Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



23 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 31 okt 2017, 19:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
AfbeeldingIk ontdekte bij toeval (aan persberichten doen ze daar niet) dat Zuiderspel, na het Spellenspektakel de grootste spellenbeurs van Nederland, volgend jaar zijn tiende verjaardag viert. En dat doen ze op zaterdag 24 en zondag 25 maart 2018 met een tweedaagse beurs in het NH Koningshof in Veldhoven.

Helaas is dit ook het weekend van de nieuwe Duitse voorjaarsbeurs SPIEL DOCH in Duisburg. Dat zal het lokken van Duitse standhouders lastig maken, maar een vrijdagje Duisburg en een weekendje Veldhoven moet voor spelers in de ludieke agenda in te passen zijn. Ik hoop dat Zuiderspel een leuk arrangement bij het hotel weet te regelen.

De organisator van Zuiderspel belooft voor de komende weken allerlei leuke nieuwtjes over het evenement. Die ga ik ongetwijfeld niet ontvangen, dus verwijs ik je graag naar de Zuiderspel Facebook.

Meer informatie:


Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2017/10/31/zuiders ... weedaagse/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 31 okt 2017, 20:58 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
:shock:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 31 okt 2017, 23:45 
1. 7 Wonders (2010)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Je had wel even wat vriendelijker je bericht kunnen plaatsen. Zuiderspel is een stichting. Heeft dus geen winstoogmerk en daardoor is de entree laag. Dat ze niet aan persberichten doen is hun goed recht oa naar jouw persoontje doen snap ik wel. Zeker nu met SPIEL en SpellenSpektakel waar een groot deel van de organisatie en leden van RtD (de initiatiefnemers van Zuiderspel, maar Zuiderspel staat verder helemaal los van de club) staan oa te demoen. Nog sterker ik denk dat beide beurzen niet zouden bestaan zonder RtD. Dit zou jij toch wel weten met kennis in spellenland of moet nu aan je kennis gaan twijfelen? Ik vind het dan ook niet erg netjes van je om te zeuren dat ze een persbericht naar je zouden moeten sturen. Ze zijn jouw toch niets verplicht en hebben het al druk genoeg? Wees juist blij dat er een extra dag bij komt en dat de beurzen het zo goed doen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 01 nov 2017, 01:10 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Gelul van een dronken aardbei?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 01 nov 2017, 07:17 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Ik had er al iets opgevangen dat Zuiderspel een tweedaags evenment zou worden. Goed nieuws wat mij bereft, want ik vind het een erg leuke gemoedelijke spellenbeurs. Als liefhebber kan ik dit alleen maar toejuichen.

[off-topic] Ik kan me voorstellen dat Erwin's manier van communiceren niet iedereen aanspreekt, maar zijn berichten zijn altijd feitelijk en informatief. Hij wil graag zo compleet mogelijk zijn in het spellennieuws, dus ik begrijp dat hij het jammer vindt dat hij niet van elke uitgever of beursorganisator informatie ontvangt. Een persbericht is een algemeen bericht, dat informatie moet geven aan alle media om aandacht te vestigen voor een onderwerp.
@ Wiljan: Ik begin me juist meer te storen aan jouw reacties op dit forum. Roll the dice is een grote vereniging, maar jij doet net alsof er zonder RtD geen enkel evenement meer zou plaatsvinden. Ook als mensen op dit forum een oproep plaatsen om spelers in de regio Eindhoven te ontmoeten om in privé-sfeer spellen mee te spelen, duik jij er gelijk boven op om ze op RtD te wijzen. Deze mensen zijn helemaal niet op zoek naar een spellenvereniging. [/off-topic]

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 01 nov 2017, 09:07 
7. Eufraat & Tigris (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
WTULTC schreef:
Je had wel even wat vriendelijker je bericht kunnen plaatsen. Zuiderspel is een stichting. Heeft dus geen winstoogmerk en daardoor is de entree laag. Dat ze niet aan persberichten doen is hun goed recht


Dat laatste heb je helemaal gelijk, moeten ze ook lekker zelf weten. Eerste slaat nergens op. Het is 'volgens jouw redenatie' toch ook het goed recht van Erwin om zo vriendelijk of onvriendelijk berichten te plaatsen als hij zelf wil?

Persoonlijk vind ik het onbegrijpelijk dat je als organisatie niet gebruik zou willen maken van het bereik dat Erwin met bordspeler.nl heeft.

Verder sluit ik mij volledig aan bij wat William heeft gezegd.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 nov 2017, 09:19 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
Ik vind het van beide kanten wat jammer eigenlijk en er zal van beide kanten toch geen opzet in het spel zijn.

Bedankt voor het delen van het nieuws Erwin en leuk dat Zuiderspel naar 2 dagen gaat.

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 01 nov 2017, 10:58 
7. Azul (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Dat Erwin het een keer noemt dat Zuiderspel niet aan persberichten doet kan ik begrijpen, maar hij noemt dat twee keer in zijn bericht. Dat komt op mij over als een sneer richting de organisatie van Zuiderspel die ik goed ken.

@ William... RtD plaatst hier toch niet voor niets een oproepje dat ze mensen te kort komen voor SpellenSpektakel. Die staan lang niet allemaal op de stand van RtD zelf, maar ook bij verschillende uitgevers zoals ik zelf. Zuiderspel is er op initiatief van RtD gekomen dus die beurs zou niet hebben bestaan zonder RtD. Dat ik mensen naar de club verwijs die in regio Eindhoven wonen is omdat ik weet dat veel mensen van de club ook buiten de clubavonden om in privésfeer spelen. Om mensen te ontmoeten die dat doen is een clubavond wel handig. Hoe meer je anders snel mensen kennen die met jou in privésfeer een spelletje willen spelen?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 01 nov 2017, 11:21 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
pleunie.william schreef:
[off-topic] Ik kan me voorstellen dat Erwin's manier van communiceren niet iedereen aanspreekt,

Eens
pleunie.william schreef:
maar zijn berichten zijn altijd feitelijk en informatief.

Erwin schreef:
Gelul van een dronken aardbei?

Mwah...
pleunie.william schreef:
Hij wil graag zo compleet mogelijk zijn in het spellennieuws, dus ik begrijp dat hij het jammer vindt dat hij niet van elke uitgever of beursorganisator informatie ontvangt. Een persbericht is een algemeen bericht, dat informatie moet geven aan alle media om aandacht te vestigen voor een onderwerp.

Dat is idd wel jammer
pleunie.william schreef:
@ Wiljan: Ik begin me juist meer te storen aan jouw reacties op dit forum. Roll the dice is een grote vereniging, maar jij doet net alsof er zonder RtD geen enkel evenement meer zou plaatsvinden. Ook als mensen op dit forum een oproep plaatsen om spelers in de regio Eindhoven te ontmoeten om in privé-sfeer spellen mee te spelen, duik jij er gelijk boven op om ze op RtD te wijzen. Deze mensen zijn helemaal niet op zoek naar een spellenvereniging. [/off-topic]

Ik denk dat RtD concurrentie voelt van het grote EEMBC club.... hofleverancier van maar liefst al 2 moderatoren aan BSM, uit de buurt van Eindhoven en waar in prive sfeer heel vaak gezellig word gespeld!!
(grapje hoor)

O.T.: Ik vind Zuiderspel een heerlijke beurs!!
Veel ruimte, en veel gelegenheden om spellen uit te proberen. Word bij ons veel hoger gewaardeerd dan Spellenspektakel, en ben zeer benieuwd hoe 2 dagen zuiderspel gaat bevallen!

(oh... en neem het allemaal niet te serieus.. het is geen spel! ;) )

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 01 nov 2017, 15:06 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 124
Woonplaats: Eindhoven
Allen,

Laten we het gezellig houden en laten we vooral ons richten op een fantastische 2 daagse beurs.

Wij gaan er in ieder geval ons uiterste best voor doen. Graag nodigen we jullie dan ook allemaal uit om samen met ons tot promotie-acties te komen. We herkennen als vrijwilligers organisatie dat dit ons heel veel tijd en geld kost. Als jullie hierin kunnen helpen, dan juichen wij dat zeker toe!

Dus kom maar op met de ideeen of initiatieven (zoals flyeren of met een zuiderspel bus door nederland te rijden)! We staan er open voor.

Veel plezier op alle tussenliggende beurzen en evenementen, maar vooral hopen we jullie op 24 en/of 25 maart in Veldhoven te zien!

Speelse groeten,

Stichting Zuiderspel.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 nov 2017, 17:34 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
WTULTC schreef:
Dat Erwin het een keer noemt dat Zuiderspel niet aan persberichten doet kan ik begrijpen, maar hij noemt dat twee keer in zijn bericht. Dat komt op mij over als een sneer richting de organisatie van Zuiderspel die ik goed ken.


Ik ben blij dat je nu reageert in voor mij begrijpelijke taal, dit nodigt uit tot een inhoudelijke reactie.

Ik draag Zuiderspel een warm hart toe. Ik vind deze beurs (net als de boven het niveau van een lokale vereniging uitstijgende activiteiten van Roll the Dice) belangrijke en waardevolle bouwstenen van de Nederlandse spellenscene.

Ik onderhoud zelf een website met spellennieuws, die in het huidige seizoen zo’n 1000 bezoekers per dag trekt. Ik besteed daarop graag en met plezier positieve aandacht aan beurzen en andere evenementen op spelgebied. Da’s allemaal liefdewerk. Kost mij een hoop tijd (bijv. omdat weinig uitgevers bereid en/of in staat zijn om op eigen initiatief informatie te verstrekken), maar ik doe het met veel plezier.

Voor de verhuizing naar Veldhoven kreeg ik van mijn toenmalige contactpersoon Marc de informatie die ik nodig had om over de beurs te schrijven. Sindsdien is het stil, ondanks herhaalde pogingen tot contact hierover van mijn kant. Het is toch geen wereldvreemde verwachting dat extra PR via mijn kanaal (en daarmee ook hier op BSM) welkom is?

Ik vind de Zuiderspelorganisatie kort gezegd al een paar jaar niet meer bereid om mij van het beetje informatie te voorzien dat ik nodig heb voor leuke nieuwsberichten. Dit gegeven heb ik in het bovenstaande nieuwsbericht verwerkt. Uiteraard om een beetje te prikkelen, maar meer lading dan dat heeft het niet. Nogmaals, ik draag het evenement een warm hart toe.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2017, 10:48 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
Zuiderspel schreef:
Allen,

Laten we het gezellig houden en laten we vooral ons richten op een fantastische 2 daagse beurs.

Wij gaan er in ieder geval ons uiterste best voor doen. Graag nodigen we jullie dan ook allemaal uit om samen met ons tot promotie-acties te komen. We herkennen als vrijwilligers organisatie dat dit ons heel veel tijd en geld kost. Als jullie hierin kunnen helpen, dan juichen wij dat zeker toe!

Dus kom maar op met de ideeen of initiatieven (zoals flyeren of met een zuiderspel bus door nederland te rijden)! We staan er open voor.

Veel plezier op alle tussenliggende beurzen en evenementen, maar vooral hopen we jullie op 24 en/of 25 maart in Veldhoven te zien!

Speelse groeten,

Stichting Zuiderspel.


Mooi om te lezen dat de Zaterdag er weer bij komt!

_________________
Afbeelding

http://boardgamegeek.com/blog/1161


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2017, 12:49 
3. Goa (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Zuiderspel schreef:
Wij gaan er in ieder geval ons uiterste best voor doen. Graag nodigen we jullie dan ook allemaal uit om samen met ons tot promotie-acties te komen. We herkennen als vrijwilligers organisatie dat dit ons heel veel tijd en geld kost. Als jullie hierin kunnen helpen, dan juichen wij dat zeker toe!

Dus kom maar op met de ideeen of initiatieven (zoals flyeren of met een zuiderspel bus door nederland te rijden)! We staan er open voor.


Het eerste idee is hier eigenlijk al gegeven toch? Promotie via bordspeler.nl. Hoe dat er inhoudelijk/feitelijk uit zou moeten komen te zien, laat ik geheel aan Erwin en jullie als organisatie over :-)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2017, 13:53 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
De laatste keer dat ik geweest ben, ik kwam nog een leuk slide show tegen van foto's van 2013 en daarvoor. Een leuke flashback.


_________________
Afbeelding

http://boardgamegeek.com/blog/1161


Laatst bijgewerkt door henk.rolleman op do 02 nov 2017, 14:00, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2017, 13:57 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
henk.rolleman schreef:
De laatste keer dat ik op zaterdag geweest ben, ik kwam nog een leuk slide show tegen van foto's van 2013 en daarvoor. Een leuke flashback.


Zaterdag? Volgens mijn kalender was Tweede Paasdag vroeger ook op een maandag. :lol:

Twee Rollemannetjes in 2012:

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
23 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Zuiderspel 2018 wordt een tweedaagse  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Tags

Bordspeler.nl, Zuiderspel 2018



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®