Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




14 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 29 mei 2019, 14:14 
Avatar gebruiker

Berichten: 541
Woonplaats: Emmeloord
Ik zag op Facebook en twitter(@Bordspeler) een bericht langskomen dat er op 6 juli van 10.00 tot 18.00 een beurs / spellendag is in Leeuwarden in het WTC Hotel.

Ik verwacht dat ik er wel naar toe ga, voor mij is het relatief in de buurt. Weet iemand hier al meer over? Misschien qua demo's, stands, etc?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 29 mei 2019, 17:03 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Ze zijn lekker bezig met het programma. Na de teaser van deze week volgt ongetwijfeld snel de eerste inhoudelijke informatie.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 29 mei 2019, 17:07 
2. Combat Commander: Europe (2006)
Avatar gebruiker

Berichten: 110
Woonplaats: Franeker
(bron: Leeuwarder Courant)

Spellenbeurs in Leeuwarden

Spellenvereniging UCP uit Leeuwarden organiseert op 6 juli voor het eerst een spellenbeurs in het WestCord WTC Hotel Leeuwarden. Door het hele land zijn beurzen voor bordspellen, waarbij uitgevers hun nieuwste collectie tentoonstellen en waar je vaak ook het spel alvast kunt proberen. De grootste beurs is het Spellenspektakel, dat dit jaar in Utrecht zal plaatsvinden. Om het jaar is er het Noorderspel in Groningen. Friesland bleef achterwege. UCP bedacht een list: wat nou als er in Leeuwarden een spellenbeurs komt in de jaren dat er niet eentje in Groningen is?
Voorzitter Bob Schubert sprong in het diepe. Op 6 juli hoopt hij bij ‘Speelwarden’ enkele honderden liefhebbers te verwelkomen. Schubert trekt samen met spellenvereniging Ducosim uit Amersfoort en de Leeuwarder spellenwinkel Spellekijn op bij de organisatie van de beurs. ,,Er zijn veel te weinig beurzen in het Noorden. We gaan ook toernooien voor meerdere spellen houden, om publiek te trekken. En als het wel drukker wordt dan gedacht, gooit het WTC een andere zaal open.’’

Ook Nederlands grootste spellenuitgever 999 Games zal er met vijf of zes demonstratietafels aanwezig zijn. ,,Ik wil Bob hier graag bij helpen’’, zegt woordvoerder Bert Calis. ,,We willen het spelen van spellen enthousiasmeren in die regio, maar verwacht niet gelijk 1500 man op zo’n beurs. We zijn bereid UCP ook voor een tweede editie te ondersteunen en gaan na afloop evalueren. Kijk, als er maar 30 man op afkomen, dan wordt het voor ons ook lastig om er met zes tafels te gaan staan.’’


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 29 mei 2019, 17:23 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Best handig, zo’n Friese krantenlezer. :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 29 mei 2019, 18:04 
Avatar gebruiker

Berichten: 541
Woonplaats: Emmeloord
Bedankt voor de extra info. Ik wacht verder af.
Ik ben in ieder geval blij dat er in het noorden weer een extra beurs is. Ik heb hem in mijn bordspellenkring in ieder geval al gedeeld. :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 29 mei 2019, 23:15 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Woonplaats: Veenhuizen
Leuk!! Daar ga ik zeker kijken.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 30 mei 2019, 10:45 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Vernam zojuist dat HOT Games ook op de beurs staat. Dat wordt dan een beurspremière van de Nederlandstalige edities van Copenhagen en Skylands van Queen Games. Leuk.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 31 mei 2019, 12:32 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Meer spellen-activiteiten in het noorden is een heel goed initiatief! Helaas ga ik de eerste editie niet van dichtbij meemaken, maar ik hoop dat Speelwarden een vaste plek op de kalender weet te bemachtigen en dan zal ik er in de toekomst zeker naar toe gaan.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 03 jun 2019, 23:54 
PIONier

Berichten: 3
Woonplaats: Leeuwarden
De website van Speelwarden is inmiddels live: https://www.speelwarden.nl/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 jul 2019, 14:24 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Steenwijk
Ik kon helaas niet. Is er iemand geweest en hoe was het?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 07 jul 2019, 16:37 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Aras schreef:
Ik kon helaas niet. Is er iemand geweest en hoe was het?


https://bordspeler.nl/2019/07/07/een-mo ... eelwarden/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 07 jul 2019, 17:01 
Avatar gebruiker

Berichten: 541
Woonplaats: Emmeloord
Gisteren ook naar speelwarden geweest. Ik kon er helaas pas rond 14.00 zijn, maar ik was met mijn dochter en vrouw. Het was op een mooie locatie met prima parkeergelegenheid. Eenmaal binnen kwamen we in een mooie ruime zaal met veel tafels waarop allerlei demo spellen klaar lagen. De spelleiders / demo mensen waren erg vriendelijk en we hebben een vijftal spellen gespeeld. Azul, Drop it, Virus!, Flamme Rouge en Majesty.
Alleen Majesty vonden we niet zo leuk. De overige waren zeker de moeite waard, ik had Azul ook al vaker gespeeld. Mijn dochter wilde graag Virus! kopen, dus die hebben we meegenomen en ikzelf zag plotseling op het eind nog Porta Nigra staan voor 22 euro bij de tweedehands stand. Die heb ik zelf nog meegenomen. Zeker de moeite waard en voor herhaling vatbaar. Dit mogen ze wat mij betreft elk jaar weer organiseren. :thumbup:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 08 jul 2019, 09:46 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 23
Woonplaats: Beverwijk
MADG0BLIN schreef:
Gisteren ook naar speelwarden geweest. Ik kon er helaas pas rond 14.00 zijn, maar ik was met mijn dochter en vrouw. Het was op een mooie locatie met prima parkeergelegenheid. Eenmaal binnen kwamen we in een mooie ruime zaal met veel tafels waarop allerlei demo spellen klaar lagen. De spelleiders / demo mensen waren erg vriendelijk en we hebben een vijftal spellen gespeeld. Azul, Drop it, Virus!, Flamme Rouge en Majesty.
Alleen Majesty vonden we niet zo leuk. De overige waren zeker de moeite waard, ik had Azul ook al vaker gespeeld. Mijn dochter wilde graag Virus! kopen, dus die hebben we meegenomen en ikzelf zag plotseling op het eind nog Porta Nigra staan voor 22 euro bij de tweedehands stand. Die heb ik zelf nog meegenomen. Zeker de moeite waard en voor herhaling vatbaar. Dit mogen ze wat mij betreft elk jaar weer organiseren. :thumbup:


Leuk! Virus! is hier al een paar jaar favoriet. Er is nu ook een uitbreiding van beschikbaar, die voegt net wat meer mogelijkheden om je tegenspelers mee dwars te zitten toe.

Helaas zijn we zelf niet heen geweest (we hebben drie weken geleden een tweede dochter gekregen en we vonden het niet zo'n heel goed idee om die meteen al een hele dag mee te slepen), maar is dit een evenement dat vaker georganiseerd gaat worden? Met een uurtje reistijd is Leeuwarden prima te doen, dus ik zou zeker geinteresseerd zijn!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 08 jul 2019, 10:02 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Steenwijk
Bedankt voor de verslagen. Volgende keer ben ik erbij.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
14 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Evenementen  
 Feed - Onderwerp - Speelwarden 6 juli 2019 Leeuwarden  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®