Waarom mag de speler met het relikwie door elke deur?
Ten eerste wil ik dat je probeert voor te stellen hoe het zou zijn als het niet zo was, tegenstanders zouden er bijna altijd voor kunnen zorgen dat hij niet één kamer verder komt, alleen al door het gebruik van draai kaarten.
Het lijkt in het begin erg moeilijk om degene met het relikwie tegen te houden, maar zodra iedereen het concept onder de knie heeft zul je zien dat je meer opties hebt dan je denkt. Het punt is dat je niet alleen moet kijken naar wat voor kaarten je in je handen hebt, maar vooral naar wat er deze ronde kan gebeuren aan de hand van de dobbelstenen die er op dat moment zijn.
In plaats van proberen te bedenken wat voor kansen er allemaal zijn kijk ik meestal eerst naar wat er allemaal juist niet kan. Wanneer je al weet dat een tegenstander geen kamers meer kan verwisselen omdat daar geen juiste dobbelsteen meer voor ligt hoef je daar ook geen rekening mee te houden, ligt deze dobbelsteen er wel dan kun je deze weghalen als dat het belangrijkste is op dat moment. Zo kun je al een heleboel dingen zien zonder dat je zelf iets hoeft te doen.
Zo kun je bijvoorbeeld ook al snel zien wie er nog kan bewegen deze ronde, wie er volgende ronde mag beginnen (als jij volgende ronde eerder aan de beurt bent hoeft het niet zo erg te zijn dat je nu nog niet de helm kan pakken, zorg er in ieder geval voor dat je er heen kan), of er nog aktiekaarten gespeeld kunnen worden waardoor kamers gaan verschuiven (hier is minimaal een dobbelsteen met 4 ogen voor nodig en dan ook nog in de juiste kleur), etc.
Kortom, je zult een aantal keer moeten spelen voordat je alles eruit haalt wat erin zit, maar dat maakt het natuurlijk ook interessant Statistieken: Geplaatst door michelbaudoin — vr 09 dec 2011, 20:35
]]>