Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





156 berichten | Pagina 3 van 11 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 04 mei 2017, 09:21 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
[100-91]
Gespeeld: 7 (Colt Express, Catan Kaartspel, Dungeon Petz, Troyes, Mechs vs Minions, Santorini, Grand Austria Hotel)
In bezit: 4 (Colt Express, Troyes, Santorini, Grand Austria Hotel)
Top 20: 1 (Santorini)

[90-81]
Gespeeld: 8 (Crokinole, Fresco, First Class, Quadropolis, Marvel Legendary, Weerwolven, In the Year of the Dragon,Puerto Rico kaartspel )
In bezit: 6 (Crokinole, First Class, Quadropolis, Clank!, Marvel legendary, Weerwolven)
Top 20: 3 (Marvel Legendary, Crokinole, First Class)

[80-71]
Gespeeld: 7 (Targi, Potion Explosion, Ra, Machi koro, Qwixx, Kingdomino, Agricola 2 spelers)
In bezit: 4 (Potion Explosion, Machi koro, Qwixx, Kingdomino)
Top 20: 0

[Totaal]
Gespeeld: 22/30
In bezit: 14/30
Top 20: 4/20

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 04 mei 2017, 10:05 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 184
Woonplaats: BE - Boutersem
[100-91]
Gespeeld: 5 (Nations, Colt Express, KvC kaartspel, Mechs vs Minions, Trajan)
In bezit: 5 (Nations (wordt vandaag verkocht), Colt Express, KvC kaartspel, Troyes, Trajan)
Top 20: 0

Nations gaat in de verkoop omdat mijn vrouw en ik er maar niets aan vonden en het al van in het begin duidelijk was wie er ging winnen. Om dan nog 2 uur het einde van het spel uit te zitten, was er te veel aan. Troyes hebben we nog maar recent gekocht en is nog niet op tafel geraakt. Van deze 10 vind ik Trajan het beste. Colt Express is ook wel leuk.

[90-81]
Gespeeld: 8 (Imhotep, Crokinole, Fresco, Quadropolis, Clank!, Weerwolven van Wakkerdam, Im Jahr des Drachen, Puerto Rico kaartspel)
In bezit: 7 (Imhotep, Fresco, First Class, Quadropolis, Clank!, Im Jahr des Drachen, Puerto Rico kaartspel)
Top 20: 1 (Clank!)

Clank! was mijn persoonlijke nummer 1 dus gelukkig heeft die de top 100 gehaald. Op Weerwolven na, deze heb ik te veel gespeeld intussen, speel ik graag alle spellen die ik al gespeeld heb mee. First Class ligt nog op de kast ongespeeld maar daar heb ik de spelregels wel al van doorgenomen. Crokinole koop ik mezelf nog eens als ik de lotto win :)

[80-71]
Gespeeld: 8 (Targi, Potion Explosion, Ra, Machi koro, Qwixx, Kingdomino, Agricola: 2 spelers, Sint Petersburg)
In bezit: 10 (Targi, Potion Explosion, Ra, Machi koro, Qwixx, Brass, Kingdomino, Agricola: 2 spelers, Sint Petersburg, Odin)
Top 20: 1 (Kingdomino)

Deze heb ik alle 10 in bezit (voorlopig nog want Machi Koro ligt in de verkoop), alleen Brass en Odin zijn nog ongespeeld. Odin heb ik nog maar net en van Brass ziet het spel er zo intimiderend uit om op tafel te krijgen. Kingdomino zat in mijn persoonlijke top 10. Deze speel ik heel graag met de kinderen (en volwassenen)! Maar ook Qwixx, Targi en Ra konden in mijn top 20 staan als de concurrentie niet zo groot was.

[Totaal]
Gespeeld: 21/30
In bezit: 22/30
Top 20: 2/20

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 04 mei 2017, 10:18 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 184
Woonplaats: BE - Boutersem
sinead schreef:
[90-81]
• Imhotep is een grappig en origineel spel. Het kan wel een beetje een gemeen spel zijn wat het wat minder geschikt maakt in familieverband en ook persoonlijk vind ik dit een wat minder aspect van het spel.


Ik vind dit echt wel een leuk familiespel waarbij mijn zonen van 6 en 4 graag mee aanschuiven. Imhotep kan inderdaad wel gemeen zijn bij momenten maar dat weerhield mijn zoon van 6 er niet van om het spel in zijn top 10 te zetten!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 04 mei 2017, 10:41 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
[80-71]
Gespeeld: 10 (net op het nippertje Brass voor het eerst gespeeld vorige week :D )
In bezit: 7 (behalve Potion Explosion, Ra en Brass)
In top 20: 1 (Kingdomino)

[90-81]
Gespeeld: 8 (behalve Clank en Legendary)
In bezit: 5 (Imhotep, Fresco, First Class, Quadropolis, Puerto Rico kaartspel)
In top 20: First Class

[100-91]
Gespeeld: 5 (Colt Express, Catan Kaartspel, Troyes, Trajan, Santorini)
In bezit: 4 (Colt Express, Catan Kaartspel, Troyes, Trajan)
Top 20: 0

[Totaal]
Gespeeld: 23
In bezit: 16
Top 20: 2

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 04 mei 2017, 11:57 
Avatar gebruiker

Berichten: 999
Woonplaats: Huis ter Heide
[100-91]
Gespeeld: 6 (Nations, Colt Express, Kolonisten van Catan kaartspel, Trajan, Dungeon Petz, Santorini)
Ongespeeld: 2 (Grand Austria Hotel, Through the Ages: A New Story of Civilization, Mechs vs Minions, Troyes)
In bezit: 1
In top 20: 1 (Trajan)

[90/81]
Gespeeld 6 (Imhotep, Crokinole, First Class, Quadropolis, Weerwolven van Wakkerdam, Puerto Rico kaartspel)
Ongespeeld: 4 (Fresco, Clank! , Legendary, Im Jahr des Drachen)
In bezit: 4
In top 20: 0

[80-71]
Gespeeld 7 (Targi, Potion Explosion, Ra, Machi Koro, Qwixx, Kingdomino, Sint Petersburg)
Ongespeeld 3 (Agricola: 2 spelers, Odin, Brass)
In bezit: 5
In top 20: 1 (Targi)

[Totaal]
Gespeeld: 19/30
In bezit: 10/30

_________________
Hier vind je mijn stukjes over bordspellen
&
Check de website van de Nederlandse Spellenprijs


Laatst bijgewerkt door rvlieshout op do 04 mei 2017, 11:58, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 04 mei 2017, 11:58 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 184
Woonplaats: BE - Boutersem
Nog 4 nieuwe spellen die moeten komen. Terraforming Mars en Great Western Trail van vorig jaar lijken me zeker en waarschijnlijk ook nog Blood Rage van het jaar daar voor. Wat zou die vierde kunnen zijn? Scythe? Gloomhaven (of is die nog te nieuw?)? Mansions of Madness? Of toch nog een 'buitenstaander' zoals The gallerist of Captain Sonar? En wie gaat er het hoogste binnenkomen? En zo hoog als codenames vorig jaar? Spannend...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 04 mei 2017, 12:16 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
murzim schreef:
Nog 4 nieuwe spellen die moeten komen. Terraforming Mars en Great Western Trail van vorig jaar lijken me zeker en waarschijnlijk ook nog Blood Rage van het jaar daar voor. Wat zou die vierde kunnen zijn? Scythe? Gloomhaven (of is die nog te nieuw?)? Mansions of Madness? Of toch nog een 'buitenstaander' zoals The gallerist of Captain Sonar? En wie gaat er het hoogste binnenkomen? En zo hoog als codenames vorig jaar? Spannend...

Terraforming Mars en GWT, eens! Blood Rage betwijfel ik en Gloomhaven lijkt me inderdaad nog te nieuw. Ik zet in op Scythe en Mansions of Madness 2nd :).

Edit: Na Odin van gisteren moeten er nog maar drie komen, lees ik bovenaan. Van TM en GWT ben ik nog altijd overtuigd, maar over de derde twijfel ik, want The Gallerist zou ook best kunnen denk ik. Captain Sonar lijkt me ook nog wat nieuw en door de beste speelbaarheid met 6 of 8 spelers te specifiek dat tal van mensen deze op hun lijst zouden hebben gezet (nu al).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 04 mei 2017, 12:31 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Misschien is de 3e Oracle of Delphi? of Cottage Garden?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 04 mei 2017, 12:37 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Robertopellizini schreef:
Misschien is de 3e Oracle of Delphi? of Cottage Garden?

Dat is m! Het Orakel van Delphi inderdaad; gisteren constateerde ik die nog te missen, vandaag was ik dat alweer vergeten :lol:.

Ik denk dat GWT de hoogste nieuwe binnenkomer zal zijn van de drie. Van Terraforming Mars en Delphi weet ik het niet, want de eerste heb ik (nog) niet gespeeld. Gloomhaven, Mansions of Madness 2nd en Scythe zouden het dan niet halen, maar vast volgend jaar :).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 04 mei 2017, 12:45 
9. Tzolk'in: The Mayan Calendar (0)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
En ik hoop toch Blood Rage. Een van mijn persoonlijke favorieten. En hoe vaker ik hem speel, des te beter hij wordt. Niet gebalanceerd genoeg? Vaker spelen bewijst het tegendeel!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 04 mei 2017, 12:51 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 184
Woonplaats: BE - Boutersem
We hebben er toch nog maar 12 gehad en er zijn er 16 nieuwe in totaal, dus dat maakt toch nog 4 te gaan? Of tel ik zo verkeerd? Orakel van Delphi is wel een andere kanshebber maar Feld heeft er maar 4 meer in de lijst staan. Dan zou Brugge eruit gaan in plaats van Orakel van Delphi? Misschien nog Codenames: Pictures of heel misschien zelfs een Pandemic Iberia? Afgaand op BGG zou Star Wars: Rebellion er moeten in staan maar dat is dan buiten de Lage landen gerekend.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 04 mei 2017, 13:00 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 184
Woonplaats: BE - Boutersem
Dan denk ik dat het toch Terraforming Mars, Great Western Trail, Blood Rage en Orakel van Delphi worden en misschien in deze volgorde. Maar het is allemaal maar giswerk natuurlijk :roll:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 04 mei 2017, 15:54 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Oh, wacht, Scythe is nog niet genoemd? Dan gaat die zeker de 3e zijn.
Terraforming Mars, Scythe, en als hoogste Great Western Trail.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 04 mei 2017, 21:38 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
[61-70]
Gespeeld: 7 (Takenoko, Alhambra, Blood Rage, T.I.M.E. Stories, Lewis & Clark, Star Realms, Hanzesteden)
In bezit: 1 (Takenoko)
Top 20: 1 (Lewis & Clark)


[71-80]
Gespeeld: 6 (Targi, Potion Explosion, Machi Koro, Qwixx, Kingdomino, Sint Petersburg)
In bezit: 2 (Machi Koro, Qwixx)
Top 20: 0

[81-90]
Gespeeld: 9 (Imhotep, Crokinole, Fresco, First Class, Quadropolis, Clank!, Weerwolven, Im Jahr des Drachen, Puerto Rico het Kaartspel)
In bezit: 0
Top 20: 0

[91-100]
Gespeeld: 8 (Colt Express, Catan Kaartspel, Dungeon Petz, Troyes, Trajan, Through The Ages, Santorini, Grand Austra Hotel)
In bezit: 2 (Dungeon Petz, Santorini)
Top 20: 2 (Dungeon Petz, Santorini)

[Totaal]
Gespeeld: 30/40
In bezit: 5
Top 20: 3 (Dungeon Petz, Santorini, Lewis & Clark)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 04 mei 2017, 21:45 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Eens, denk ook dat Scythe erbij zal zitten en GWT als hoogst genoteerde de lijst binnen denderd.
Maar Terraforming Mars ja? Ik ken t spel niet, heb er in Essen wel bij staan kijken, maar nadien hele gemengde verhalen gehoord en gelezen, waaronder ook redelijk wat negatieve...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
156 berichten | Pagina 3 van 11 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4 ... 11  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenprijzen  
 Feed - Onderwerp - Spellen top-100, editie 2017  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Peter Hein van Mulligen, Spellengek Top 100 van de Lage Landen 2017



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®