Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





226 berichten | Pagina 14 van 16 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: BSM.CON 2012
BerichtGeplaatst: ma 19 maart 2012, 22:13 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6326
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Dierik schreef:
P.T. schreef:
Kire schreef:
Lees ik dit goed? Slechts 3 Belgen op wat bijna een thuismatch zou moeten zijn?

Wanneer is de volgende editie in Eindhoven zodat we dit met minstens 33% kunnen verhogen!


Ik heb er minimaal 4 geteld, waarvan 75% bart heette ;)
Vorig jaar waren er volgens mij meer Belgen.

Bart, Bart, Bart en Piet en Ryton is toch ook een Belg volgens mij dus dat is al vijf. En dan was er nog een groepje van 4 die volgens mij ook uit België kwamen dus ik denk zelfs 9 in totaal. Dat is natuurlijk nog steeds een grote minderheid, dus Kire en anderen de volgende keer zeker komen. :clap:

Groepje van vier, dat zijn: Simon, Thomas, Marijke en Kevin. Daarnaast waren ook Joachim, Ronny en Tasha aanwezig.
Dat geeft dus in totaal 12 aanwezige Vlamingen. (Ben ik nog iemand vergeten?) Hierdoor daalt het percentage 'Barten' dus aanzienlijk van 75% naar 25%.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: BSM.CON 2012
BerichtGeplaatst: ma 19 maart 2012, 22:18 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
BaSL schreef:
Hey! Wie is jouw geheime opdrachtgever!? :evil:


Dat kan ik wegens privacy redenen helaas niet zeggen. :twisted:

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: BSM.CON 2012
BerichtGeplaatst: ma 19 maart 2012, 23:07 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3724
Woonplaats: Amersfoort
Ik wil BSM nogmaals heel erg bedanken voor het organiseren van deze spellendag.
Het was een ontzettend leuke dag & ik heb veel nieuwe spellen van oa White Goblin kunnen uitproberen. Daarnaast heb ik eindelijk een keer de gezichten gezien van de vele leden van dit forum, doordat de organisatie op de naambordjes ook de avatars hadden geprint. GOED BEZIG! :thumbup: En omdat velen mijn gezicht kennen van de filmpjes, vond ik het de hoogste tijd dat ik ook gezichten leerde kennen bij de vele "comments". Dus dat alleen was al super tof!

Verder was het een super gezellige dag, mede dankzij de lift van Henk (die man weet wat van spellen, dat klets dus lekker weg). Ik kijk nu al uit naar de 2013 editie!

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: BSM.CON 2012
BerichtGeplaatst: ma 19 maart 2012, 23:09 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6326
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Het was inderdaad een plezante dag, dat kon ik al afleiden uit de reacties zaterdag en jullie enthousiaste commentaren hier op het forum. Daar doen we het voor!

(Wachten met een reactie heeft soms zijn voordelen: je hoeft niet alles te herhalen wat anderen al gepost hebben.)

We gingen met zessen van start in het hoekje van Gorilla Games. Samen met Paul, die ons introduceerde in 'Lifeboat', probeerden ook Jan, Oscar, Rien en Marcel terug aan land te raken. Geen gemakkelijke bende, want al snel braken de eerste gevechten uit. Enkel Paul als de kleine matroos wist zich steeds te onttrekken aan het geweld. Daarna werd er wel eens iemand voor de haaien gegooid, bestolen, ... Het werd dus echt gezellig in onze sloep!
Gelukkig werd er ook geroeid en soms in de juiste richting genavigeerd, want uiteindelijk stapten we terug aan wal. Oscar wist op een sluwe wijze de meeste punten te vergaren.

Paul had nog andere spellen bij, o.a. een mooie doos World Conquerers. Dus vroegen Oscar, Jan en ikzelf wat naar wat uitleg en een korte demo. Bij World Conquerers speel je in vier rondes telkens een historische veroveraar, die je kiest uit een aantal kaarten. Iedere 'ruler' heeft een vertrekbasis en een doel dat je met de beschikbare legers probeert uit te voeren. Andere kaarten op hand kunnen je extra hulp bieden.
Na minstens twee uren (voor mij een paar keer onderbroken om wat extra speeltafels te zoeken voor binnenkomende spelers) van wisselend succes, werd uiteindelijk Jan nog verrassend winnaar. Hij kon net niet de hele wereld inpalmen, en Oscars tegenaanval liep te pletter, zodat hij het grootste rijk niet meer kon evenaren.
Bedankt Paul voor het kundig demonstreren van beide spellen!

Na deze lange strijd, was het tijd voor een drankje en een babbel hier en daar. Jammer dat Ronny en Tasha al vroeger moesten vertrekken. Door de lange speelduur van het vorige spel, hadden we geen tijd om samen nog wat te spelen.
Bij Bart (een van de vele) kon ik nog wat van de demo's van WGG volgen. Heel wat variatie, waarbij het nieuwe gangsterspel 'Crooks' mij wel aanspreekt.

Daarna liep de zaal grotendeels leeg: iedereen had immers honger gekregen. Toch bleven ook enkele spelers gewoon doorspelen. Ik koos voor een bakje friet en een kroket ter plaatse geserveerd, terwijl anderen in de buurt gingen eten. Even rust na alle drukte.

Rond half zeven arriveerden William en Roy met de demospellen van 999 Games. We konden o.a. zien dat 999 Games met een Nederlandse versie komt van Hawaï en Star Trek Catan (met miniatuur Enterprises - 'to boldly go where no man has gone before') en een heruitgave van Het Stenen Tijdperk met uitbreiding 'Stenen Tijdperk: Talisman'.
Wij, dat zijn Peter, William, Bas, Roy en ikzelf kozen voor Hawaï. William zette ons op weg, voordat hij aan andere tafels opgeëist werd. Op het begin was het wat zoeken bij een schaarste aan 'voetjes' en 'schelpen'. Zoals bij veel spellen maak je een aantal fouten omdat je het spel nog niet voldoende kent -ik kocht mijn eerste beurt nog te duur aan-, maar dat kon de pret niet vergallen. Hawaï is een fijn spel met heel wat mogelijkheden. Om naar uit te kijken. Trouwens, ik kijk ook uit naar een revanche, want Roy won wel erg afgetekend.

Tenslotte gingen Jan, Roel, Joachim, Simon, Thomas, Marijke, Kevin en ikzelf het verzet in: The Resistance. We speelden vier of vijf rondes, met wisselend succes voor spionnen en verzet. Dit blijft een leuk spel waarbij je dikwijls vermoedens hebt, maar evengoed er helemaal naast zit met je verdenkingen. Laat staan dat je anderen voldoende kan overtuigen. Overwinning of nederlaag? We hebben vooral gelachen en plezier gemaakt!

En toen was het tijd om op te ruimen. Nog een handje toegestoken bij het verplaatsen van het meubilair, een laatste koffie voor het vertrek en een gezellige afsluitende babbel met Twan. Onze dank voor het beschikking stellen van de 'accomodatie'!

Iedereen bedankt voor een tweede geslaagde en gezellige BSM.con!

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: BSM.CON 2012
BerichtGeplaatst: di 20 maart 2012, 08:28 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
rober schreef:
BaSL schreef:
Hey! Wie is jouw geheime opdrachtgever!? :evil:


Dat kan ik wegens privacy redenen helaas niet zeggen. :twisted:


Moet ik gaan dreigen met verbanning?! :P

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: BSM.CON 2012
BerichtGeplaatst: di 20 maart 2012, 10:24 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
BaSL schreef:
rober schreef:
BaSL schreef:
Hey! Wie is jouw geheime opdrachtgever!? :evil:


Dat kan ik wegens privacy redenen helaas niet zeggen. :twisted:


Moet ik gaan dreigen met verbanning?! :P

ja, doe eens....... :mrgreen:

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: BSM.CON 2012
BerichtGeplaatst: di 20 maart 2012, 10:42 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
O. Ehm...


Als je nu niet zegt wie je opdrachtgever is, dan verban ik je! Pas op, hè, ik doe het!

Zo iets? Werkt dat?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: BSM.CON 2012
BerichtGeplaatst: di 20 maart 2012, 12:05 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
Ik zal eens kijken............................

(voelt de bloeddruk stijgen.
het zweet breekt uit...........)

Sorry Bas.
Ik heb het nog even opgezocht in de spelregels, maar het mag toch niet. :P

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door rober op di 20 maart 2012, 14:02, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: BSM.CON 2012
BerichtGeplaatst: di 20 maart 2012, 12:27 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Aaaaargh! :crazy:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: BSM.CON 2012
BerichtGeplaatst: di 20 maart 2012, 12:54 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Jullie zijn echt een stelletje vlerken hè!!! Ik had jullie zaterdag toch een oorveeg moeten geven toen ik de kans had!!?

Zaterdag Zaterdag Zaterdag!! Oh ja very nice!!

Ik kom binnen en voelde de temperatuur verdubbelen met buiten, wat een hittegolf :D. Maar ja wat wil je met al die enthousiaste bordspelers. Ik moet zeggen dat Dierik al gauw gespot was hij was strategisch geplaatst en verwelkomde iedereen die binnen kwam. Na een korte babbel aangeschoven bij bart (Nijsen) voor een spelletje Crooks, hier veranderde de samenstelling in een mum van tijd van; ik tegen Bart in ik tegen Dierik, en opeens zat ie daar dan :D de man van de speluitleg filmpjes in levende lijven naast je!! en hij was een stuk kleiner als op tv ;) hahahaha en een stuk smaller, het is echt waar wat ze zeggen over de Tv en het dikmaken. dus opeens werd het een 4 speler spel met Dharquen, Dierik, Junami (sorry ik heb je naam niet goed gelezen, ik noem je wel gemene kingpin-actie!!) en ikzelf. Een grappig lekker volt spelletje is crooks. We hebben daarna ook nog even een potje Gubs gedaan, en dit was chaos allom!!?

Zo mooie opstart gemaakt door met het echte werk, Snowtails in principe is het al beschreven door kees, maar ik had uiteraard gewonnen en niet Piet, wat een leugens hier weer :D. Daarna Tichu heb ik hard gewonnen en niet kees en p.t. en Tjoek maar ik in mijn eentje!!? Ik denk dat ondanks dat Tjoek in het begin zei dat het niet zijn spel was, er op het einde anders over dacht. En toen kwam de pauze eraan, en tijd om te eten!? onder het toeziend oog van Maria hebben wij een veel te dure kapsalon naar binnengewerkt in Jerusalem. Snel terug naar Eindhoven want we moesten nog een spelletje Lancaster uitvogelen en leren te spelen, na een korte fout en een herstart wist ik het spel toch te winnen ;).

Als afsluiter Kingdom builder, welke ik won!! :D Jemig als ik er zo over nadenk zijn die scores in mijn hoofd veel beter als op de dag zelve. Hmm vreemd. Al met al een zeer geslaagde dag, ook Dank aan iedereen, de organisatie uiteraard!! Twan, Bart, Paul, William en ik natuurlijk voor het veelvuldige winnen die dag :D. oh en iedereen die ik vergeten ben, mijn ouders en god uiteraard!!?

*de echte spelresultaten kunnen afwijken van de hierboven beschreven uitkomsten*


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: BSM.CON 2012
BerichtGeplaatst: di 20 maart 2012, 13:54 
1. 7 Wonders (2010)
Avatar gebruiker

Berichten: 2902
Woonplaats: Noord-Brabant
Leuk al die reacties hier om te lezen. Ik was in mijn stukje nog vergeten dat voor een volgende keer wel mijn naam voor op het naamkaartje Wiljan is ipv William, dat maakt het denk ik alleen maar een stuk gemakkelijker aangezien er meer mensen zijn die William heten op de spellendag. Al hielpen de avatars natuurlijk ook wel. Dat was zeker een goede verbetering tov de vorige keer.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: BSM.CON 2012
BerichtGeplaatst: di 20 maart 2012, 16:34 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
BSM.con, lang naar uitgekeken en nu helaas alweer voorbij. :(

Zelf reeds ik ´s ochtends rond kwart voor 8 bij mij thuis weg. Onderweg eerst Misth opgepikt in Zwollen en daarna spellenclubapeldoorn in Apeloorn. Het was gezellig onderweg en na een voorspoedige reis arriveerden we om kwart voor 10 bij de Gameforce voor de deur. Het was even zoeken naar een parkeerplaats maar we waren mooi voor tienen binnen. Basl was er al en even later kwamen ook de andere moderatoren Piet, Bart en P.T. binnenvallen. Piet had Bart51 en nog een andere Bart in de auto zodat er een mooi gezelschap was om alvast een spel te starten. Ondertussen keken we als moderatoren jaloers toe want wij hadden eerst nog een vergadering op het programma staan.

Na een kleine twee uurtjes vergaderen over allerlei nuttige zaken kwamen de eerste andere forumleden binnen. We besloten de vergadering te staken en ik pakte snel mijn geldkistje zodat ik de entree kon innen. Basl had prachtige naamstickers met avatar gemaakt (met dank aan zijn vrouw) zodat iedereen goed herkenbaar rondliep.

De eerste uren had ik zelf weinig tijd voor spellen omdat er af en toe toch nog een groepje binnenkwam. Verder dan een potje Crooks en Gubs ben ik in die tijd niet gekomen en die werden af en toe ook nog eens onderbroken. Wel een aantal leuke gesprekken met een aantal van jullie gehad dus dat vergoede veel. :wink:

Daarna nog even Nile luxery gespeeld, een spel dat later dit jaar door White Goblin Games uitgegeven gaat worden. Leuk spel, waarvan ik zeker de potentie zie!

Rond half 5 de spellenverloting uitgevoerd. Uiteraard dank aan de uitgevers voor het beschikbaar stellen van de spellen. Ik werd overigens goed geholpen door Levi, Youri en Anastasia bij het trekken van de gelukkigen. :clap:

Daarna tijd voor de inwendige mens, dus toen was het tijdelijk even wat rustiger aan de speeltafels. Zelf heb ik toen het prototype van Julia en Anastasia gespeeld, waar zeker een aantal leuke spelelementen inzaten. Ik blijf het knap vinden dat mensen zo creatief kunnen zijn :thumbup:

Tegen half 7 waren de meesten weer terug en werd er ongeduldig uitgezien naar de komst van William (die uit Almere moest komen) en na zijn komst snel de nieuw te verwachten spellen van 999 Games op tafel legde.

Zelf was ik helaas te laat om bij Hawai aan te schuiven, dus heb ik gezellig Fire point Rescue en Byzanz gespeeld. Vooral de eerste viel goed in de smaak.

Om kwart over 10 was het tijd om op te stappen en na de tussenstops in Apeldoorn en Zwolle parkeerde ik mijn auto om half 1 ´s nachts op de oprit voor mijn huis.

Samenvattend was het weer een geslaagde dag met een mooie opkomst (de eerste keer 23 forumleden, nu 60 forumleden). De sfeer was zeer goed en daardoor vloog de dag om. Als het aan mij ligt doen we dit volgend jaar zeker weer.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: BSM.CON 2012
BerichtGeplaatst: wo 21 maart 2012, 14:37 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2954
Woonplaats: Deerlijk
Dierik schreef:
Daarna nog even Nile luxery gespeeld, een spel dat later dit jaar door White Goblin Games uitgegeven gaat worden.


Een licht kaartspelletje dat zeker kan passen in het rijtje kaartspellen-in-de-blikken-doosjes. Mag sowieso in mijn verzameling, want ik hou wel van het lichte amusement.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: BSM.CON 2012
BerichtGeplaatst: wo 21 maart 2012, 16:28 
Nederlands Kampioen Dominion 2012
Avatar gebruiker

Berichten: 581
Woonplaats: Schelluinen
Ik heb net als Pauly gek genoeg alles gewonnen (ook zonder bewerkingen), al gaat het daar natuurlijk niet om. ;)

Eerst Manhattan Project.
Nadat ik een volgens Roel rare actie had ondernomen, zei hij iets als: "Dat was een slechte zet." De volgende beurt won ik het spel. :D Nogmaals een erg fijn spel en deze blijft zeker op mijn radar. Ook al ben ik de laatste tijd een beetje worker placement moe is dit toch weer een verfrissend spel. De graphics dragen daar ook zeker aan bij.

Daarna Crooks waar ik ook weer Roel heel de tijd zat te dwarsbomen.
Maar bij elk spel geldt: onpersoonlijk dwarsbomen mag. En als we dan met zijn 4-en bezig zijn, dan let ik niet zozeer op de anderen. Maar waar gehakt wordt vallen spaanders!
Ik had ook wel geluk dat ik in het begin gelijk de kingpin opraapte waardoor Steven een zure blik (gelukkig geen blik zuur) mijn kant opwierp.

Mage Knight met Marcel en Willy waar Marcel verbaasd was dat ik in mijn eerste potje Mage Knight gelijk wist te eindigen met hem. Het deckbuilding element ligt me nou eenmaal niet slecht en je moet uiteraard ook geluk hebben dat je de juiste kaarten op het juiste moment bij elkaar kunt puzzelen.

En dan 7 Wonders wat een spel is dat mij sowieso wel aardig ligt, ditmaal ook met Leaders. Ik zal niet zeggen dat ik een 7 Wonders genie ben, maar op de één of andere manier kom ik er altijd wel uit met wat ik krijg en wat mijn buren doen. Marcel ging vol voor groen al was het alleen maar om te bewijzen dat het een werkbare strategie was. Ondanks zijn 55 punten voor groen wist ik toch te winnen door mijn linkerbuurman met een militaire kaart net voor het eind af te troeven. De truc van militaire macht is dan ook natuurlijk om altijd net ééntje meer dan je tegenstander te hebben. Niet 2, niet 3, 1. En net als met schaken is de dreiging belangrijker. Als je interesse hebt getoond in militaire kaarten, zullen je buren ze eerder met rust laten waardoor je soms met 1 rode kaart uiteindelijk de volle 18 punten kunt halen!!! Ria ging dan weer voor blauw en mijn linkerbuur wiens naam ik even ben vergeten maakte teveel vergissingen. Maar da's menselijk ey! Zo had hij een Leaders-kaart die voor elk setje blauw + groen + rood 3 punten gaf, maar hij had geen enkele groene kaart!

Volgende keer neem ik me voor om niet verkouden te zijn, vandaag weer begonnen met werken na 2 dagen ziek. Maar het was het waard!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: BSM.CON 2012
BerichtGeplaatst: wo 21 maart 2012, 16:35 
Fabrieksmanager

Berichten: 832
Woonplaats: Rosmalen
16 Feet Pauly schreef:
*de echte spelresultaten kunnen afwijken van de hierboven beschreven uitkomsten*


:shh:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
226 berichten | Pagina 14 van 16 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Evenementen  
 Feed - Onderwerp - BSM.CON 2012  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL, BeeJee, Kire

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bert B. en 5 gasten


Tags

BSM.CON



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®