Hmm, dan moet ik de krant maar even zien te regelen bij een bekende. Ben wel benieuwd naar het stuk.
Zoals ik al aangaf op het evenement zelf, hoop ik dat jullie twee door willen blijven gaan met het organiseren van het evenement. De beurs was dit jaar mooi opgezet, het enige minpunt voor de bezoeker is eigenlijk de locatie. Maar om het betaalbaar te houden voor jullie, is dit gewoon een logische keuze.
Qua reclame doen jullie echt heel hard jullie best, maar als de krant jullie als commercieel zien, dan wordt het nogal lastig gemaakt. Ik zag bv. dat het dagblad op zondagochtend (Iets voor 12) een stukje op de site had gezet. Daarin stond dat de beurs nog tot 5 uur te bezoeken zou zijn. Dit is natuurlijk veel te laat, want iedereen die dat dan nog leest heeft waarschijnlijk al andere plannen of helemaal geen interesse in de beurs.
Ik weet niet wat voor flyeracties jullie hebben, maar ik zou het geen probleem vinden om zelfs vrijwillig een dagje (of 2?) op het stadion/in de binnenstad flyers uit te delen. Een week van te voren? Dit zal qua kosten wel hoger zijn, doordat je er meer moeten laten drukken. Maar volgens mij nog altijd lager dan bijvoorbeeld een reclame stukje in de krant.
Ik hoop in ieder geval dat de beurs niet ophoud te bestaan, de 'grootste spellenbeurs van Nederland' (of zoals jullie het noemen 'de meest diverse spellenbeurs') verdient zo'n lot niet. Ik hoop dat jullie de tijd en energie die het jullie kost erin willen blijven steken. Mij hebben jullie in ieder geval een super leuk weekend weten aan te bieden.
Oke... Op het opruimdebacle na. Alhoewel dat een fout is geweest van de opbouw crew. Die hadden de banken en tafels logischer weg moeten zetten
.
Edit er bij:
Hoeveel gebruiken jullie eigenlijk sociale media zoals twitter? Ik heb daar eigenlijk weinig (te weinig?) op gezien van het noorderspel. Terwijl denk ik een kwart van Nederland wel al op twitter zal zitten.
Sites als uitmetkorting.nl zouden jullie ook kunnen gebruiken. Het kost niks, afgezien van een aanbieding die je moet aanbieden. Dus b.v. een gratis drankje bij uitprinten van een bon of wellicht 1 euro entree minder. Zij linken deze aanbiedingen zowel via hun site als via hun twitterkanaal.
Het zijn kleine stukjes reclame, maar wel plekken waar je een groot publiek mee kunt bereiken. Ook publiek wat zich normaal niet interesseert in bordspellen, omdat ze hun familie (*kuch*flut*kuch*) spellen kopen bij bv. de bart smit
.