Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



47 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 999 Games / Phalanx
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2008, 20:18 
9. Terra Mystica (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Tsaar schreef:

Bart schreef:
Toch is de grote meerderheid van de spelers (al is het dikwijls de stilzwijgende meerderheid) meer dan tevreden dat uitgevers 999 en Phalanx, maar ook anderen, spellen in onze taal op de markt brengen, een markt die niet zo enorm groot is.


Hoezo is die markt niet zo groot? Volgens een andere post (van Dierik, met verwijzing naar cijfertjes die in Neurenberg geopenbaard werden) valt dat wel mee. Bordspellen zijn serious business, anders zouden er ook geen grote beurzen voor zijn waar duizenden bezoekers op af komen.



Ik denk dat hij vooral bedoelt 'in vergelijking tot bijvoorbeeld Duitsland'; daar wonen veel meer mensen en dat betekent in absolute aantallen veel meer verkopen. Desalniettemin dacht ik - maar dat weet ik niet zeker - dat Phalanx ook sterk internationaal gericht is, en daarmee is die markt een veelvoud van 'enkel de Benelux'.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 maart 2008, 11:42 
la Vida
Avatar gebruiker

Berichten: 498
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen
Tsaar schreef:
Zelfs in de lokale Bijenkorf liggen tegenwoordig niet alleen een reeks aan 999-spellen, maar ook de grote dozen van Fantasy Flight preiken in de kasten.


De lokale Bijenkorf? Net als de 'lokale' V&D zijn die buiten de grootstedelijke regio's niet zo plaatselijk meer te vinden anders.

En als je aangewezen bent op alleen de "Toy"-winkels, is het aanbod erg beperkt kan ik melden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 13 apr 2008, 12:37 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Nadat eerder het spel "Westwaarts" door Phalanx werd geannuleerd, wordt nu ook "Sultan" niet door Phalanx uitgegeven. Volgens BGN is er ondertussen al wel een Braziliaanse versie van dit spel uitgegeven door Estrela.

The Golden Age zal gelukkig wel uitgegeven worden :D .


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 apr 2008, 18:16 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Citaat:
[post verwijderd]


Dit klinkt een tikje dramatisch.
Wat bedoel jij eigenlijk met "het lot van Phalanx"?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 apr 2008, 09:23 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Als consument ga je wel het ergste denken. Twee spellen geschrapt en geen nieuws meer; dat is voor de buitenwereld wel aanleiding om het negatief in te zien. 't Zal misschien zo'n vaart niet lopen, maar enig positief nieuws is nog niet gemeld.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 apr 2008, 19:50 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Citaat:
[post verwiijderd]


Een taalcursus gevolgd bij Yoda?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 apr 2008, 20:35 
spellengek
Avatar gebruiker

Berichten: 1050
Woonplaats: Amersfoort
Erwin schreef:
Een taalcursus gevolgd bij Yoda?


Moeilijk is het, te praten als Yoda, jonge Broens.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 apr 2008, 22:15 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Peter Hein schreef:
Erwin schreef:
Een taalcursus gevolgd bij Yoda?


Moeilijk is het, te praten als Yoda, jonge Broens.


Snappen ik doe, wijze meester. Leuker dit is, roddelen dan over uitgever spellen van. 8)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 mei 2008, 19:12 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
BaSL schreef:
Als consument ga je wel het ergste denken. Twee spellen geschrapt en geen nieuws meer; dat is voor de buitenwereld wel aanleiding om het negatief in te zien. 't Zal misschien zo'n vaart niet lopen, maar enig positief nieuws is nog niet gemeld.


Erwin geeft op zijn website Bordspel.com meer duidelijkheid over de toekomst bij Phalanx. Er is blijkbaar de afgelopen maanden gereorganiseerd en men gaat zich richten op het "betere gezelschapsspel".

Geen Pinguin meer dus bij Phalanx (een nieuwe uitgave verschijnt bij 999-games). Wat Phalanx dan wel gaat uitgeven is nog een verrassing, maar afgaande op het oordeel van Erwin zit het met de ambitie wel goed :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 mei 2008, 20:28 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Dierik schreef:
Erwin geeft op zijn website Bordspel.com meer duidelijkheid over de toekomst bij Phalanx. Er is blijkbaar de afgelopen maanden gereorganiseerd en men gaat zich richten op het "betere gezelschapsspel".

Geen Pinguin meer dus bij Phalanx (een nieuwe uitgave verschijnt bij 999-games). Wat Phalanx dan wel gaat uitgeven is nog een verrassing, maar afgaande op het oordeel van Erwin zit het met de ambitie wel goed :D


Over Pinquin: de nieuwe luxe Nederlandse editie verschijnt bij 999 Games. Volgens mij blijft de Duitse luxe editie van dit uitstekende tactische spel gewoon bij Phalanx.

Over mijn beeld van de toekomst van Phalanx: die mensen hebben ZEER mooie plannen. Als dit ze lukt, krijgen ze een mooie plek aan de kwalitatieve top.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 mei 2008, 20:43 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is ook duidelijk geworden waarom Phalanx tot een periode van bezinning besloot? Terug naar de roots van het strategische bordspel nu het label wat meer vlees op het bot heeft gekweekt?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 mei 2008, 21:18 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
cymric schreef:
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is ook duidelijk geworden waarom Phalanx tot een periode van bezinning besloot? Terug naar de roots van het strategische bordspel nu het label wat meer vlees op het bot heeft gekweekt?


Ik heb op mijn website geen informatie over "hoe en waarom" geplaatst. Dat gaat mij en andere buitenstaanders immers helemaal niets aan.

Ik heb verder niet beweerd dat men terugkeert naar de roots. Dat zou immers de indruk kunnen wekken dat men weer de "wargame-achtige" spellen uit het prille begin zou uitgeven.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 mei 2008, 22:39 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Erwin schreef:
Ik heb op mijn website geen informatie over "hoe en waarom" geplaatst. Dat gaat mij en andere buitenstaanders immers helemaal niets aan.

...??? De ironie van deze opmerking laat ik verder onbesproken; lezers komen er zelf wel achter, medunkt.

Citaat:
Ik heb verder niet beweerd dat men terugkeert naar de roots. Dat zou immers de indruk kunnen wekken dat men weer de "wargame-achtige" spellen uit het prille begin zou uitgeven.

Dat was mijn eigen algemeen-geformuleerde antwoord als mogelijke respons van Phalanx op mijn vraag Goh jongens, dat lijkt toch een vrij rigoureuze wending, hoe dat zo?, bij wijze van spreken als voorbeeld, dus. Ik heb nergens de indruk willen wekken dat jij dat geheel over de roots hebt opgeschreven of hebt gesuggereerd.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 mei 2008, 23:57 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
cymric schreef:
Erwin schreef:
Ik heb op mijn website geen informatie over "hoe en waarom" geplaatst. Dat gaat mij en andere buitenstaanders immers helemaal niets aan.

...??? De ironie van deze opmerking laat ik verder onbesproken; lezers komen er zelf wel achter, medunkt.


Ik kan de ironie niet ontdekken. Zitten wij weer eens vanaf andere planeten met elkaar te babbelen of speculeer je er vrolijk op los?

Een tweede poging om jouw (dikker dan verwachte) schedel te slechten: die mensen van Phalanx zullen de ins en outs van hun bedrijfsvoering niet met bijv. mij of de bezoekers van dit forum delen. Ik heb geen informatie over het "hoe en waarom" van de door jou veronderstelde periode van bezinning. Ik heb verder geen zin om publiekelijk te gissen en te speculeren. Er wordt de laatste maanden al genoeg 'geroddeld' in spellenland.

Verder heb ik uiteraard nergens de indruk willen wekken dat jij de indruk hebt willen wekken dat ik...... :wink:
Yep, verschillende planeten. :twisted:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 mei 2008, 00:13 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Fijngevoelige ironie uitleggen aan iemand die meteen met vage opmerkingen over dikke schedels begint te strooien lijkt mij water naar zee dragen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
47 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Phalanx "opgeslokt" door 999-games?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Tags

999 Games, Phalanx Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®