Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




34 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 03 apr 2012, 20:14 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
aicirtap schreef:
ik moet toch eens vaker hier komen, mis weer van alles, ben dus ook te laat voor het toernooi, jammers!

Je kunt ons komen aanmoedigen en andere spellen spelen op de spellendag die gelijktijdig gehouden wordt. :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 03 apr 2012, 22:34 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
ja ik moet even kieken, heb zondag (27 mei) ook al een spelletjesdag, even zien of dat niet teveel van het goede wordt, maar hoop dat het lukt om in ieder geval een aantal uurtjes te komen :)

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 06 mei 2012, 07:27 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Ik kwam zojuist dit bericht tegen, waarin aangekondigd wordt dat de WK Kolonisten zal plaatsvinden in de USA van 14 t/m 16 september. Dan kan je vast vrij gaan vragen. :wink: http://mayfairgames.com/events.php?class=11


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 06 mei 2012, 08:00 
3. Goa (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2514
Woonplaats: De Goorn
Dierik schreef:
Ik kwam zojuist dit bericht tegen, waarin aangekondigd wordt dat de WK Kolonisten zal plaatsvinden in de USA van 14 t/m 16 september. Dan kan je vast vrij gaan vragen. :wink: http://mayfairgames.com/events.php?class=11


Nog maar drie overwinningen verwijderd van het WK. Zo dichtbij ben ik nog nooit geweest ;-)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 13 mei 2012, 01:00 
2. Agricola (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2514
Woonplaats: De Goorn
En inmiddels is ook het scenario voor de Zeevaarders bekend geworden (Die Entdecker). Ziet er leuk uit. Helaas dat de spelregels in het Duits zijn meegezonden (aangezien mijn Duits dramatisch is).

Morgen maar even met vertalingstool kijken of ik eruit kom.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 19 mei 2012, 12:05 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Er zijn hier vast wel meer mensen die naar het NK gaan dus die kunnen best helpen met de vertaling ervan. :) Ik weet dat humske bijvoorbeeld gaat van het forum.

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 19 mei 2012, 13:23 
4. Schaken (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2514
Woonplaats: De Goorn
Ik ben er met de hulp van Dierik inmiddels uitgekomen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 mei 2012, 21:52 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3024
Woonplaats: Nijmegen
veel plezier en succes allemaal morgen!

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 27 mei 2012, 10:57 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Nou ik heb het NK overleefd en het is me eigenlijk erg goed bevallen! Allereerst complimenten aan de organisatie. Alles was strak georganiseerd en vragen werden allemaal heel geduldig en correct beantwoord. :thumbup:

De sfeer was verder erg gemoedelijk, iets dat me erg meegevallen is :thumbup: . Ik was een beetje benauwd dat er absolute stilte zou zijn aan tafel. Gelukkig viel dat dus mee, ik heb zelfs flink wat afgelachen tijdens mijn potje Zeevaarders.

Mijn eerste potje Basisspel zat helaas niet helemaal mee. Ik kreeg op geen enkele mogelijkheid steen en het duurde dan ook tot halverwege het spel voor ik mijn derde dorpje op tafel kon brengen. Toen zat de nummer 1 al op 7 punten dus dat maakte het lastig om te winnen. Ik kwam nog wel wat terug tot 8 punten maar meer dan een derde plaats zat er helaas niet in.

De titelkansen waren nu dus verkeken, ik had me nog wel zo op de reis naar Amerika verheugd. :wink:

De tweede pot (Zeevaarders) begon een stuk beter. Ik ging als een speer van start en had binnen de kortste keren 5 punten. Maar helaas kreeg ik daarna de andere spelers behoorlijk tegen me en bleef het zeeroversschip zo ongeveer het halve spel bij mij voor de deur liggen. Toen ik tijdens de laatste ronde ook nog de langste handelsroute kwijtraakte zakte ik naar een gedeeld tweede plaats en dat was toch een beetje een teleurstelling na het goede begin.

Het laatste spel (Steden en Ridders) liep bijzonder goed en was na een uur en een kwartier al voorbij. Zelf had ik nog nooit zo'n snelle pot Steden en Ridders gespeeld. Ik won met 13 punten terwijl de andere spelers 7, 6 en 5 punten hadden.

Toen snel naar huis omdat ik 's avonds nog andere verplichtingen had. Ik heb de eindstand dus niet meer gehoord (zelf verwacht ik ergens bovenin de middenmoot de zijn geëindigd).

Onze wereldkampioen Kolonisten heeft het trouwens weer voor elkaar gekregen om aan de finaletafel te komen, iets wat ik toch weer een hele prestatie vind. :clap: Hij is bij mijn weten geen eerste geworden, maar dat zal de officiële uitslag moeten bevestigen.

Flash en Humske zullen waarschijnlijk nog wel iets melden van hun eigen belevenissen dus daarover zal ik niets zeggen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 27 mei 2012, 12:06 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1976
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Was een leuke dag!
Leuk om Aicirtap, 16ftPauly en Humske weer te zien.
Helaas niet opgelet om Flash en Dierik eens te ontmoeten. Toen ik Paul tussen spelen en prijsuitreiking erom vroeg was jij (Dierik) al weg.

Aan de tafels waar ik zat werd ook erg goed gespeeld. De eerste partij Basis spande erom en met een 10, 9, 9 en 8 punten was het een nipte overwinning voor de winnaar, voor mij een gedeelde 2e plek.

Zeevaarders ging voor mij niet goed, ik dacht goed te beginnen, maar bleef lang op 5 punten hangen, geen inkomsten meer. Toen ik ten einde raad toch maar veel moeite moest doen om een ijzer voor een stad te bemachtigen, hielp ik iemand naar de overwinning en Humske raakte haar langste handelsroute kwijt. Nogmaals sorry. Ik had daardoor zeer onverwacht ineens een 2e plek te pakken.

De laatste Steden en Ridders ging voor mij ook al niet zo lekker. Het zal de warmte zijn, ik zat er maar een beetje suf bij denk ik rond de 4 uur dip. Had ik eindelijk ridders werden ze weer afgepakt met een overloper. Wegen naar een nieuwe nederzetting werden steeds voortijdig ingepikt door een andere speler die kon bouwen, liep overal net achter. Ook hier met een gedeelde 2e plek was ik toch nog tevreden.

We zijn nog even gebleven om gezellig een chinees buffet te eten en na te praten, daarna toch meteen weg gegaan, niet nog langer blijven spelen op de speldag. Veel te vermoeiend, ik was kapot. Vroeg naar bed gegaan.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 27 mei 2012, 12:30 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Bridget schreef:
Was een leuke dag!
Leuk om Aicirtap, 16ftPauly en Humske weer te zien.
Helaas niet opgelet om Flash en Dierik eens te ontmoeten. Toen ik Paul tussen spelen en prijsuitreiking erom vroeg was jij (Dierik) al weg.

Dat was inderdaad leuk geweest Bridget, ik heb 16ftPauly nog wel even kort gesproken in de pauze tussen Zeevaarders en Steden en Ridders. Aicirtap heb ik ook gemist. :(

Verder zie ik net dat op de site van Spelgroepphoenix dat de top 4 bekend is gemaakt:

1. Wilberd Gijzel (15 toernooipunten (TP), 35 overwinningspunten(VP))
2. Vera Saes (13 TP, 33 VP)
3. Joost Vermeend (13 TP, 32 VP)
4. Erwin Pauëlsen (13 TP, 30 VP)

De nummer 3 zat bij mij tijdens het eerste potje Basisspel aan tafel, die heeft het uiteindelijk dus aardig ver geschopt. :clap: En Erwin dus vierde, dat is weer eens wat anders dan eerste dat wordt ook eentonig. :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 27 mei 2012, 12:31 
4. Schaken (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2514
Woonplaats: De Goorn
Het was inderdaad een zeer geslaagde dag die voor mij boven verwachting goed verliep (en zeker voor herhaling vatbaar is).

Tijdens het basisspel lag het redelijk dicht bij elkaar. Ik won uiteindelijk met 10 punten tegen 9, 8 en 6. Een vrij unieke overwinning voor mij omdat ik won met alleen maar steden en dorpen (meestal pik ik wel ergens de langste handelsroute/grootste riddermacht of punten uit overwinningskaarten mee als ik win).

Het zeevaardersscenario verliep bij ons vrij vreemd en traag. Doordat de nummers op den duur overal over het bord verspreid lagen (zonder dorpen erbij) kwamen er vrij weinig grondstoffen vrij. Als je dan al je dorpen al gebouwd hebt, kun je ineens vrij weinig meer. Toen het seintje kwam dat er nog maar 20 minuten waren, heb ik mijn tactiek omgegooid en ben ik zoveel mogelijk ontwikkelingskaarten gaan kopen. Dit leverde mij uiteindelijk de grootste riddermacht en een gedeelde eerste plaats op.

Doordat mijn eerste spel een close call was qua overwinning mocht ik niet starten op het 'finale-bord', maar was er een plekje gereserveerd voor mij op een ander bord (zit mooi in elkaar dat Zwitserse systeem). Steden en Ridders liep uiteindelijk voor geen meter. Of het de warmte of mijn vermoeidheid was, weet ik niet, maar ik maakte een paar flinke blunders terwijl ik (mijns inziens) een zeer goede startpositie had. Dat moest ik uiteindelijk bekopen met een derde plek op het bord. De jongedame die het spel bij ons (terecht) won, werd uiteindelijk hierdoor tweede in het eindklassement.

Zoals gezegd verliep de dag voor mij boven verwachting goed. Ik had gehoopt op 8 punten en dat werden er 10,3. Verder waren de spellen erg gezellig (ik was een beetje bang voor 'te fanatiek' spel). Daarnaast Humske en Kolonist ontmoet, Dierik weer gesproken en ik vermoed dat ik nog een spelletje Indigo (?) heb gespeeld met onder meer 16ftPauly (alhoewel ik op dat moment niet door had dat hij dat was).

Aicirtap en Bridget ben ik dan weer misgelopen, volgende keer beter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 27 mei 2012, 12:35 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Flash schreef:
.......en ik vermoed dat ik nog een spelletje Indigo (?) heb gespeeld met onder meer 16ftPauly (alhoewel ik op dat moment niet door had dat hij dat was).

Klopt helemaal en nu snap je zijn nickname hier waarschijnlijk ook beter. 8)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 27 mei 2012, 14:26 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3024
Woonplaats: Nijmegen
Die warmte zorgde ook hier voor ernstig concentratieverlies. Zeker tijdens de steden en riddersronde was het dramatisch, in eerste instantie pakte ik bij m'n stad namelijk 2 houtkaartjes ipv 1 hout en 1 boek. En mijn medespelers merkten het ook niet op! We zaten allemaal toen te slapen want ook zijn er nog vaker ook bij anderen de handelswaren vergeten ed.

Het toernooi was dus een beetje mislukt, maar wel een leuke dag gehad en dus Dierik, 16ftpauly, flash, aicirtap, bridget en anderen gezien. En nog tussendoor en aan het einde ook spelletjes Indigo, transeuropa, notre dame en kingdom builder gespeeld. Een leuke en gezellige dag!

En succes voor diegene die naar het WK gaat samen met Erwin!

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 27 mei 2012, 14:28 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1976
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Oja, Kolonist ook gezien natuurlijk.... Niet gesproken.

Hier de website van Phoenix:
http://www.spelgroepphoenix.nl/index.php?story_id=2040

en enkele foto's:
https://picasaweb.google.com/1097954267 ... bedwebsite

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
34 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Evenementen  
 Feed - Onderwerp - NK Kolonisten van Catan op 26 mei in Leiden  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags

999 Games, Kolonisten van Catan



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®