Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





22 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 27 apr 2009, 14:37 
10. Splendor (2014)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
Laatst zag ik de Nederlandse versie van dit spel en ik ontdekte dat de tekeningen op de tegels hier en daar veranderd zijn. Het gaat om de tegels met de 'stadsmuren' In de Duitse versie lopen op de tekeningen de wegen gewoon door onder de poortjes door terwijl ze in de regels als einde van de weg gelden. Bij mijn kinderen werkte dat in het begin wat verwarrend. Bij 999games zijn de kruispunten binnen die muren veranderd in gras (o.i.d.). Dit maakt het absoluut logischer en overzichtelijker.


Laatst bijgewerkt door Johanna op ma 27 apr 2009, 14:40, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 27 apr 2009, 14:55 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Bij de Duitse versie zit er een fout in de druk, waardoor het voor blauw het moeilijkst is om te winnen. Ik heb dit doorgegeven aan HiG. Ik heb een volledig nieuwe set tegels gekregen. Hierop zijn ook de kruispunten weggewerkt.

Van de week de Franse versie geizen, deze is ook met een foute druk, maar Hodin, de verdeler in Belgiƫ is al op de hoogte en waren niet happy

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2009, 09:35 
Uitgever

Berichten: 97
Johanna schreef:
Laatst zag ik de Nederlandse versie van dit spel en ik ontdekte dat de tekeningen op de tegels hier en daar veranderd zijn. Het gaat om de tegels met de 'stadsmuren' In de Duitse versie lopen op de tekeningen de wegen gewoon door onder de poortjes door terwijl ze in de regels als einde van de weg gelden. Bij mijn kinderen werkte dat in het begin wat verwarrend. Bij 999games zijn de kruispunten binnen die muren veranderd in gras (o.i.d.). Dit maakt het absoluut logischer en overzichtelijker.


Dat klopt. De eerste druk heeft de onduidelijke tegels en 999 Games heeft bewust gekozen om deze NIET uit te geven en de release uit te stellen om zo de logischere tegels te krijgen. Materiaal en regels op elkaar aan laten sluiten leek ons wenselijk, zeker voor een spel dat kinderen als primaire doelgroep heeft. Fijn om terug te lezen dat het ook zo ervaren wordt :).


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2009, 09:47 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Wim 999 schreef:
Johanna schreef:
Laatst zag ik de Nederlandse versie van dit spel en ik ontdekte dat de tekeningen op de tegels hier en daar veranderd zijn. Het gaat om de tegels met de 'stadsmuren' In de Duitse versie lopen op de tekeningen de wegen gewoon door onder de poortjes door terwijl ze in de regels als einde van de weg gelden. Bij mijn kinderen werkte dat in het begin wat verwarrend. Bij 999games zijn de kruispunten binnen die muren veranderd in gras (o.i.d.). Dit maakt het absoluut logischer en overzichtelijker.


Dat klopt. De eerste druk heeft de onduidelijke tegels en 999 Games heeft bewust gekozen om deze NIET uit te geven en de release uit te stellen om zo de logischere tegels te krijgen. Materiaal en regels op elkaar aan laten sluiten leek ons wenselijk, zeker voor een spel dat kinderen als primaire doelgroep heeft. Fijn om terug te lezen dat het ook zo ervaren wordt :).


Wij hadden ook de eer om Carcassonne Junior voor het eerst voor te stellen aan het grote publiek op Zuiderspel.

We hadden in eerst instantie 1 tafel voorzien, maar na een uur hebben we besloten om een 2de demo tafel te voorzien, omdat er heel veel vraag kwam vanuit de bezoekers.
Iedereen was ook zeer positief over deze kindervariant.

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2009, 15:54 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 867
Woonplaats: Bollenstreek
Op spellengek staat sinds gisteravond een recensie van Carcassonne junior.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2009, 20:01 
8. De Taveernen van de Oude Stad (2019)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
syroit schreef:
Bij de Duitse versie zit er een fout in de druk, waardoor het voor blauw het moeilijkst is om te winnen. Ik heb dit doorgegeven aan HiG. Ik heb een volledig nieuwe set tegels gekregen. Hierop zijn ook de kruispunten weggewerkt.

Van de week de Franse versie geizen, deze is ook met een foute druk, maar Hodin, de verdeler in Belgiƫ is al op de hoogte en waren niet happy


Dat was me nog niet opgevallen. eigenlijk zou ik dan dat nieuwe set ook graag hebben. Ik weet alleen niet of ik het voor elkaar krijg te mailen in het Duits of Engels. ik heb nu niet bepaald een talenknobbel. Ik zal er nog eens over denken.
Bedankt in elk geval voor het melden, syroit


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 okt 2009, 18:40 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
Bij ons thuis komt het ook nu regelmatig op tafel.
Mijn zoon legt het al aan de buurt kinderen uit.

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
22 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Kinderen & spellen  
 Feed - Onderwerp - Die Kinder von Carcassonne  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

999 Games, Carcassonne Junior



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®