Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



52 berichten | Pagina 3 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Brugge?
BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2015, 19:14 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
erwinvreuls schreef:
Dit kan ik bevestigen max, heb contact gehad met white goblin en zoals het er nu uitziet komt de nederlandse editie er niet. Helaas.....

Dat vind ik van WGG persoonlijk toch een misser van formaat. Ik vermoed dat de Nederlandse versie van Brugge toch goed tot zeer goed verkocht is geraakt, een groot deel van die mensen is echt wel geïnteresseerd in de uitbreiding !!

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Brugge?
BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2015, 19:17 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Erg jammer inderdaad.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Brugge?
BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2015, 19:24 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
dirk schreef:
Dat vind ik van WGG persoonlijk toch een misser van formaat. Ik vermoed dat de Nederlandse versie van Brugge toch goed tot zeer goed verkocht is geraakt, een groot deel van die mensen is echt wel geïnteresseerd in de uitbreiding !!


Wanneer de vraag naar deze uitbreiding zo groot is dat het commercieel interessant genoeg is om hem uit te brengen, zou ik de beslissing van WGG een misser noemen. Ik heb echter niet de indruk dat WGG hier iets heeft gemist. Ik heb de indruk dat die mensen verstandige ondernemers zijn.

Jammer voor de teleurgestelde liefhebbers. Het is niet anders.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Brugge?
BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2015, 19:45 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Erwin schreef:
dirk schreef:
Dat vind ik van WGG persoonlijk toch een misser van formaat. Ik vermoed dat de Nederlandse versie van Brugge toch goed tot zeer goed verkocht is geraakt, een groot deel van die mensen is echt wel geïnteresseerd in de uitbreiding !!


Wanneer de vraag naar deze uitbreiding zo groot is dat het commercieel interessant genoeg is om hem uit te brengen, zou ik de beslissing van WGG een misser noemen. Ik heb echter niet de indruk dat WGG hier iets heeft gemist. Ik heb de indruk dat die mensen verstandige ondernemers zijn.

Jammer voor de teleurgestelde liefhebbers. Het is niet anders.

Ze zullen zich waarschijnlijk inderdaad wel goed geïnformeerd hebben over de mogelijke opbrengst anders zou het ook niet blijven duren, tot daar ben ik het met je eens.
Daar staat dan tegenover dat ze wel Brugge zelf uitbrengen maar niet de uitbreiding en dat vind ik toch spijtig. Mensen met een nu Nederlandstalige Brugge zijn nu haast verplicht om een Duitse of Engelse uitbreiding aan te schaffen wat absoluut niet goed samen speelt. Het ene kaartje Nederlands, het volgende Duits/Engels.
Een andere oplossing is de WGG basisversie verkopen en een Duitse of Engelse aan te schaffen natuurlijk maar dat kan toch ook de bedoeling niet zijn denk ik dan ?
Nu lopen ze de kans dat veelspelers voortaan, bij nieuwe spellen, toch maar gewoon voor de Duitse of Engelse versie zullen gaan aangezien dat die uitbreidingen wel altijd in dezelfde taal uitkomen !!
Laat me duidelijk zijn, ik ben een fan van WGG maar als er voortaan nog een spel aankomt waarvan ik weet dat er een uitbreiding bij komt later die ik wil hebben, zal ik toch wel eens even gaan twijfelen welke versie ik koop.

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Brugge?
BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2015, 20:15 
War/Eurogamer

Berichten: 609
Woonplaats: Tegelen
Hier heb je een goed punt dirk, zat zelf ook al te denken de nl versie van de hand te doen en de engelse editie aan te schaffen


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Brugge?
BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2015, 23:44 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2954
Woonplaats: Deerlijk
Zowat de helft (het kan ook meer zijn, maar de exacte cijfers ontglippen me nu even) van de exemplaren van Brugge zijn verkocht in de ruime omgeving van Brugge. Eén winkel (Biovita) heeft daarbij een enorme hoeveelheid van die spellen aan de man gebracht. Nu weten we allemaal dat er enkele heel goede clubs in de buurt van Brugge zijn, maar WGG zal volgens mij ook wel door hebben dat de meeste exemplaren van het spel verkocht zijn aan mensen die weinig band hebben met de spellenwereld. De klanten zijn voornamelijk mensen die houden van hun stad. En een spel over die stad wel interessant vinden.
Zit ik er ver naast als ik meen dat de meeste van die exemplaren nog niet gespeeld werden? Ik kan verschillende voorbeelden noemen om dit te staven (kennissen vonden het spel na 2 maand al op een rommelmarkt; de schoonouders van een vriend kochten het spel omdat het over hun stad ging, maar ze vonden het te moeilijk om het te spelen,...)

Nu hoef je weinig commercieel talent te hebben om te begrijpen dat die klanten nooit een uitbreiding zullen kopen. Als je er dan nog eens bijneemt dat van de mensen die het spel wel speelden, niet iedereen de uitbreiding wil (ik ben er zo één), dan kom je al snel bij een rekensommetje dat negatief uitvalt voor de publicatie van deze uitbreiding. Denk ik (want ik ken geen cijfers over de verkoop).

Moet dit jou tegenhouden om een goed spel in het Nederlands aan te schaffen? Welnee, hoe meer ruimte uitgevers krijgen door het feit dat we Nl-spellen kopen, hoe vaker ze ook de mogelijkheid zullen hebben om een uitbreiding te publiceren.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Brugge?
BerichtGeplaatst: za 28 feb 2015, 01:20 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4029
Piet schreef:
Zowat de helft (het kan ook meer zijn, maar de exacte cijfers ontglippen me nu even) van de exemplaren van Brugge zijn verkocht in de ruime omgeving van Brugge. Eén winkel (Biovita) heeft daarbij een enorme hoeveelheid van die spellen aan de man gebracht. Nu weten we allemaal dat er enkele heel goede clubs in de buurt van Brugge zijn, maar WGG zal volgens mij ook wel door hebben dat de meeste exemplaren van het spel verkocht zijn aan mensen die weinig band hebben met de spellenwereld. De klanten zijn voornamelijk mensen die houden van hun stad. En een spel over die stad wel interessant vinden.
Zit ik er ver naast als ik meen dat de meeste van die exemplaren nog niet gespeeld werden? Ik kan verschillende voorbeelden noemen om dit te staven (kennissen vonden het spel na 2 maand al op een rommelmarkt; de schoonouders van een vriend kochten het spel omdat het over hun stad ging, maar ze vonden het te moeilijk om het te spelen,...)

Nu hoef je weinig commercieel talent te hebben om te begrijpen dat die klanten nooit een uitbreiding zullen kopen. Als je er dan nog eens bijneemt dat van de mensen die het spel wel speelden, niet iedereen de uitbreiding wil (ik ben er zo één), dan kom je al snel bij een rekensommetje dat negatief uitvalt voor de publicatie van deze uitbreiding. Denk ik (want ik ken geen cijfers over de verkoop).

Moet dit jou tegenhouden om een goed spel in het Nederlands aan te schaffen? Welnee, hoe meer ruimte uitgevers krijgen door het feit dat we Nl-spellen kopen, hoe vaker ze ook de mogelijkheid zullen hebben om een uitbreiding te publiceren.


Dat is te begrijpen als er zo geredeneerd wordt, maar waarom wordt er dan eerst gezegd dat de uitbreiding 'uiteraard' ook in het Nederlands uitgegeven gaat worden? Dat is wel de reden dat ik voor Nederlands ben gegaan (met ook nog eens 4 kaartjes die een misprint hebben), omdat de verkoop zo goed liep, er een derde Nederlandse druk aan zou komen en de uitbreiding uiteraard ook in het Nederlands kwam... Ik denk voortaan inderdaad wel twee keer na, of ik een Nederlandstalige versie van WGG koop of een Engelstalige van Pegasus Spiele of Z-man Games.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Brugge?
BerichtGeplaatst: za 28 feb 2015, 02:07 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4134
Woonplaats: Geldrop/NL
Misschien moeten spellen voortaan enkel maar in Esperanto uitgebracht worden.
Krijgt die taal ook nog eens een kans.
Ik kan me voorstellen dat spelmateriaal in verschillende talen vervelend is om mee te spelen, zeker als je de talen niet (goed) machtig bent. Maar om te stellen dat het daardoor absoluut niet goed samen speelt, vind ik persoonlijk wat ver gaan.
Maar gelukkig mag iedereen zelf de keuze maken.

Misschien was het ten tijde van het uitkomen van het basisspel, nog helemaal niet bekend dat er een uitbreiding zou komen. (Geen idee of dat zo was of niet).
Moet het mogelijk eventueel misschien uitkomen van een uitbreiding dan maar reden zijn om een basisspel niet in het Nederlands uit te brengen, of juist te eisen de uitbreiding verplicht uit te brengen?

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Brugge?
BerichtGeplaatst: za 28 feb 2015, 02:27 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4029
rober schreef:
Misschien was het ten tijde van het uitkomen van het basisspel, nog helemaal niet bekend dat er een uitbreiding zou komen. (Geen idee of dat zo was of niet).


Toen nog niet vermoed ik, maar ik heb het over mijn persoonlijke keuze die anders was geweest. De komst van een uitbreiding was wel bekend toen ik het spel ging kopen.

rober schreef:
Moet het mogelijk eventueel misschien uitkomen van een uitbreiding dan maar reden zijn om een basisspel niet in het Nederlands uit te brengen, of juist te eisen de uitbreiding verplicht uit te brengen?


De meeste sales zijn doorgaans met het basisspel te bewerkstelligen vermoed ik, dus dat zal er niet door veranderen. Ik ben blij dat 999 Games tegenwoordig voor meerdere spellen (Andor, Dominion, Carcassonne) gegarandeerd alle uitbreidingen uitbrengt, hoewel dat bij de laatste niet echt nodig is wat mij betreft. Vroeger was dat ook anders; voor de Kathedraal heb ik de Engelstalige uitbreiding met het Nederlandstalige basisspel, kon nou eenmaal niet anders hier en wilde die uitbreiding toch wel graag. Een uitgever is dus zeker niet verplicht ook uitbreidingen uit te brengen als het basisspel wordt uitgegeven, maar ik denk wel dat door zulk beleid spellenliefhebbers voor de zekerheid naar een andere taal overstappen in het vervolg (ik wel in elk geval, scheelt meestal ook nog in prijs). Dat zou voor WGG minder goed nieuws zijn, vermoed ik, want ze heeft toch ook een mooi gamma aan spellen dat juist gericht is op ons spellenliefhebbers.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Brugge?
BerichtGeplaatst: za 28 feb 2015, 10:33 
10. Pandemie (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
maxitaxi777 schreef:
Een uitgever is dus zeker niet verplicht ook uitbreidingen uit te brengen als het basisspel wordt uitgegeven, maar ik denk wel dat door zulk beleid spellenliefhebbers voor de zekerheid naar een andere taal overstappen in het vervolg (ik wel in elk geval, scheelt meestal ook nog in prijs). Dat zou voor WGG minder goed nieuws zijn, vermoed ik, want ze heeft toch ook een mooi gamma aan spellen dat juist gericht is op ons spellenliefhebbers.


Ben ik het niet helemaal mee eens. De groep 'spellenliefhebbers' is daar te divers voor. Als ik naar mijzelf kijk dan heb ik vrij weinig met uitbreidingen en al helemaal met spellen in een andere taal (dit laatste simpelweg omdat ik daar de spellengroep niet voor heb). En ik ben zeker niet de enige die daar zo in staat.

Brugge vind ik een erg leuk spel en het komt af en toe op tafel. Een spel waar ik dan ook absoluut geen uitbreiding voor nodig heb omdat het basisspel al voldoende variatie biedt. Ik vind het spijtig voor de mensen die erop zaten te wachten, maar zelf begrijp ik het besluit van WGG wel en denk ik niet dat het een commerciële misser/blunder is.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Brugge?
BerichtGeplaatst: za 28 feb 2015, 18:39 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4134
Woonplaats: Geldrop/NL
maxitaxi777 schreef:
........Ik ben blij dat 999 Games tegenwoordig voor meerdere spellen (Andor, Dominion, Carcassonne) gegarandeerd alle uitbreidingen uitbrengt, hoewel dat bij de laatste niet echt nodig is wat mij betreft. Vroeger was dat ook anders; voor de Kathedraal heb ik de Engelstalige uitbreiding met het Nederlandstalige basisspel, kon nou eenmaal niet anders hier en wilde die uitbreiding toch wel graag. Een uitgever is dus zeker niet verplicht ook uitbreidingen uit te brengen als het basisspel wordt uitgegeven, maar ik denk wel dat door zulk beleid spellenliefhebbers voor de zekerheid naar een andere taal overstappen in het vervolg (ik wel in elk geval, scheelt meestal ook nog in prijs). Dat zou voor WGG minder goed nieuws zijn, vermoed ik, want ze heeft toch ook een mooi gamma aan spellen dat juist gericht is op ons spellenliefhebbers.


Of dat echt gegarandeerd is, waag ik te betwijfelen. Ik vind het nogal een stellige uitspraak.

Begrijp me niet verkeerd, ook ik vind het fijn en plezierig als ik alles van een spel in het Nederlands heb, maar voor mij persoonlijk is dat geen must en zeker geen belemmering om een spel al dan niet in het Nederlands of andere taal te kopen.

Wat dat betreft is het net een spel. Je maakt je keuze op basis van de info die je op dat moment hebt, tezamen met een inschatting van wat de toekomst gaat brengen. Soms pakt dat goed uit en soms denk je achteraf, had ik maar. Maar ja, achteraf is mooi wonen.

Zelf heb ik de kast vol staan met Duitstalige en Engelstalige spellen die later in het Nederlands zijn uitgekomen. Typisch gevalletje van niet kunnen wachten.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Brugge?
BerichtGeplaatst: za 28 feb 2015, 18:43 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1613
Woonplaats: Weert
Jammer, maar niet onoverkomelijk.

KoT heb ik half Nederlands, half Engels. Wil wel liever alles in 1 taal. Daarom he ik de Nl versie van Smallworld ingeruild tegen de Engelse.

Dus ik ga op zoek naar iemand die de Engelsie versie heef en die deze wil ruilen tegen de Nederandse.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Brugge?
BerichtGeplaatst: za 28 feb 2015, 19:30 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
rober schreef:
Of dat echt gegarandeerd is, waag ik te betwijfelen. Ik vind het nogal een stellige uitspraak.


Ik ook. Ik verwacht dat de garantie van 999 Games zich uitstrekt tot de grenzen van een acceptabele omzet (die bij een spel als Dominion vast een beetje wordt opgerekt omdat ze zelf ook liefhebbers zijn).

Bij een spellenuitgever hoort de gezonde bedrijfsvoering voorop te staan. Dat werkt zo bij 999 Games, de Goblins, noem maar op.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Brugge?
BerichtGeplaatst: za 28 feb 2015, 19:53 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 858
Woonplaats: Rotterdam
Maar ik begrijp dat WGG eerst heeft gezegd de uitbreiding 'uiteraard' te gaan uitbrengen.

Dan is het wel een beetje teleurstellend van ze als ze dat dan ineens niet gaan doen.

_________________
"I am a tattooed sexy dancing monkey"


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Brugge?
BerichtGeplaatst: za 28 feb 2015, 20:34 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Bored Gaymer schreef:
Maar ik begrijp dat WGG eerst heeft gezegd de uitbreiding 'uiteraard' te gaan uitbrengen.

Dan is het wel een beetje teleurstellend van ze als ze dat dan ineens niet gaan doen.


Wanneer een uitgever het zo stellig brengt, is de teleurstelling zeker begrijpelijk.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
52 berichten | Pagina 3 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Uitbreiding Brugge?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Tags

Brugge, Nürnberg 2014, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®