je kan hebben verbloemt dit wel. Als het spel in het NL uit komt wil ik er wel over nadenken misschien zodat de kinderen het ook zelf kunnen spelen.
:ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster:

De ark is vol Simpel set collection spel, waarbij je dieren in je ark verzameld. Setjes van 3 dieren zijn veel punten waard. Enkele niet veel. Dmv dieren splitsen die open in het midden van de tafel liggen krijg je eten. Met het eten lok je de dieren weer. Met het pakken van een dier eindig je de ronde. Ik heb het met 2 gespeeld misschien is het met meer wat uitdagender.
:ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
21 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Noorderspel  
 Feed - Onderwerp - Noorderspel 2016: 24 september in Groningen.  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®