Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 17 sep 2020, 19:10 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3029
Woonplaats: Nijmegen
Voor de zomer werd het online WK Carcassonne gehouden, waarbij landen teams tegen elkaar streden voor de titel. Nederland, waar ik uiteraard voor mee speelde, is toen 10e geworden van de 21 teams.
http://www.carcassonne.cat/final-results-wtcoc-2020/

Nu is deze week het online EK Carcassonne gestart en we hebben wederom een team van 6 leden, waaronder 5 oud NK-kampioenen en 1 van de beste Nederlandse spelers online op Boardgamearena.

Er wordt eerst een groepsfase gespeeld waarin elk land tegen elk ander land speelt in de groep. Wij zijn ingedeeld met Rusland, Ukraine, Frankrijk, Italie, spanje en UK. http://www.carcassonne.cat/groups-2/

Vanavond worden de eerste wedstrijden gespeeld in de groepen en oa wij als NL spelen tegen de UK om 20.30, waarna om 21.30 Catalonia tegen Griekenland (andere groep) gespeeldt wordt. De wedstrijden wordt gestreamd door Meeplewizard in het Engels, een erg goede speler uit het Duitse team: https://youtu.be/y94JaX9RZIQ

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 17 sep 2020, 20:18 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
Knap! Houd ons zeker op de hoogte van jullie prestaties!

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 17 sep 2020, 22:21 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3029
Woonplaats: Nijmegen
Het was super spannend vanavond, maar we hebben gewonnen als Team NL met 3-2 tegen UK.
Persoonlijk is mijn best of three geëindigd met 2-1 met winst voor mij. Erg gek derde ronde, waarbij zowel mijn tegenstander als ik verkeerd hadden gekeken en beide dachten dat ik maar 3 meeples had in de grootste weide en daarmee hij zou winnen. Maar ik bleek er 4 te hebben en daarmee de winst te pakken. Gek dat we het beide verkeerd hadden gezien, en daardoor dus ook vreemde dingen hebben gedaan in feite.

Op naar de volgende ronde! Volgende week spelen we tegen Rusland, een zeer geduchte tegenstander. Wanneer laat ik weten zodra het bekend is.

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 17 sep 2020, 23:13 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
Proficiat met jullie resultaat!

Wie organiseert zo een kampioenschap?

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2020, 08:22 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3029
Woonplaats: Nijmegen
Kire schreef:
Proficiat met jullie resultaat!

Wie organiseert zo een kampioenschap?


Normaal gesproken is het irl carcassonne Nederlands kampioenschap door rollthedice is 999games georganiseerd en ook in België nu 999gsmes met een samenwerkende partner (weet zo niet wie). Het WK wordt daarna door Hans om glueck is spielezenctrum heen georganiseerd tijdens spiel.

Omdat dit allemaal is weggevallen vanwege covid hebben een aantal spelers van Catalonië het initiatief genomen om een online WK dus voor de zomer al te organiseren en nu een EK. Waarbij echt de top van de wereld meedoet, veel oud WK deelnemers en winnaars ook. Diegene die het commentaar doet, meeplewizard doet ook altijd een kleine voorbeschouwing van de wedstriid en heeft informatie ingewonnen over de teamleden etc. Dus dan krijg je ook te horen wie oud nationaal kampioenschap winnaars zijn of wk winnaars.

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2020, 10:09 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
Leuk verslagje en goed om te lezen dat je/jullie het goed hebben gedaan.
Gefeliciteerd en op naar de volgende overwinning. :thumbup:

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 23 sep 2020, 18:54 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3029
Woonplaats: Nijmegen
Vanavond staat de 2e wedstrijd in de groep op het programma om 20.30 uur op Boardgamearena, we spelen met NL tegen Rusland. Dat is op (online) papier het beste team van onze groep, dus het zal spannend worden!

Het zal ongetwijfeld weer door meeplewizard gestreamd worden op youtube, maar er is nog geen directe link voor deze wedstrijd.

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 08 nov 2020, 12:25 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3029
Woonplaats: Nijmegen
Afbeelding

Afbeelding

We zijn alweer even verder en in de groepsfase zijn we als team NL 2r geworden in de groep en daarmee door naar de kwartfinale!

Wij zijn vanavond aan de beurt om die te spelen en wel tegen Duitsland. Een van de favorieten om het toernooi te winnen en zeer sterke tegenstander, maar we maken een kans. Het zal zeer spannend worden!

Het wordt gespeeld op boardgamearena, je kan mij of een van de anderen van het team volgen als je wil.

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Evenementen  
 Feed - Onderwerp - Online Carcassonne EK toernooi  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®