Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





50 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Noorderspel11
BerichtGeplaatst: vr 25 maart 2011, 17:20 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Ik sta zondag in de asmodee stand te demo'en bij 7 wonders en cargo noir.
Veel plezier iedereen dit weekend!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel11
BerichtGeplaatst: vr 25 maart 2011, 17:23 
Fabrieksmanager

Berichten: 848
En ik doe Roberto zijn taken op de zaterdag :lol:


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel11
BerichtGeplaatst: za 26 maart 2011, 18:38 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Hoe was de eerste dag? :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel11
BerichtGeplaatst: za 26 maart 2011, 19:35 
Fabrieksmanager

Berichten: 848
Gezellig, mag nog wel iets drukker. Maar ik vond het een geslaagde dag. Humske nog even de hand geschud.

Uiteindelijk was ik bijna vergeten mijn voedselbon in te leveren, omdat ik het in de Asmodee stand te druk had met 7 Wonders. Op een gegeven moment kwam zelfs een groepje mensen reserveren, omdat ze al 2x de lege tafel 'gemist' hadden.

In ieder geval 1 van de verkoopstands was aan het eind van de dag ook uitverkocht qua 7 wonders. Morgen halen ze al hun overgebleven exemplaren uit de winkel op (Verstandig. Zondag is altijd al de drukste dag geweest, zal morgen niet veel anders zijn).

Cargo Noir heb ik voornamelijk positieve reacties over gehoord. Ben zelf weinig bezig geweest hier, afgezien van het af en toe controleren van mijn mede demo'aar (Die had beide spelen pas die ochtend leren kennen). Weet van 2 mensen dat ze het na afloop ook gekocht hebben.

Toch een compliment aan Days of Wonders weer. (Heb het zelf donderdag gekocht en zelf ook positief over)

En voor als Jan (aka meneer van Asmodee) het leest, bedankt voor de gezellige dag! Tot de volgende keer! ;) (En een goede reis naar België)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel11
BerichtGeplaatst: za 26 maart 2011, 20:35 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5895
Woonplaats: Meerstad (NL)
Foto impressie!

Afbeelding

Imperial 2030: Afbeelding

RattusAfbeelding

Afbeelding

Andere tafels:Afbeelding

Fortuna D primeur:Afbeelding

Afbeelding

Andere tafels:Afbeelding

Automobile:Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Andere tafels:Afbeelding

Tobago
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

2de handse spellenAfbeelding

Gemaakt met mijn mobiel ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel11
BerichtGeplaatst: za 26 maart 2011, 20:46 
Fabrieksmanager

Berichten: 848
Je hebt mij (Gelukkig) uit de foto‘s verwijderd ;)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel11
BerichtGeplaatst: za 26 maart 2011, 20:53 
Locomotief

Berichten: 34
Woonplaats: Leeuwarden
Morgen sta ik ook bij de asmodee stand om 7 wonders en cargo noir te demo'en. Alleen heb ik via de mail niet hele duidelijke informatie gekregen over hoe laat je aanwezig moet zijn als vrijwilliger en waar je je moet melden.

Als iemand van de andere vrijwillgers meer informatie heeft zou ik die ook graag ontvangen.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

Sjoerd


Omhoog
Offline Profiel    Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel11
BerichtGeplaatst: za 26 maart 2011, 22:26 
Fabrieksmanager

Berichten: 848
Ik stuur je zo een PM met informatie Sjoerd.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel11
BerichtGeplaatst: za 26 maart 2011, 23:34 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Voor de liefhebbers onder jullie ;-), ik ben op de vierde foto te ontdekken waar ik Verboden Eiland, Het aanhet uitleggen ben.

Het was inderdaad (te) rustig. Voor twaalf uur was er nauwelijks iets te demoën. Tussen 2 en 3 was het even lekker druk (7 van de 8 tafels gevuld) maar dat is eigenlijk te kort. Het kwam achteraf niet heel slecht uit omdat we een demoër minder hadden vanwege ziekte maar voor de organisatie lijkt me dit toch een domper.

De mensen die er wel waren, waren over het algemeen heel enthousiast. Niet alleen over Verboden Eiland, Het dat op vier tafels lag, maar ook over Get Nuts!, Rattus, Khan en Norenberc waren de reacties over het algemeen zeer lovend.

Get Nuts! heeft mij persoonlijk in positieve zin verrast en bleek ook goed te vallen bij het publiek.

Mijn zoon van 12 en zijn vriend waren ook aanwezig en hebben zich goed vermaakt met name bij Two Crowns. Na een jaar hard werken is het deze Groningse mannen gelukt om een spel te maken wat zowel op de pc, als app en als kaartspel gaat worden uitgegeven. Helaas voor mij was bij hen de pc-variant favoriet :?

Leuk ook om te zien dat één van de bedenkers van het spel later Verboden Eiland, Het kwam spelen en zo enthousiast was dat hij later terug kwam met vrienden en het hen begon uit te leggen. :D

Mijn zoon en zijn vriend hebben ook nog mee gedaan aan een toernooi van Raindropchess. Mijn zoon werd derde en won daarmee een stel schaakstukken en een oprolbaar bord. Zijn vriend werd vijfde en kreeg zelfs ook nog een prijs. Leuk geregeld!

Uiteraard deden we ook mee aan de verloting en daar hield ik een Black Stories aan over. Ik zou het spel niet uit mezelf kopen, maar wie weet word ik er nog enthousiast over.

Op de terugreis uiteraard even langs de mc drive, daarmee was de dag voor de jongens helemaal compleet :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel11
BerichtGeplaatst: za 26 maart 2011, 23:48 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5895
Woonplaats: Meerstad (NL)
Hey Dierik toevallig dan dat ik jou tijdens het demoën op de foto hebt gezet :)
Op zich vond ik het wel fijn als bezoeker, wij konden gemakkelijk zonder te wachten aansluiten bij een spel naar keuze!> ;)

Wij hebben zelf dus Imperial 2030, Automobile, Rattus en Tobago geprobeerd.

Wel mooi dat jullie zoveel tafels hadden!..

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel11
BerichtGeplaatst: zo 27 maart 2011, 20:01 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3030
Woonplaats: Nijmegen
Magno heb ik inderdaad de hand geschud, leuk kennis te maken! Volgende keer doen we een spelletje!

Zaterdag was erg rustig ja, zoals hiervoor al gezegd. Maar de mensen die er waren, hebben enthousiast gespeeld. Ik had in het begin nog wat moeite met het uitleggen van automobile, maar na een paar keer kreeg ik de slag te pakken. Verder vielen Vlotte geesten, Wizard, snelle kaartspel van Catan en Atlantis ook in goede aarde.
Maar vandaag, zondag, was er zeker meer publiek. Tot aan het middaguur wel nog erg rustig, maar daarna bijna constant de tafels gevuld bij 999games. Zo vol dat we eigenlijk stoelen tekort kwamen op het hoogtepunt!

Leuke en gezellige reacties van het fijne publiek. Volgend jaar weer wat mij betreft!

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel11
BerichtGeplaatst: zo 27 maart 2011, 21:31 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Ik heb vandaag met Sjoerd samen Cargo Noir (ik vooral) en 7 wonders (hij vooral) gedemo'ed. Erg veel plezier gehad en ook veel lol gehad met Sjoerd. Ook Humske nog bedankt voor de uitleg van Automobile gisteren. We waren er geloof ik niet al te enthousiast over, maar dat kwam zeker niet door de uitleg.
Ook veel andere mensen gesproken (ik weet bij lange na alle namen niet meer, maar goed) en het was erg gezellig. Ik schrok er wel van dat het zo enorm rustig was tot aan ongeveer 12:30. Daarna liep het inderdaad zoals Humske al zei storm. Sjoerd en ik waren continu bezet en voor de 3e tafel hadden we eigenlijk nog hulp nodig. Mensen waren zover ik zag enthousiast over beide spellen! 7 wonders vind ik echt een topspel en Cargo Noir begin ik ook steeds leuker te vinden. Met een goede uitbreiding (wat het spel eigenlijk wel nodig heeft), zou het een klassieker kunnen worden.
Ik heb ook alleen maar leuke reacties gehoord van het publiek!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel11
BerichtGeplaatst: zo 27 maart 2011, 22:31 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Vandaag hoefde ik niet te demoën, maar ben ik van 15:00 tot 17:00 uur "even" langs geweest als bezoeker. Dit keer samen met mijn jongste zoon van 8.

Samen met hem Verboden Eiland, Het, Get Nuts! en Raindropp Chess gespeeld. Dit laatste spel is van een enthousiaste Groninger en zijn zoon die aangaf dat hij met name bij basisscholen een mooie ingang heeft om zo het "echte" schaakspel toegankelijker te maken. Ik werd door mijn zoon kansloos ingemaakt :roll:

Over de bezoekersaantallen kan ik zeggen dat het in de tijd dat ik aanwezig was inderdaad gezellig druk was. De tafels bij White Goblin waren tot 16:30 uur continue bezet. Iemand wist me vertellen dat er zaterdag 250 bezoekers waren geweest, ik schat in dat dit er vandaag tussen de 400 en 500 zijn geweest. Dan nog zit Noorderspel voor mijn gevoel wel in een negatieve spiraal wat betreft bezoekersaantallen. Er waren volgens mij minder bezoekers dan vorig jaar en zeker minder dan 2009 (1250 over 2 dagen). Ik hoop dan ook dat er nog wel een Noorderspel 2012 zal zijn, ik denk het zelf niet meer in deze opzet.

Laat ik niet in mineur eindigen, ik heb zelf twee geweldige dagen gehad, leuke mensen gesproken en veel gespeeld wat wil een mens nog meer :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel11
BerichtGeplaatst: zo 27 maart 2011, 23:26 
Fabrieksmanager

Berichten: 848
Tja, als het onmogelijk gemaakt wordt voor de organisatie om reclame te maken in bv kranten (Die willen geld zien, terwijl er geen geld is voor dat soort doelen eigenlijk), dan bereik je al een hele grote potentiële groep 'dagjesmensen' niet. De liefhebbers uit de regio komen sowieso wel. De liefhebbers uit zuiderlijke provincies zullen wellicht kiezen voor het zuiderspel (Alhoewel ik de line up niet gezien heb en dus niet kan beoordelen welke diverser is).

Ik hoop in ieder geval dat de organisatie aanknopingspunten ziet en een oplossing kan vinden. Zo ja, dan geloof ik best dat er een toekomst is voor het noorderspel, maar er zal wat moeten wijzigen (Locatie wellicht?). Zou het erg jammer vinden als de grootste beurs van Nederland verdwijnt (Naja... sinds dat spellenspektakel niet meer georganiseerd wordt of (binnenkort) werd)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel11
BerichtGeplaatst: ma 28 maart 2011, 11:20 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2954
Woonplaats: Deerlijk
In België hadden we het voorbije weekend schitterend weer. Als dat in Nederland ook zo was, dit weekend, dan zullen de bezoekersaantallen daar toch onder geleden hebben?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
50 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Noorderspel  
 Feed - Onderwerp - Noorderspel11  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Noorderspel 2011



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®