Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





46 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2017, 07:50 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2954
Woonplaats: Deerlijk
Het Spellenspektakel zit er op. Tijd om te evalueren.
Wat waren jullie ervaringen? Wat heb je gespeeld? Tips? Verrassingen of ontgoochelingen? We lezen het graag.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2017, 09:13 
Jakkiebak!

Berichten: 64
Woonplaats: Gent - Drongen
Ik speel al een aantal jaren bordspelen, maar het was voor mij de allereerste keer dat ik naar een beurs ging. Essen vorig jaar stond op de agenda maar is last minute afgesprongen door dubbele agenda, dus dit weekend herkansing met het iets bescheidener spellenspektakel. Voor mij een openbaring om alle spellen zo handig samen te vinden op een kleine oppervlakte en uiteraard handig om hier of daar aan te schuiven om eens een spel te spelen/demo om het te leren kennen alvorens aan te schaffen. Ik was aangenaam verrast van AGRA, heerlijk veel opties en de uitleg op zich duurde al ruim een half uur, maar lijkt mij een super spel dat we dus in onze "speelgroep" gaan aanschaffen.

Eigenlijk was ik totaal niet voorbereid en daardoor beetje overdonderd. Volgende keer zorg ik voor pro actief opzoekwerk zodat ik meer gericht kan kijken en spelen.
Ik focus momenteel meer op de kleine spellen wegens plaatsgebrek dus wel demo's gevolgd/gespeeld van cortex, jungle speed, dobble,....

Tussendoor een party game "speed" gewonnen bij white goblin games, dus dat was natuurlijk wel leuk ;-)

qua drukte (wij gingen op zondag) viel het bij aankomst aardig mee. Pas na 13u werd het drukker en moeilijker om ergens aan te schuiven.

We hadden gedacht iets kleins ter plaatse te kopen als lunch maar dat viel zwaar tegen. Amper iets van eten te krijgen....bijgeleerd voor volgende keer....

De kinderen van vrienden die mee waren, vonden de "king of tokyo" XL edition super, altijd leuk om zo'n spel in real life te spelen.

Kortom, voor mij voor herhaling vatbaar, maar dan beter voorbereid :-)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2017, 09:25 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 657
Woonplaats: Joure
Als je al bent overdonderd door het Spellenspektakel, dan wordt Essen nog een hele opgave :P

Helaas kon ik dit jaar niet gaan, het is altijd makkelijker aanschuiven op het Spellenspektakel dan in Essen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2017, 09:28 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Weet niet of dit bij de organisatie ligt of bij de uitgevers:

Over het algemeen vond ik de beurs een stuk overzichtelijker. De indeling was minder chaotisch dan voorgaande jaren. Het was een stuk duidelijker bij welke uitgever je aan kon schuiven.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2017, 09:33 
Jakkiebak!

Berichten: 64
Woonplaats: Gent - Drongen
vrieskist schreef:
Als je al bent overdonderd door het Spellenspektakel, dan wordt Essen nog een hele opgave :P.


Het blijft een giga aanbod in vergelijking met een winkel hé :-)
Maar heb inderdaad begrepen dat Essen maal vier/vijf is :-)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2017, 10:07 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Zaterdag als bezoeker geweest samen met een vriendin.
Het nodige kunnen spelen:
Istanbul dobbelspel :ster: :ster: :ster: :halfster: (misschien 4 ster als deze met 2 ook leuk is)
Indian summer :ster: :ster: :ster: :ster:
Conex :ster: :ster:
Karauba kaartspel :ster: (geef mij maar het bordspel)
Caverna duel :ster: :ster: :halfster: (ik vraag mij de herspeelbaarheid af)
Escape room :ster: (niet ons spel, wij vonden het niks)
We konden redelijk makkelijk aanschuiven soms eventjes wachten.
Ik had graag nog bij roll the dice willen spelen want die had een mooie collectie mee! Maar helaas aldoor alles bezet.
Maar het was een geslaagde en gezellige dag!
Wat eten betreft loop het beurs gebouw uit en en er zijn 3 plekken om eten te halen.

Zondag stond ik bij white goblin games te demo-en bij montana. De tafels waren continu bezet. Pas na half 5 werd het wat rustiger. En montana was zelfs bijna uitverkocht!

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2017, 10:44 
9. It's a Wonderful World (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Het was een leuke beurs! Heel het weekend heb ik spellen uitgelegd bij Enigma.
Zaterdag King of Tokyo + Power Up! (dat was direct achter de grote versie van King of Tokyo).
De tafel was zo ongeveer continue bezet. Ik heb bizarre potjes voorbij zien komen. Bij een potje was er zelfs geen enkele kaart gekocht of gekregen dmv 3 hartjes te gooien (Power Up!).
Het mooiste spelmoment dat ik daar beleefde was van een jongetje dat zich van te voren al helemaal had voorbereid dmv Youtube filmpjes te bekijken op internet (oa van Nox). Hij ging helemaal op in het spel wat prachtig om te zien was. Ik vermoed dat het spel dus vast meerdere keren als sinterklaas cadeau gegeven gaat worden 5 december.

De zondag trok ik een kimono aan en stond ik bij Tokaido onder een boog van bloempjes. Hier was het zowaar nog drukker dan zaterdag voor mij. Er zijn zelfs mensen geweest die ruim een kwartier hebben gewacht om na een ander spel aan te kunnen schuiven om een reis naar Aido (Tokyo) te maken. Wauw, ik was zelf eigenlijk wel een beetje verbaasd naar deze grote vraag van bezoekers want het spel is toch al een aantal jaren verkrijgbaar dacht ik. Tevens heb ik ook nog een enkele keer Ticket to Ride uitgelegd aan een stel dames. Ook was het leuk om zo nu en dan even een blik te kunnen werpen op Mysterium met de nieuwste uitbreiding die een tafeltje verder werd uitgelegd.

Uiteraard ben ik de nodige bekende tegen gekomen (leuk iedereen kort even gesproken te hebben) en waarschijnlijk zal je mij vast wel in het filmpje voor zien komen van Nox. :roll:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2017, 11:24 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Ik vind het ook wel best een gezellige beurs. Altijd om er te vertoeven en bekenden tegen te komen.
Voor mij was het 3dagen beurs bij White Goblin Games, dus kan niet veel zeggen qua eten en drinken.

Wat voor mij wel een verademing was t.o.v. vorige jaar was de ruimte tussen de speeltafels. Als demoër is het toch wel prettig dat je tussen spelende mensen, en toeschouwers makkelijk kan laveren. Ook voor de uitleg is het handig, zodat je niet constant wordt gestoord door mensen die willen passeren.

Verder heb ik geleerd dat het woordje orthogonaal niet bestaat in Nederland. Grappig als je de gezichten ziet, als je aan het demoën bent.

Zaterdag: Kingdomino & Ali Baba gedemonstreerd
Zondag: Istanbul bordspel, Istanbul dobbelspel & Orléans gedemonstreerd.

Volgend jaar terug met dezelfde mensen in het huisje (voor overnachting) als vorig jaar en dit jaar en het wordt wederom een topweekend.

Bedankt Jeroen, Sander, Patrick, Marina, Alexander & Bart.
Spijtig dat Anja & Erwin er door ziekte niet konden bij zijn.

:thumbup: :thumbup: :thumbup:

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2017, 11:36 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4026
ozymandias schreef:
Verder heb ik geleerd dat het woordje orthogonaal niet bestaat in Nederland. Grappig als je de gezichten ziet, als je aan het demoën bent.

In de wiskunde is het een woord dat zeer regelmatig gebruikt wordt, ook in het Nederlands. Alleen in spreektaal zit 'horizontaal en verticaal' hier denk ik veel meer ingebakken dan orthogonaal.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2017, 11:54 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
maxitaxi777 schreef:
ozymandias schreef:
Verder heb ik geleerd dat het woordje orthogonaal niet bestaat in Nederland. Grappig als je de gezichten ziet, als je aan het demoën bent.

In de wiskunde is het een woord dat zeer regelmatig gebruikt wordt, ook in het Nederlands. Alleen in spreektaal zit 'horizontaal en verticaal' hier denk ik veel meer ingebakken dan orthogonaal.


Ik ken het ook hoor Gert :geek:

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2017, 11:58 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Hahaha vond het grappig ... zie je sommige mensen echt denken ... wat wil dat zeggen.
Kreeg zelfs de vraag of het een ander woord was voor diagonaal.

Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2017, 12:37 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3029
Woonplaats: Nijmegen
Ik heb 2 dagen gedemo'd bij 999games op de grote stand waar ik bijna alle spellen heb uitgelegd aan de bezoekers. Ik vond het erg gezellig en goede sfeer!
Het was in onze stand steeds druk en ook met wachtende mensen voor marco polo & uitbreiding, great western trail en berenpark, zelfs op zaterdag om 17.50 wilden er nog mensen aanschuiven voor uitleg van de spellen!

@organisatie:
Wat mij opviel was dat de afvalbakken enigszins afwezig leken. Ik heb er bijzonder weinig gevonden op de momenten dat ik afval kwijt moest in ieder geval.

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2017, 12:42 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
Veerle schreef:
vrieskist schreef:
Als je al bent overdonderd door het Spellenspektakel, dan wordt Essen nog een hele opgave :P.


Het blijft een giga aanbod in vergelijking met een winkel hé :-)
Maar heb inderdaad begrepen dat Essen maal vier/vijf is :-)

Spiel in Essen is qua oppervlak 10 keer zo groot en trekt 20 keer zoveel bezoekers. Oftewel, véél groter en twee keer zoveel mensen per vierkante meter. Het heeft geen vergelijk.

Naar Spiel gaan zonder voorbereiding is bijna geen doen. Op het spellenspektakel kun je best goed op de bonnefooi wat rondstruinen. Maar druk is het wel, ja.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2017, 13:04 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
Helaas valt het spektakel op een voor mij ongunstige datum, maar ziet er zeker uit als een leuke beurs om eens te bezoeken.

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2017, 13:39 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
ozymandias schreef:
Hahaha vond het grappig ... zie je sommige mensen echt denken ... wat wil dat zeggen.
Kreeg zelfs de vraag of het een ander woord was voor diagonaal.

Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk


Nou vind het meer dan normaal dat mensen zo reageren.
Die term word never te nooit meer gebruikt.

Ben eig wel benieuwd wat die mensen dachten toen ze hoorden dat je zo'n duur woord gebruikte voor wat gewoon met haaks en/of loodrecht geen vragen had opgeroepen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
46 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenspektakel  
 Feed - Onderwerp - Spellenspektakel 2017: wat vonden we ervan?  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

SpSp 2017, SpellenSpektakel 2017



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®