Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





30 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 18 nov 2016, 12:20 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2220
Woonplaats: Den Haag
Ik vind het prijsverschil voor inkom tussen SpSp en Spel bizar groot. Wat is daar de verklaring voor?

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door BaSL op zo 20 nov 2016, 20:37, in totaal 2 keer bewerkt.
berichten gesplitst


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Spel 2016
BerichtGeplaatst: vr 18 nov 2016, 12:23 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
mazinho schreef:
Ik vind het prijsverschil voor inkom tussen SpSp en Spel bizar groot. Wat is daar de verklaring voor?

Verschillende organisaties? Verschillende plaatsen? Verschillende afspraken?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spel 2016
BerichtGeplaatst: vr 18 nov 2016, 13:36 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
mazinho schreef:
Ik vind het prijsverschil voor inkom tussen SpSp en Spel bizar groot. Wat is daar de verklaring voor?


De ene beurs wordt georganiseerd door een commerciële organisator, de andere door een federatie van spellenclubs (met zijn eigen verkoopkanaal). Daarnaast vermoed ik dat het Beursgebouw in Eindhoven flink duurder is dan een havenloods in Antwerpen. Wanneer ik dergelijke aspecten op me laat inwerken, snap ik niet wat er bizar zou kunnen zijn aan het prijsverschil.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Spel 2016
BerichtGeplaatst: vr 18 nov 2016, 14:02 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
Maar wat maakt dat allemaal uit voor de bezoeker? Die kijken toch sec naar de prijs en wat ze daar dan voor terug krijgen? Of dat nu in een loods of beursgebouw is....

Ik snap de redenering vanuit de verschillende organisatie kanten hoor, maar wat geeft het de bezoeker nu meer of juist minder in deze gevallen. Puur uit interesse hoor en niet bedoeld om beter of slechtere beurs te achterhalen.

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Spel 2016
BerichtGeplaatst: vr 18 nov 2016, 14:07 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
el_crosso schreef:
Maar wat maakt dat allemaal uit voor de bezoeker? Die kijken toch sec naar de prijs en wat ze daar dan voor terug krijgen? Of dat nu in een loods of beursgebouw is....


Weinig tot niets, neem ik aan.
Maar dat was de vraag niet


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Spel 2016
BerichtGeplaatst: vr 18 nov 2016, 14:40 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
Erwin schreef:
el_crosso schreef:
Maar wat maakt dat allemaal uit voor de bezoeker? Die kijken toch sec naar de prijs en wat ze daar dan voor terug krijgen? Of dat nu in een loods of beursgebouw is....


Weinig tot niets, neem ik aan.
Maar dat was de vraag niet

Was ook meer mijn redenering n.a.v. Niels zijn opmerking, dus dat klopt dat die vraag er niet expliciet stond :)

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 18 nov 2016, 15:23 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
el_crosso schreef:
Maar wat maakt dat allemaal uit voor de bezoeker? Die kijken toch sec naar de prijs en wat ze daar dan voor terug krijgen? Of dat nu in een loods of beursgebouw is....

Ik snap de redenering vanuit de verschillende organisatie kanten hoor, maar wat geeft het de bezoeker nu meer of juist minder in deze gevallen. Puur uit interesse hoor en niet bedoeld om beter of slechtere beurs te achterhalen.

Persoonlijk vind ik de ruimte waarin de beurs wordt georganiseerd toch niet onbelangrijk. Onder andere omdat er overal tapijt ligt in het beursgebouw in Eindhoven is het veel minder lawaaierig en dat zorgt ervoor dat ik minder snel vermoeid raak dan in de havenloods waar Spel wordt georganiseerd. Ik betaal daar graag wat meer voor maar dat is uiteraard persoonlijk.

Overigens is het verschil met korting minder groot dan het lijkt volgens mij. Als Ducosimlid heb ik kaarten voor het Spellenspektakel gekocht voor EUR 8,00. Met kortingsbon is Spel EUR 5,00 begrijp ik dus dan valt het verschil van EUR 3,00 mij niet tegen.

Neemt niet weg dat ik Spel een fantastische beurs vind waar ik graag kom alleen die voor mij wat ver weg is. Door mijn teruglopende gezondheid niet meer op één dag te doen inclusief heen- en terugreis. Voor de veelspeler valt hier denk ik zelfs meer te spelen dan op het Spellenspektakel omdat er meer verenigingstafels zijn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Spel 2016
BerichtGeplaatst: vr 18 nov 2016, 15:34 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
Dat is een heel helder antwoord, dank je voor je inzicht.
Helaas beide voor mij dit jaar geen optie, maar 2017 ga ik beide zeker bezoeken en eens kijken hoe ze verschillen (of niet) van elkaar ;-)

Iedereen die 2016 gaat, veel plezier!

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Spel 2016
BerichtGeplaatst: vr 18 nov 2016, 15:37 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 136
Woonplaats: Bavikhove/West-Vlaanderen
Dierik schreef:
el_crosso schreef:
Maar wat maakt dat allemaal uit voor de bezoeker? Die kijken toch sec naar de prijs en wat ze daar dan voor terug krijgen? Of dat nu in een loods of beursgebouw is....

Ik snap de redenering vanuit de verschillende organisatie kanten hoor, maar wat geeft het de bezoeker nu meer of juist minder in deze gevallen. Puur uit interesse hoor en niet bedoeld om beter of slechtere beurs te achterhalen.

Persoonlijk vind ik de ruimte waarin de beurs wordt georganiseerd toch niet onbelangrijk. Onder andere omdat er overal tapijt ligt in het beursgebouw in Eindhoven is het veel minder lawaaierig en dat zorgt ervoor dat ik minder snel vermoeid raak dan in de havenloods waar Spel wordt georganiseerd. Ik betaal daar graag wat meer voor maar dat is uiteraard persoonlijk.


Dat tapijt op Spellenspektakel vind ik super. Laat ze dat maar overbrengen naar Antwerpen. Dan betaal ik graag 2 of 3 euro extra...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spel 2016
BerichtGeplaatst: vr 18 nov 2016, 16:29 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
el_crosso schreef:
Maar wat maakt dat allemaal uit voor de bezoeker? Die kijken toch sec naar de prijs en wat ze daar dan voor terug krijgen? Of dat nu in een loods of beursgebouw is....

Ik snap de redenering vanuit de verschillende organisatie kanten hoor, maar wat geeft het de bezoeker nu meer of juist minder in deze gevallen. Puur uit interesse hoor en niet bedoeld om beter of slechtere beurs te achterhalen.


Ik spreek niet specifiek over Spel of over het Spellenspektakel, maar over spellenbeurzen/spellenfestivals in het algemeen.

De inkomprijs heeft vaak niet alleen te maken met de prijs van de locatie, maar ook met vele andere factoren, zoals:

- Krijgt de organisatie subsidies van de stad?
- Hoeveel sponsors heeft de organisatie?
- Hoe wordt de zaal aangekleed?
- Wordt de catering uitbesteed of niet? Uitbesteden is duurder, maar vraagt minder werk.
- Werken alle vrijwilligers gratis of krijgen de vrijwilligers een vrijwilligersvergoeding (in geld of natura)?
- Wil je als organisatie break-even draaien of wil je winst maken?
- ...

Wanneer je als organisatie:
1/ subsidies krijgt.
2/ veel en grote sponsors hebt.
3/ de zaal niet (of weinig) aankleed.
4/ je vrijwilligers niet zelf een vergoeding geeft, maar hen laat vergoeden door de uitgevers.
5/ geen winst hoeft te maken.

... dan is het logisch dat je je inkomprijs lager kan zetten dan de concurrentie.

Ik kan/wil niet in naam van Spel of het Spellenspektakel spreken, maar wij kunnen met Zomerspel bijvoorbeeld onmogelijk al onze bezoekers gratis binnen laten aangezien we anders niet uit onze kosten komen. Tenzij we al onze decoratie schrappen, onze food- en drankprijzen omhoog trekken en onze vrijwilligers niet vergoeden, maar dat willen we liever niet.

Om op je vraag terug te komen: wat maakt het verschil in prijs uit voor de bezoeker?

Als je op korte termijn denkt, dan maakt dat als bezoeker niets uit. Dan betaal je liefst zo weinig mogelijk. Op lange termijn betaal ik als bezoeker liever een euro meer. Eén euro verschil voel je (meestal) niet als bezoeker, maar als organisatie is dit geen verschil van 1 euro maar een verschil van 3000 euro (als je 3000 bezoekers trekt). Door deze extra inkomsten kan je enerzijds uit de kosten komen waardoor de beurs kan blijven bestaan en anderzijds kan je op lange termijn je spellenbeurs naar een hoger niveau tillen wat elke bezoeker ten goede komt. Tenzij de organisatie geld in eigen zakken steekt, maar dat is bij Zomerspel alvast niet het geval.

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spel 2016
BerichtGeplaatst: vr 18 nov 2016, 22:48 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
Heel duidelijk en een zeer terechte redenatie. Ik wilde ook niet impliceren dat bezoekers enkel maar een zo goedkoop mogelijke entree zouden willen. Meer mijn interesse in hetgeen jij nu inderdaad als terechte verklaring geeft.

Mijn dank daarvoor.

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Spel 2016
BerichtGeplaatst: vr 18 nov 2016, 23:10 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Even puur als bezoeker gedacht;

Mij maakt het niet uit of ik 5 euro betaal of 10 euro voor een dag spellenplezier. Vraag mij over een paar jaar wat ik voor entree heb betaald voor een bepaalde beurs en ik heb geen idee meer. Maar wat ik me wel herinner, zijn dit soort dingen; Zomerspel besteedt veel moeite aan een leuke aankleding en decor. Zuiderspel heeft relaxed gratis dichtbij parkeren voor de deur. Spellenspektakel vraagt 40 cent voor de wc en heeft duur parkeren vlakbij of anders 4.50 euro op 10 minuten lopen. Overigens als ik met het ov zou komen zou ik waarschijnlijk onthouden hebben dat Zuiderspel wat onhandig is met trein en bus en dat Spellenspektakel ideaal bij Eindhoven NS ligt.

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 19 nov 2016, 00:35 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2669
Woonplaats: Etten-Leur
Een paar euro maakt niet uit maar reken eens verder.

5 euro verschil voor een gezin van 4 is al 20 euro.

Dan duurder eten, duurder parkeren, betalen voor toilet en minder koopjes en het verschil is al al gauw een stuk groter.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Spel 2016
BerichtGeplaatst: za 19 nov 2016, 01:12 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4029
Edwin84 schreef:
Dan duurder eten, duurder parkeren, betalen voor toilet en minder koopjes en het verschil is al al gauw een stuk groter.

Nu ga ik de laatste jaren vaak als demo-er naar het Spellenspektakel, maar met dit commentaar ben ik het wel eens als ik als bezoeker zou gaan. Als alles duurder is (waarschijnlijk bijna duurder dan een dagje Spiel zelfs), wordt het wel onaantrekkelijker voor bezoekers om naar de beurs te gaan. Niets verslaat Spiel daarbij in grootte, dus zo mag ik eigenlijk niet vergelijken, maar met andere beurzen van dat formaat kan ik niet vergelijken omdat ik daar nog nooit geweest ben :P.

Als ik naar één Benelux-beurs zou gaan per jaar als bezoeker, neig ik in principe toch naar het Spellenspektakel wegens de ligging en grootte (relatief, Spiel niet meegenomen). Je zou dan wel ondanks kosten voor parkeren en toilet in elk geval nog wat koopjes verwachten, maar die zijn hier naar mijn mening onder de maat... Over Spel hoor ik veel betere berichten wat dat betreft! Dit weekend komt me dan niet lekker uit, maar wellicht dat ik volgend jaar toch eens naar Spel ga als bezoeker :).


Omhoog
Online Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spel 2016
BerichtGeplaatst: za 19 nov 2016, 11:08 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Edwin84 schreef:
Een paar euro maakt niet uit maar reken eens verder.

5 euro verschil voor een gezin van 4 is al 20 euro.

Dan duurder eten, duurder parkeren, betalen voor toilet en minder koopjes en het verschil is al al gauw een stuk groter.


Het is vrij duidelijk waarom Spellenspektakel duurder is dan Spel.

Spellenspektakel is een commerciële beurs die vooral winst moet maken, vandaar de hogere inkomprijzen, de hogere prijzen voor food en drank, het betalen voor het toilet, enz.

Spel is een beurs die wordt gedragen door de vrijwilligers van de Forum Fed en Adriaensen. Adriaensen pompt geld in Spel en daardoor kan Spel bestaan. Adriaensen heeft er meer baat bij dat de inkomprijs lager ligt. Dan komen er meer bezoekers en dat is beter voor zijn naamsbekendheid en de verkoop op de beurs zelf.

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
30 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Evenementen  
 Feed - Onderwerp - prijsverschil Spellenspektakel - Spel  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

SpSp 2016, Spel 2016, SpellenSpektakel 2016



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®