Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




15 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Makkelijke spellen
BerichtGeplaatst: wo 13 jun 2007, 20:06 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 56
Woonplaats: Pellenberg
Hoi iedereen ,

Ik werk eigenlijk met kinderen en ben nu nog op zoek naar spellen die leuk , snel en tof zijn voor kinderen. De kindjes waar ik mee werk zijn meestal tussen 1 en 8 jaar nu ik weet voor 1 en 2 jaar heb je niet veel ,maar ik zoek toch nog een aantal spellen die ik makkelijk kan spelen met kinderen tussen 3 en 8 jaar.

Heeft er iemand leuke ideetjes voor goeie spellen???

_________________
http://www.spellenhut.be


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 jun 2007, 20:11 
Avatar gebruiker

Berichten: 2092
Woonplaats: Eindhoven
Op http://www.anderspel.nl/zoeken.html kun je aangeven wat voor soort spel je zoekt, waaronder 'kinderspel'.
Ik ben geen papa dus iets zinnigers dan dit weet ik ook niet. :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 jun 2007, 20:12 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 56
Woonplaats: Pellenberg
thx ik ga me er eens in verdiepen allesinds het is al een hulp

_________________
http://www.spellenhut.be


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 jun 2007, 08:10 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Ongeveer de hele collectie van Haba spellen zijn wel aan te raden!

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 jun 2007, 08:48 
spellengek
Avatar gebruiker

Berichten: 1045
Woonplaats: Amersfoort
Daar sluit ik me bij aan. Andere kinderspellen die zeer de moeite waard zijn, zijn JakkieBak! Kippenkak! (vanaf ca. 4 jaar), Spokentrap (vanaf 5-6) en Halli Galli (vanaf 6-7, als ze echt goed kunnen optellen).
Verder is Regenboogslang voor de kleintjes vanaf een jaar of 3-4 ook leuk (al is dat voor een volwassene toch minder aangenaam).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 jun 2007, 10:35 
Grote Dienaar

Berichten: 109
Woonplaats: Gent
Spokentrap!!
Ik heb dat voor het eerst zien spelen door een gezin met 2 kinderen, waarvan de papa stiekem spookjes verzette als de kinderen niet keken.
Zelden zoveel gelachen als toen :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 jun 2007, 10:43 
Avatar gebruiker

Berichten: 68
Woonplaats: Eindhoven
Mijn kinderen zitten in de leeftijdsgroep die jij noemt.
Wij spelen graag: Drakenwraak (MB), Au Backe! en Hick Hack in Gackelwack (Zoch, voorzover ik weet alleen in duitsland nog te krijgen maar allebei wel erg de moeite waard), de betoverde doolhof (Ravensburger), Bunny Hop (Ravensburger), Fabulantis (Selecta, heeft overigens net als Haba ook hele mooie kinderspellen), Hallo Das (999 games), Hazelnootridders (999 games), Mago Magino (Selecta), Middernacht Vampierenjacht (999 games), Mollenmania (Ravensburger), Regenboogslang (999 games), Fazantenbal (999 games), Spokentrap (Drei Magier Spiele), De wielen van de bus (MB).

Ik denk dat het ook afhangt van het doel van waaruit je de spellen spelen wilt. Dit bepaalt uiteindelijk wat je kiest (samenwerking, beurtwisseling, tellen, kleuren, concentratie of puur plezier enz.).

Zelf werk ik ook met kinderen en maak veel gebruik van Vallende Aapjes (weet even niet van wie die is), pinguin-balanceerspel op de ijsschots (Ravensburger geloof ik), wie is het (vooral ook de junior-versie), waar ben ik, ben ik een banaan enz.
Het is maar net waarvoor het bedoeld is...


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 jun 2007, 18:13 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 56
Woonplaats: Pellenberg
Bedankt iedereen al voor de intressante reacties.

Ja de spellen van Haba zijn idd wel goed alleen vind ik ze persoonlijk wat duur om aan te kopen . je bent al heel snel veel geld wkijt voor een spel.

_________________
http://www.spellenhut.be


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Makkelijke spellen
BerichtGeplaatst: di 18 feb 2014, 12:26 
Joker

Berichten: 7
Bedankt voor het delen kinderen spel. IK vind Tetris is ook ook leuk spel voor 2-8 jaar kinderen. Wat u zegt

_________________
Schaken spelen
Dammen spelen


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Makkelijke spellen
BerichtGeplaatst: di 18 feb 2014, 12:49 
Hazelnoot Ridder

Berichten: 631
Woonplaats: Diest (België)
Op 5 december 2007 schreef ik op mijn blog deze bijdrage over kinderspellen:


Cheeky Monkey (Face2Face Games)

Een Kniziaatje waarin je verschillende soorten dieren moet verzamelen (fiches). Speelt snel. Is speltechnisch absoluut kindvriendelijk (trekken van fiches uit een lekker stevige zak). Trek je een aap krijg je wat extra mogelijkheden. Wie op het eind de meeste dieren van een bepaalde soort heeft krijgt nog bonuspunten. Volwassenen komen ook aan hun trekken want er zit toch een beetje en gokelement in. Weten wanneer je moet stoppen met beestjes trekken is belangrijk. Eén minpuntje. De illustraties zien er niet uit.

Schatztaucher (Schmidt Spiele)

Nog een Kniziaatje over het opduiken van diepzeeschatten. Leuke gimmick, het wonderlampje dat erbij zit. Daarmee kun je a.h.w. doorheen een gedekt tegeltje kijken. Ook hier moeten weer setjes worden verzameld. Speciale dobbelstenen bepalen hoe diep en of je wel mag duiken. Gulzigheid wordt ook hier niet beloond. En, o horror, je komt onderweg ook diepzeemonsters tegen. Daar moet je dan tegen vechten. Leuk.

Monza (Haba)

Voor de kleintjes onder ons. Racen met Haba. Mooi, klein en dus snel meegenomen op skivakantie. De kleuren op de dobbelstenen bepalen over welke vakjes je verder mag. De kindjes leren hier al een beetje plannen en combineren. Voor de oudere kleuters onder ons pure fun.

Mr. Diamond (Ravensburger)

Topper, maar al ettelijke jaren uit. Zie je hem liggen op één of andere rommelmarkt en hebt u klein grut, hap dan onmiddellijk toe. Diamantjes worden willekeurig geplaatst op een bord waarop reeds een aantal gelijkaardige diamanten vast zijn bevestigd. Je moet de loszittende zien te bemachtigen. Moeilijk want je ziet het verschil met de vaste niet. Te spelen met de kaarten of zonder, waaronder de favoriet van mijn jongste: de gapkaart. De naam zegt het zelf. Altijd dikke pret dit, vooral als er nog maar één loszittende diamant op het spelbord staat. Ook leuk voor de papa’s en de mama’s. Maar zijn diamanten dan ook niet mama’s beste vriend?

Zapp Zerapp (Zoch)

Hoogwaardig tactiel en auditief spelgenot. Een mens erger je niet met een enorm leuke twist. Ik ga er niet verder over uitweiden maar de hectische en uiterst leuke manier waarop je je verplaatsing voorbereidt is meer dan de moeite waard.

Drakenschat (Winning Moves)

De beste memoryvariant die ik ken. Weer eentje van Knizia. Weer setjes verzamelen. Van speelgoed dit keer. Weer "push your luck" maar o zo leuk. Het blijft nooit bij één partij. De draakjes en de spinnen geven dit spel extra cachet. Hier zit meer tactiek in dan je denkt. Is ook in het Nederlands verschenen. Haast u naar de winkel.

Animalia (Game Works Inc / Hurrican)


Ook hier weer setjes verzamelen. Wat is dat toch met die setjes? Weer dieren. Prachtige kaarten, waaronder een paar dieren die extra vaardigheden bezitten zoals stelen, de bovenste kaarten van de gedekte stapel bekijken en in een volgorde naar keuze leggen en pakjes (kaarten) weggeven. Snel gespeeld, drie ronden, en een revanche zit er altijd in. Prachtige kaarten. Je bent bijna bang er met je grijpgrage tengels aan te komen. Dus niet spelen als de kinderen net van tafel komen. Of van het speelpleintje. Of van het toilet.

Stef Stuntpiloot (MB / Hasbro)

Wie graag in hogere sferen vertoeft en daar bovenop ook een flinke portie hilariteit en fingerspitzengefuhl wil komt hier uitermate aan zijn trekken. Prachtig uitgevoerd en een genot om naar te kijken. Ik was ooit getuige van een sessie van vier spruiten boven de 40 die er een avondvullende activiteit van hebben gemaakt. De spruiten voor wie dit spel eigenlijk bestemd was stonden met een pruillipje aan de kant toe te kijken. We hebben de grote spruiten uiteindelijk van het spel moeten losrukken. Verslavend. Voor groot en klein.

Biberbande (Amigo Spiele)

Kaartspelletje met een vleugje memory. Extra gekruid met speciale actiekaarten. Een goed gevoel voor timing is belangrijk. Speelt snel en is ook erg leuk met twee. Je bepaalt zelf wanneer een spelronde eindigt. Maar dat kan alleen als je echt zeker van jezelf, en daardoor ook van de ander, bent. Blijft nooit bij één partij. Doel: zo weinig mogelijk punten halen. Als uw spruiten wat moeite hebben met rekenen, meerbepaald aftrekken, speel dan dit met hen. De juf of de meester gaan niet weten wat hen overkomt.

Alles Im Eimer (Kosmos)

Hebben uw knuffelbeesten dan weer moeite met optellen is dit een absolute aanrader. De stapel emmers van je tegenstanders omgooien is de boodschap. Kaartgestuurd en hilarisch. Pure lol. Een tip: probeer de eerste editie vast te krijgen. Die is uitgebreider.

Crazy Chicken (Ravensburger)

Kaartspelletje voor twee. Heerlijk ontspannend. Probeer het met uw kinderen en u bent allemaal verkocht. Hebt u meer dan twee spruiten in huis, bereid u dan voor op kletterende ruzies. Koop in dat geval meerdere sets. Voor de prijs moet u het niet laten. Het zal in alle geval goedkoper zijn dan al het glaswerk dat er anders aan gaat.

Walk The Dogs (SimplyFun)

De spellen van deze uitgever worden in Amerika aan de man gebracht zoals bij ons de Tupperware-attributen aan de veeleisende moderne vrouw. Met demonstraties aan huis dus. Mijn natte droom (niet de veeleisende moderne vrouw, wel de manier van promoten en verkopen van deze uitgever). Een hoop plastic honden, een kleine zestigtal, wordt op één lange rij op tafel gezet. Kaarten bepalen of je honden aan de kop of aan de staart van de rij mag nemen. De honden die je neemt plaats je in een eigen rij. Later genomen honden worden vooraan of achteraan, of allebei, aan je eigen rij toegevoegd. Op het einde van het spel scoor je punten voor de honden in je rij. Dezelfde aangrenzende soorten leveren meer punten op. Er loopt ook nog een hondenvanger rond die je rij aanzienlijk kan inkorten. Leuk. Mijn jongste wil dit altijd weer spelen.

Hush Hush Kleine Hexe (FX Schmidt)

Grote heksenhoeden met daaronder gekleurde pionnetjes. Zo snel mogelijk met eender welk pionnetje de overkant van het spelbord bereiken is de boodschap. Alleen weet je niet altijd meer zeker onder welke hoed welk pionnetje nu weer zit. Eenvoudig, mooi en stevig materiaal en snel te spelen. Een revanche? Altijd. Speel dit met uw klein mannen en ze zullen u altijd in hun zak steken.

Hick Hack in Gackelwack (Zoch Verlag)

Ik denk dat jij denkt dat ik denk dat jij dat gaat doen en dat zullen we dan nog wel eens zien. Kaarten op bepaalde agrarisch getinte lokaties uitspelen en hopen dat het iets oplevert, meerbepaald eten. En hopen dat je zelf niet gegeten wordt. Een aanrader. Ook voor volwassenen.

Drachenland (Ravensburger)

Zwaar onderschat loopspel op een vulkanisch eiland waarin je, hoe bestaat het, setjes moet verzamelen. Setjes van edelstenen en drakeneieren. Vraagt toch al wat denkwerk. Het feit dat je met drie pionnen speelt waarvan je er maar twee mag bewegen maakt het er ook niet eenvoudiger op., maar aanspreken doet dit spel zeker. De dobbeltoren die hier wordt geïntroduceerd heeft eigenlijk, buiten de decoratieve waarde, geen enkel nut. Maar het is wel leuk voor de kleine gozers bij wie u aan tafel zit.

Piranha Pedro (Goldsieber)

In het najaar van 2004 werd Duitsland opgeschrikt door een golf van geheimzinnige diefstallen. Op opritten her en der verdwenen massaal witte kiezelsteentjes. Ze doken later allemaal weer op in de dozen van het hoger genoemde spel. Het voltallige management van Goldsieber zit naar verluidt nog altijd in de cel hiervoor. Dwangarbeid. Kiezelsteentjes hakken uit rotsblokken. Doet niets af aan de kwaliteit van dit spel. Probeer het en u bent verkocht.

Dier op Dier (Haba)

Voor de kleinsten onder ons. De titel zegt het al. Diertjes op elkaar plaatsen. Van hout, kleurrijk en fijnmotorisch goed onderbouwd. Maar het leukst wordt het als alles weer omvalt natuurlijk. Het principe van de blokkentoren omgezet naar een erg leuk "kleine kindjes spel".

Bunte Runde (Winning Moves)

Dit is een raar spel. Als je het principe van dit spel nader bekijkt ga je er bijna automatisch van uit dat iedereen op het einde net evenveel punten gaat scoren. Niet dus. Dit gegeven fascineert enorm. Verschillende vormen in verschillende kleuren liggen in een cirkel en worden verzameld door een mannetje erover heen te bewegen. Dat waarop het mannetje stopt mag je in je vooraad nemen. Neem je de laatste vorm of kleur komt het tot een waardering. Heel raar spel, maar daarom niet minder leuk. Voor de kleintjes kan er ook met plaatjes van dieren worden gespeeld.

De Verborgen Vallei (Hasbro)

Nog een onderschat spel. We zijn avonturiers op tocht door de verborgen vallei. Deze vallei strekt zich uit over de twee zijden van het spelbord. We verzamelen diamanten onderweg en krijgen daar uiteindelijk geld voor. Kaartgestuurd en erg prettig om spelen. Komt bij ons regelmatig op tafel. Vraagt wel wat inspanning van het gemiddelde kinderbrein, maar het is zeker de moeite. Het race-aspect, het kaartmanagement en het dwingen van je tegenstanders tot omwegen maakt dit spel ook heel interessant.

Hu Huh (Haba)

De spoken in de kastelen krijgen voor de zon opkomt. Daar gaat het om in dit spel. Je wint of je verliest samen. Maar als de zon wint is dat helemaal niet erg. Welk kind treurt nu omdat het zonnetje schijnt? Dus eender hoe het spel afloopt, alles is goed.

Hopelijk kun je hiermee aan de slag.

_________________
https://detafelplakt.com/


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Makkelijke spellen
BerichtGeplaatst: di 18 feb 2014, 16:15 
2. Hanabi (2010)

Berichten: 433
Woonplaats: Veldhoven
Mocht je nieuwe spellen te duur vinden, dan kun je wellicht je heil zoeken bij de tweedehandsspellen. Op Zuiderspel (23 maart in Veldhoven) kun je weer een groot aantal tweedehands spellen vinden. Tis maar een idee.

Ik heb zelf twee kinderen van 4 en 8 jaar. Met de oudste heb ik de afgelopen jaren (zegmaar vanaf zijn 6e) veel Jakkiebak Kippenkak, Joris en de Draak (van de efteling), Drakenwraak, Wie is het?, Mikado (van MB), Dixit en allerlei Lego spellen gespeeld. Afgelopen week hebben we een keer Carcassonne geprobeerd. Als ik de boeren weglaat, dan speelt dit prima.

Met de jongste (nu 4) speel ik onder andere Kinderen van Catan, Lotto, Pisa, Jenga, Regenwormen (met wat hulp), Tetteretet en Junior Tri-ominos.

Ik merk dat ze het vaak al leuk vinden om te spelen, dus dan kun je zo nu en dan een beetje soepel omgaan met de regels of wat regels weglaten. Dan kun je best veel spelen met kinderen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Makkelijke spellen
BerichtGeplaatst: di 18 feb 2014, 16:47 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 27
Woonplaats: Westerlo
Heb een zoon van bijna 6.

Hij wil al graag "grotemensenspellen" meespelen... :)
Maar door co-op te doen, kan je best wat complexere dingen spelen die als volwassene ook nog heel leuk zijn.
We spelen veel: Castle Panic met uitbreiding en Flash Point familieversie (welke jongen wil nu geen brandweerman spelen). Maar misschien zijn er nog leuke co-ops?

In de ban van de ring en pandemie heb ik nog liggen, maar dat is voor binnen enkele jaartjes.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Makkelijke spellen
BerichtGeplaatst: di 18 feb 2014, 19:25 
Geheim Genootschap

Berichten: 1046
Woonplaats: Den haag
Haba is echt geweldig|!

Wij hebben hier "mijn eerste boomgaardje" en dat kan mijn zoontje van net 3 al helemaal zelf spelen. Is zeker leuk voor de allerkleinste. Maar Haba heeft voor elke leeftijdsgroep echt hele mooie spellen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Makkelijke spellen
BerichtGeplaatst: wo 19 feb 2014, 10:55 
Gamer-geek
Avatar gebruiker

Berichten: 430
Woonplaats: Roermond, NL
Ik ben zelf ook helemaal fan van het assortiment van Haba. Ook drei Magier Spiele heeft hele mooie titels voor kinderen. Ik zal hier beneden even kort de kinderspellen beschrijven die mijn oudste zoon (4 jaar) en ik graag spelen.

Geisterwäldchen (het spookbos) Drei Magiër Spiele.
In dit spelletje ben je een groepje kinderen dat probeert als eerste door een bos vol spoken te reizen. Ze worden bijgestaan door een 'reuzendwerg' die gezamelijk bewegen mogelijk maakt. De rol van de dobbelsteen bepaalt de afstand en wanneer spoken in het spel komen. Prachtig materiaal en superleuk uitgevoerd. Mijn zoon vind het 'take that' aspect van de spoken erg leuk in dit spel.

Der Verzauberte Turm (De betoverde toren) Drei Magiër Spiele.
In dit spel speelt 1 iemand de held en 1 de boze tovenaar die de prinses uit een toren willen bevrijden/verplaatsen. De magnetische figuren bewegen over een speelbord waar op voorhand sleutels onder zijn verborgen. Wie een sleutel vindt, mag 1 van de 6 sloten proberen om de prinses te bevrijden. Erg vermakelijk en ook weer zeer mooi speelmateriaal.

Monstertaart: Haba
Een erg leuk behendigheidsspelletje met mooi, houten materiaal. Elke beurt worden er receptkaarten neergelegd en wie als eerste met zijn lepel de ingredienten in zijn bakje weet te krijgen wint de ronde.
Erg hectisch met hele jonge kinderen maar wordt bij ons zelfs vaak als filler gedaan bij mijn eigen spellenavonden.

Expeditie Dino: Haba
Wederom een behendigheidsspelletje. Een blokkentoren van een soort schuimrubberen blokken verbergen een dinosaurus. De gene die met de bijgeleverde hamer en beitel de meeste botten weet te verzamelen voordat de dino omvalt is de winnaar. Ik vind dit spel erg geslaagd omdat het heel goed heeft geholpen met het ontwikkelen van een gevoel voor kracht bij mijn zoontje. Flink hard meppen is nadelig dus je moet precies de juiste hoeveelheid kracht zetten om slechts 1 blok te laten vallen.

Nacht van de magische schimmen: Haba
Een spelletje met een hele constructie eromheen. Magische wezens dansen 'snachts om het vuur en worden via een lichtdoos als schaduwen aan 1 van de spelers getoond. Bij het juist raden van ontbrekende figuren worden punten gescoord. Dit spel is in mijn ogen echt al geschikt voor de jongere spelertjes. Wel altijd met een volwassene doen om de lichtddoos te bedienen.

Dier op dier, naar de haaien: Haba
Mijn favoriete kinderspelletje uit deze lijst. Dier op dier is een bekend spelletje, maar deze variant wordt interessanter gemaakt door het toevoegen van een draaischijf (2 verschillende moeilijkheidsgraden). Mijn oudste vindt dit helemaal geweldig. Vooral de dierengeluiden die je moet nadoen nadat de schijf bepaalde punten voorbij is. De gevorderde variant, met een half ronde voet voor de draaischijf is erg leuk om met volwassenen te doen of met wat oudere kinderen. Heb hem nog niet zo lang, maar echt een topper.

Verder hebben we nog een aantal kleine spelletjes van Haba (die ook prijstechnisch erg interessant zijn).

Reden waarom ik deze 2 fabrikanten verkies even kort samengevat:
- Adembenemend mooi speelmateriaal
- Materiaalkeuze. Vooral duurzaamheid en grootte van het materiaal zijn goed geschikt voor kids
- De doos van het spel maakt vaak deel uit van het spel. Ik vind dit altijd erg leuk en geeft minder rotzooi.
- Ook leuk voor de ouders
- Heel veel variatie in thema, voor elk kind wat wils.

Zo, dat was even mijn 0,02 euro.

Mvg,

Danny

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Makkelijke spellen
BerichtGeplaatst: wo 19 feb 2014, 19:04 
Garnaal

Berichten: 385
Woonplaats: belgië
Ook de spellen van DJECO zijn de moeite om eens te bekijken.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
15 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Kinderen & spellen  
 Feed - Onderwerp - Makkelijke spellen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®