Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Spellenfest 2024

40 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 29 jul 2023, 20:04 
Completionist

Fijn stuk en leuk dat je mee gaat - we zien elkaar aan boord!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   

BerichtGeplaatst: vr 04 aug 2023, 16:58 
Meeple

"Earth at sea" wedstrijd tijdens All games on Deck cruise.

In samenwerking met Geronimo games zullen we tijdens de bordspellencruise All games On Deck ( februari 2024) een wedstrijd "Earth" organiseren. Dit gaat gebeuren op de tweede zeedag ( dag 7) als het schip vanaf Hamburg richting Rotterdam vaart. Op de eerste zee dag ( dag 5) zullen we een wedstrijd Libertalia spelen in samenwerking met 999 games.

Dus ook spelers die het spel zelf nog niet hebben kunnen meedoen, je hebt van te voren genoeg tijd om lekker een beetje te oefenen tijdens de cruise met de spellen uit de bibliotheek.

https://www.facebook.com/profile.php?id=100093700212310

Sea you :wink:
Kyra.

Offline Profiel     

BerichtGeplaatst: do 10 aug 2023, 15:52 
Keep Exploring Games

Leuke blog Dagmar.

als KEG heb ik sowieso onze demospellen al beschikbaar gesteld, maar ik twijfel om zelf ook mee te gaan. Ik heb niet echt veel met cruises (weinig vrijheid, minder tijd in plaatsen dan ik zelf zou willen, en dat is in dit geval nog meer zo als je van Le Havre naar Parijs gaat of van Southampton naar Londen). Maar ik ben na het beursseizoen wel aan een weekje vrij toe. En ik kan thuis bordspellen doen, maar op een boot is dan ook wel geinig, met als bonus af en toe een stad bezoeken.

Offline Profiel     

BerichtGeplaatst: do 10 aug 2023, 18:31 
Fabrieksmanager

Wat leuk dat je jouw spellen mee geeft aan de cruise!

Niet iedereen houdt van cruisen, maar als je het toch een keer wilt proberen dan is dit voor een bordspellenliefhebbers zeker een mooie instapper. Ik ben benieuwd of je het gaat doen.

Offline Profiel  BoardGameGeek    

BerichtGeplaatst: di 09 jan 2024, 09:07 
Completionist

Op 6 en 7 februari aanstaande gaan in respectievelijk Rotterdam en Zeebrugge bijna 100 speelse zeeschuimers aan boord van cruiseschip MSC Euribia voor de allereerste Nederlandstalige bordspellencruise.

Organisator Kyra meldt bijna dagelijks bijdragen van uitgevers aan de cruiseludotheek. En er zijn nog plekken voor spontane beslissers en mensen die afgelopen jaar nog twijfelden! Spreek je Vlaams of Nederlands en heb je wel zin in een knotsgek avontuur (aan boord is nog véél meer te doen dan louter spellen spelen), haal dan je doosje Primatour en schrijf je in. Want wie kan nou zeggen dat ie op bordspellencruise geweest is?! En wie beter dan leden van Bordspelmania kunnen de cruise nog leuker maken?

Meer informatie op http://bit.ly/AGOD

Afbeelding

BerichtGeplaatst: di 09 jan 2024, 12:43 

Veel zin in! De bibliotheek die meegaat is ook echt heel mooi!

BerichtGeplaatst: di 09 jan 2024, 17:15 
Completionist

Hippe schreef:
Veel zin in! De bibliotheek die meegaat is ook echt heel mooi!
Zéker! De teller staat op 246 titels en dat groeit nog steeds.

BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2024, 18:14 
Completionist

We zitten op 99 opvarenden!!!
Wie o wie wordt deelnemer #100

BerichtGeplaatst: zo 11 feb 2024, 20:53 
Veenboer

En mensen...hoe is het daar?!?

BerichtGeplaatst: zo 11 feb 2024, 22:12 
Liefhebber

SuSuQie schreef:
En mensen...hoe is het daar?!?

Ik vroeg dat me vandaag toevallig ook af, ik heb even op de facebook pagina gekeken. Daar staan inmiddels heel veel foto's en berichtjes. Volgens mij vermaken de deelnemers zich erg goed.

BerichtGeplaatst: di 13 feb 2024, 11:29 
Completionist

We zijn weer terug… het was geweldig. Voorbereidingen voor volgend jaar zijn al gestart. Houd de Facebookpagina in de gaten als je nieuwsgierig bent.

BerichtGeplaatst: do 15 feb 2024, 12:03 

Ik dobber nog een beetje na maar wat een week is het geweest. Luxe aan boord van de MSC Euribia, veel spellen, veel gezelligheid. Echt een week om nooit meer te vergeten!

BerichtGeplaatst: do 15 feb 2024, 16:01 
BordSpelMania Fan!

mazinho schreef:
We zijn weer terug… het was geweldig. Voorbereidingen voor volgend jaar zijn al gestart. Houd de Facebookpagina in de gaten als je nieuwsgierig bent.

Ik ben benieuwd naar wat het zo geweldig maakte? Ik heb geen ervaring met cruises en zou het fijn vinden om enkele verslagjes en indrukken te lezen van BSM leden.

Waren er veel BSM leden aan boord? Hoe werden de dgen en nachten gevuld? Hoeveel % van de aanwezigen aan boord waren spelers (een kleine minderheid of de grote meerderheid)? Ging iedereen telkens van boord indien mogelijk? Hoe was de kwaliteit van het eten (en de bieren/wijnen?) Hoe was het comfort? En vooral, hoe was de quiz? ...

Zoals je ziet heel veel vragen :-)

BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453

BerichtGeplaatst: vr 16 feb 2024, 00:05 
Completionist

Hoi Erik, ik ga je vragen beantwoorden.

Wat het geweldig maakte is de onwerkelijke situatie dat je kan wakker worden en binnen 5 minuten op een plek bent met 300 spellen en heel veel mensen die de spellen met je willen spelen, kunnen uitleggen en spelervaring hebben. Als je klaar bent met spelen, kan je 5 minuten later weer in bed liggen. Dat klinkt wat raar, maar geeft voor mij een uniek gevoel van extreme beschikbaarheid. Een gevoel dat ik zelfs op mijn jaarlijkse bordspelweekend niet heb.

Ik heb tijdens deze 7-daagse cruise 46 keer een spel gespeeld, 38 verschillende spellen gespeeld waarvan 30 voor het eerst, met 28 verschillende spelers gespeeld waarvan met 26 voor het eerst én in 5 landen gespeeld. Ook deze veelvoud en nieuwe ervaring met spellen en spelers maakt dat ik de cruise als geweldig ervaren heb.

Voor mij waren de cruise en het cruiseschip context en een unieke knettergekke achtergrond bij een spellenreis. Een schip van 19 etages hoog en 331 meter lang maakte op mij een verpletterende indruk. We hebben dankzij de puzzeltochten die Kyra erbij organiseerde alle hoeken van het schip verkend. Het schip geeft ruimte aan 6300 passagiers en 1700 bemanningsleden. Wij waren met 100 spelspelers en dus enorm in de minderheid. Desalniettemin kwam ik de bordspelers overal tegen en zorgen deze verhoudingen ervoor dat je én in de meerderheid kan zijn (in de speelzaal konden uitsluitend bordspelers naar binnen) én in de minderheid kan zijn en het gevoel kan hebben op een gewone cruise te zijn.

In de havens kan je aan wal. Lopend of met een pendelbus. Ik bleef veel aan boord en ben uitsluitend in Southampton van boord gegaan. Anderen gaan op elke ligplaats van boord en doen excursies. Je kan dat helemaal zelf bepalen en laten afhangen van je reisgezelschap. Reis je met een spellenmaat? Dan ga je misschien wat meer spelen. Reis je met je partner die niet zo gek is van spellen als jij? Dan kan je wat vaker aan wal. Tegelijkertijd is er aan boord enorm veel te doen.

Welke vragen heb je nog meer?

BerichtGeplaatst: vr 16 feb 2024, 00:13 
Completionist

mazinho schreef:
Hoi Erik, ik ga je vragen beantwoorden.

Wat het geweldig maakte is de onwerkelijke situatie dat je kan wakker worden en binnen 5 minuten op een plek bent met 300 spellen en heel veel mensen die de spellen met je willen spelen, kunnen uitleggen en spelervaring hebben. Als je klaar bent met spelen, kan je 5 minuten later weer in bed liggen. Dat klinkt wat raar, maar geeft voor mij een uniek gevoel van extreme beschikbaarheid. Een gevoel dat ik zelfs op mijn jaarlijkse bordspelweekend niet heb.

Ik heb tijdens deze 7-daagse cruise 46 keer een spel gespeeld, 38 verschillende spellen gespeeld waarvan 30 voor het eerst, met 28 verschillende spelers gespeeld waarvan met 26 voor het eerst én in 5 landen gespeeld. Ook deze veelvoud en nieuwe ervaring met spellen en spelers maakt dat ik de cruise als geweldig ervaren heb.

Voor mij waren de cruise en het cruiseschip context en een unieke knettergekke achtergrond bij een spellenreis. Een schip van 19 etages hoog en 331 meter lang maakte op mij een verpletterende indruk. We hebben dankzij de puzzeltochten die Kyra erbij organiseerde alle hoeken van het schip verkend. Het schip geeft ruimte aan 6300 passagiers en 1700 bemanningsleden. Wij waren met 100 spelspelers en dus enorm in de minderheid. Desalniettemin kwam ik de bordspelers overal tegen en zorgen deze verhoudingen ervoor dat je én in de meerderheid kan zijn (in de speelzaal konden uitsluitend bordspelers naar binnen) én in de minderheid kan zijn en het gevoel kan hebben op een gewone cruise te zijn.

In de havens kan je aan wal. Lopend of met een pendelbus. Ik bleef veel aan boord en ben uitsluitend in Southampton van boord gegaan. Anderen gaan op elke ligplaats van boord en doen excursies. Je kan dat helemaal zelf bepalen en laten afhangen van je reisgezelschap. Reis je met een spellenmaat? Dan ga je misschien wat meer spelen. Reis je met je partner die niet zo gek is van spellen als jij? Dan kan je wat vaker aan wal. Tegelijkertijd is er aan boord enorm veel te doen.

Welke vragen heb je nog meer?

BSM leden: weinig of ze waren er incognito; als er al een club vertegenwoordigd was, was het Amsterdice

Comfort: geweldig. Bed lag goed, kamers en eigen sanitair zijn nieuw, netjes en schoon

Kwaliteit eten en drinken: Drinken is goed binnen het meest voordelige drankenpakket. Wil je keuze hebben uit bijvoorbeeld meerdere whiskey’s, dan heb je een duurder pakket nodig. Eten was prima. Wordt bereid voor 6000 gasten dus ja het is anders dan a la carte uit eten. Maar ik ben geen slecht eten tegengekomen. Je kan alle maaltijden a la carte eten of van een buffet. De keuze is enorm.

Dag/nacht: Overdag spelen, aan wal, boot verkennen. Avond/nacht: spelen, shows, feestjes

40 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende

Opties

Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 

Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Evenementen  
 Feed - Onderwerp - Spellencruise All Games on Deck + kampioenschappen