Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Jakkiebak - Gehakketak
BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2021, 10:37 
Meeple

Berichten: 12
Hi!

Ik vind zo weinig info / reviews / fimpjes over het spel Jakkiebak - Gehakketak van 999 games.

Citaat:
Alle dieren hebben zich verstopt in het 999 Games Jakkiebak! Gehakketak Kinderkaartspel. Jij gaat ze één voor één zoeken!

Elke speler heeft verstopte dieren voor zich liggen, samen met een afklapkaart. Per beurt wordt een zoekkaart omgedraaid met daarop een van de dieren. Degene die als eerste het dier bij een van de spelers herkent en op de juiste afklapkaart slaat, mag het dier afpakken en voor zich leggen. Maar als je het mis hebt, moet je zelf een dier inleveren!

Jakkiebak! Gehakketak is een vrolijk reactiespel, dat ideaal is voor jonge kinderen. Ook bevat het spel een wat meer uitdagende variant voor wat oudere spelers. Wie vindt de meeste dieren?

Dit kaartspel is geschikt voor twee tot vijf spelers vanaf 5 jaar.


Is dit echt een simpel spel voor de jonge kids, of is het ook leuk voor wat oudere? Iemand een afbeelding of video hoe het spel er zelf uit ziet?

We hebben Jakkiebak Kippenkak (voor 4+ ) en mijn kids (9 en 11) vinden het nog steeds leuk te spelen.

Thanks!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2021, 21:39 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6326
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Na enig speurwerk heb ik gevonden dat Jakkiebak! Gehakketak waarschijnlijk een heruitgave is van Jakkiebak! Verstoppertje, een spel van Marek Zoschl, in 2012 in het Nederlands uitgegeven door 999 Games.

Het vreemde is dat een aantal webshops Jakkiebak! Gehakketak vermelden, maar bij 999 Games is er over dit spel geen informatie te vinden, ook niet onder 'nieuw' of 'verwacht'.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 15 nov 2021, 12:00 
Meeple

Berichten: 12
Thanks, Bart. Ik heb het spelletje besteld en zal eens kijken hoe het werkt. Daarna zal ik eens kijken naar de speluitleg van "Verstoppertje" en zien of het gelijk is. Ik laat het weten!

Als er dan geGoogle'd wordt op Gehakketak, komen de mensen vanzelf weer hier terecht.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 18 nov 2021, 01:10 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6326
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
JayDie schreef:
Thanks, Bart. Ik heb het spelletje besteld en zal eens kijken hoe het werkt. Daarna zal ik eens kijken naar de speluitleg van "Verstoppertje" en zien of het gelijk is. Ik laat het weten!

:thumbup:
En uiteraard plaats je daarna ook nog een waardering in onze spellendatabase!

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 27 dec 2021, 12:30 
Meeple

Berichten: 12
Dit spelletje inmiddels gespeeld en ook de online speluitleg gekeken van verstoppertje. Dit is hetzelfde spel met een kleine aanpassing (zoals 4 vs 5 kaarten aan het begin weg leggen en wat andere afbeeldingen).

De Gehakketak die ik heb is van 2020. Verstoppertje is wel een betere titel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Kinderen & spellen  
 Feed - Onderwerp - Jakkiebak - Gehakketak  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Jakkiebak! Gehakketak, Jakkiebak! Verstoppertje, kinderspellen



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®