Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



22 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 24 apr 2017, 10:11 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 127
Woonplaats: Antwerpen, BE
Ik denk dat er wel met zorg is omgegaan voor de vertalingen. Een vriend van me speelde met de Engelse versie en de Nederlandstalige app en kon daardoor enkele zaken niet oplossen. Hints die ze vroegen hielden ook geen steek met sommige kaarten. Ik vermoed dus dat ook sommige kaarten anders gaan zijn tussen de verschillende talen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 25 apr 2017, 00:21 
8. Istanbul (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Erwin schreef:
Bartjes! schreef:
Los van die horkentaal, maak ik me sowieso zorgen om de vertaling: bij de NL versie van Pandemic Legacy barstte het van de fouten. Als iemand straks ervaringen heeft met de Nederlandstalige versie van Unlock, hoor ik het graag. Zou wel tof zijn om deze met mijn oudste dochter te kunnen doen namelijk, en dan is Nederlands wel gewenst.


Bekijk de download van het regelboekje eens. Dat geeft je vast een aardig beeld van de kwaliteit.


Ah, ik wist niet dat die beschikbaar was. Ik zal er eens een blik op werpen. Los daarvan: met het spelregelboekje van Pandemic Legacy was niet zo veel mis, maar met de vertaling van het spelmateriaal wel. Dat kan een behoorlijk effect hebben op een dergelijk type spel, waarbij je te maken hebt met spoilers. Ik kan me voorstellen dat bij Unlock een foutieve vertaling van het spelmateriaal ook danige consequenties kan hebben. Vandaar mijn zorg.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 20 mei 2017, 22:23 
PIONier

Berichten: 2
Wij hebben de Nederlandse editie en tot nu toe een paar kaarten tegengekomen met rare of beetje foute vertaling (zoals een fout lidwoord of vreemde zinsconstructie).
Ik weet niet of het daaraan ligt of dat wij gewoon dom zijn, maar we zitten al vast in het eerste spel (De Formule).
De demo konden we wel probleemloos spelen.
Zijn al 2 x een uur bezig geweest maar zelfs met de hints komen we er niet uit. Iemand tips?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 21 mei 2017, 11:09 
Avatar gebruiker
pettefletpuk, schreef:
Wij hebben de Nederlandse editie en tot nu toe een paar kaarten tegengekomen met rare of beetje foute vertaling (zoals een fout lidwoord of vreemde zinsconstructie).
Ik weet niet of het daaraan ligt of dat wij gewoon dom zijn, maar we zitten al vast in het eerste spel (De Formule).
De demo konden we wel probleemloos spelen.
Zijn al 2 x een uur bezig geweest maar zelfs met de hints komen we er niet uit. Iemand tips?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Pm me gerust. Wij hebben het uitgespeeld. Je moet wat wennen aan de abstractie van een echte escape room naar een deck kaarten. Ik denk dat ik weet waar je vast zit, maar dat ga ik nu niet openlijk op het forum zetten, als spoiler zou dat immers tellen.


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: zo 21 mei 2017, 15:16 
PIONier

Berichten: 2
Filosoof schreef:
pettefletpuk, schreef:
Wij hebben de Nederlandse editie en tot nu toe een paar kaarten tegengekomen met rare of beetje foute vertaling (zoals een fout lidwoord of vreemde zinsconstructie).
Ik weet niet of het daaraan ligt of dat wij gewoon dom zijn, maar we zitten al vast in het eerste spel (De Formule).
De demo konden we wel probleemloos spelen.
Zijn al 2 x een uur bezig geweest maar zelfs met de hints komen we er niet uit. Iemand tips?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Pm me gerust. Wij hebben het uitgespeeld. Je moet wat wennen aan de abstractie van een echte escape room naar een deck kaarten. Ik denk dat ik weet waar je vast zit, maar dat ga ik nu niet openlijk op het forum zetten, als spoiler zou dat immers tellen.


Inmiddels hebben we de gouden tip ontvangen! En het is duidelijk, in het vervolg spelen we dit alleen bij daglicht, want sommige dingen zijn in het donker echt te moeilijk te zien :-)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 21 mei 2017, 20:36 
Avatar gebruiker
maartend schreef:
Wat ik me wel afvraag, kan ik de doos verkopen nadat ik alle scenarios heb gespeeld? Bij bijv. Time Stories kan dat niet, omdat het basisspel benodigd is. Maar in Unlock zitten enkel kaarten maar heb je toch de doos nodig.

Om hier op te antwoorden: Unlock! kan je perfect "resetten": alle kaarten schudden en klaar. Doorverkopen gaat dus perfect.
Het basisspel heb je ook niet nodig voor de uitbreidingen, want elk scenario is een deck kaarten.


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: zo 21 mei 2017, 20:43 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Filosoof schreef:
maartend schreef:
Wat ik me wel afvraag, kan ik de doos verkopen nadat ik alle scenarios heb gespeeld? Bij bijv. Time Stories kan dat niet, omdat het basisspel benodigd is. Maar in Unlock zitten enkel kaarten maar heb je toch de doos nodig.

Om hier op te antwoorden: Unlock! kan je perfect "resetten": alle kaarten schudden en klaar. Doorverkopen gaat dus perfect.
Het basisspel heb je ook niet nodig voor de uitbreidingen, want elk scenario is een deck kaarten.

Zeker toch echt wel dat je voor 1 van de scenarios de basisset nodig hebt. Maar dat is geen uitbreiding (wel in Amerika)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
22 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Unlock!, een nieuw escape room spel  

Gebruikers die deze topic waarderen

Erwin

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Tags

Bordspeler.nl, Enigma, Unlock!



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®