Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




13 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 05 jan 2018, 22:40 
Joker

Berichten: 9
Welke van bovenstaande 2 spellen raden jullie aan voor een volwassene, een 8jarige en een 6jarige? Of zijnze beide goed te doen? Zo ja, is het iets om ze allebei aan te schaffen of lijken ze teveel op elkaar?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 05 jan 2018, 23:21 
Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 11
Woonplaats: Sint-Niklaas
Mocht ik 1 van deze 2 moeten kiezen denk ik dat ik voor Dixit zou gaan.

Ik denk dat het voor een kind makkelijker is om vanuit een plaatje een woord zin of geluid te halen. Bij codenames moeten ze woorden linken en dan nog met een tip van 1 woord. Lijkt met veel moeilijker.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 05 jan 2018, 23:21 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2646
Woonplaats: Etten-Leur
Ik zou voor Dixit gaan.

Daar kunnen kinderen meer hun creativiteit kwijt.

Hoorde verhaal van iemand zijn dochter die een koprol maakte om dobbelstenen uit te beelden bijvoorbeeld.

Bij codenames moet je meer nadenken on taal omdat je maar 1 woord mag gebruiken. Je moet voor de plaatjes synoniemen zoeken en verbanden leggen.

Ook met volwassenen vaker meegemaakt dat iemand geen goede hint kan verzinnen bij codenames. Bij dixit hebben ze altijd wel een hint of bijpassend plaatje.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 06 jan 2018, 10:33 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1486
Woonplaats: Beverwijk
Dixit.

Bij Codenames heb je ook nog het probleem dat je opdrachtkaart moet "lezen".


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 06 jan 2018, 10:34 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Met kinderen van 6 en 8 jaar lijkt Dixit me meer aangewezen dan Codenames. Tip: ga voor Dixit Odyssey in plaats van de gewone Dixit.

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 06 jan 2018, 11:56 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 858
Woonplaats: Rotterdam
er is voor codenames nu ook een Disney en een Marvel editie.

_________________
"I am a tattooed sexy dancing monkey"


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 06 jan 2018, 12:17 
Joker

Berichten: 9
Van Disneyversies ben ik geen voorstander. Ik dacht sat het taalgerelateerde juist voor de 8jarige wel leuk zou zijn, blijkbaar heb ik dat niet juist ingeschat. Fijn, de feedback.

Wat is er leuker aan Odyssey dan aan de gewone Dixit? We spelen nooit met >6 personen. Bij reviews worden juist de illustraties van de gewone Dixit geprijsd...


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 09 jan 2018, 18:53 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Paastak schreef:
Van Disneyversies ben ik geen voorstander. Ik dacht sat het taalgerelateerde juist voor de 8jarige wel leuk zou zijn, blijkbaar heb ik dat niet juist ingeschat. Fijn, de feedback.

Wat is er leuker aan Odyssey dan aan de gewone Dixit? We spelen nooit met >6 personen. Bij reviews worden juist de illustraties van de gewone Dixit geprijsd...


http://www.spellenwijs.nl/2016/05/dixit-of-dixit-odyssey/

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 20 feb 2018, 14:02 
Meeple

Berichten: 10
Woonplaats: Mol
Absoluut Dixit. Codenames is beetje te traag.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2018, 15:33 
Locomotief

Berichten: 30
ook ik zou je Dixit aanraden, voor kinderen van die leeftijd is dit spel geschikter.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2018, 17:07 
what's in a game...

Berichten: 214
Woonplaats: oostende
ook hier Dixit;

een kind kan er zijn volle fantasie in kwijt. Bij codenames moeten er al te veel - soms moeilijke - linken worden gelegd.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2018, 19:32 
Avatar gebruiker

Berichten: 2091
Woonplaats: Eindhoven
ditterio schreef:
Tip: ga voor Dixit Odyssey in plaats van de gewone Dixit.


Dat ben ik niet met je eens. De tekeningen op de kaarten van Dixit spreken mij meer aan dan die uit Odyssey. Een kwestie van smaak wellicht, maar ook omdat de artiest van het eerste spel niet langer alle illustraties gemaakt heeft. Sommige kaarten zijn een beetje leeg, of hebben geen of weinig achtergrond. Dan wordt het ook minder creatief om er een verhaal bij te verzinnen.

Het scorespoor van Dixit is misschien niet zo handig als dat van Odyssey, maar wel veel leuker. Ook de houten hazen zijn wat groter. Het ziet er gewoon wat luxueuzer uit. Als je het scorespoor uit de doos lift, is het gemakkelijk om de randen plat te vouwen. Dan passen er ook gemakkelijk meerdere uitbreidingen bij, maar die zitten dan niet in een strak compartiment.

De tegeltjes waarmee je stemt zijn zo veel handiger dan de bordjes met pinnen die je in Odyssey gebruikt. Ik ken niemand die die pinborden gebruikt als ze ook Dixit hebben. Zo onhandig, bovendien lastiger om je keuze geheim te houden.

Tenslotte: de prijs. Dixit is al meerdere maken als aantrekkelijke aanbieding te koop geweest. Dat kan de helft schelen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 08 dec 2018, 17:48 
Meeple

Berichten: 18
Wellicht ten overvloede: Dixit.

Heel leuk spel dat super gemakkelijk te leren is, maar voor werkelijk elk gezelschap leuk. Het associƫren van de beelden op de kaarten kan iedereen, ook kinderen van 6. Het is als volwassene ook echt heel leuk om te merken wat zo'n kind associeert met de plaatjes op de kaarten.

Wat betreft uitbreidingen: ik zou gewoon in eerste instantie het basisspel kopen. Na vaak spelen in hetzelfde gezelschap begin je de kaartjes wel te kennen en wordt het moeilijker om nieuwe associaties te bedenken. Maar dan kan je altijd nog een uitbreiding kopen, of je gebruikt gewoon random andere kaartjes.

_________________
Schrijver bij boardgametheories.com


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
13 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Kinderen & spellen  
 Feed - Onderwerp - Codenames pictures of Dixit voor 6jarige?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Codenames: Pictures, Dixit



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®