Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



47 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 01 mei 2018, 18:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
AfbeeldingDe Vlaamse uitgever Game Brewer heeft vandaag een Kickstartercampagne gelanceerd voor The Forbidden City, een nieuw bordspel van de Duitse spelauteur Andreas Steding met illustraties van Andreas Resch. Het spel speelt zich af in China tijdens de Ming-dynastie. De Keizer heeft een land in compleet verval geërfd, als gevolg van wanbestuur en corruptie. Het is voor de Keizer niet eenvoudig om controle te houden over zijn “trouwe” onderdanen. Aan het hof houden de ambtenaren de schijn hoog, maar in de plaats van rechtstreekse omkoping ontstond een nieuw gebruik, het uitwisselen van geschenken. De spelers zijn machtige Chinese families die proberen invloed en macht te verwerven bij de Keizer. Ze kopen ambtenaren om voor bepaalde gunsten, door hen een gepast geschenk aan te bieden. Je wint het spel wanneer je een audiëntie bij de Keizer bereikt.

Afbeelding

The Forbidden City duurt vier rondes, die elk uit drie fases bestaan. In de eerste fase wordt de startspeler bepaald, het speelbord gevuld, de drie dobbelstenen geworpen en voordeeltjes voor decreten en nieuwe bedienden uitgedeeld. In de tweede fase voeren de spelers hun acties uit, door geschenken uit te wisselen met de ambtenaren. Daartoe ruil je een geschenkkaart uit je hand met een geschenkkaart op het bord. Jouw kaart moet in principe een hogere waarde hebben. Is dit niet het geval, dan moet je extra bloeden door bijv. bedienden in te leveren. Vervolgens mag je de actie van de geschonken kaart en/of de actie van de desbetreffende locatie uitvoeren. Met een reisactie verplaats je bijvoorbeeld jouw reiziger over het bord. Deze verzamelt reisfiches, die directe voordeeltjes opleveren en die je kunt inwisselen tegen winstpunten en jade. Je kunt een bijdrage leveren aan de Grote Muur, wat o.a. winstpunten oplevert. In het paleis verdien je stapjes op het paleisspoor, die je uiteindelijk de begeerde audiëntie opleveren. Decreten zijn goed voor leuke voordeeltjes tijdens het spel. Ook op het kanaal kun je leuke voordelen verdienen, zoals een extra geschenkkaart of een voorman. Enzovoort. In de derde fase vergelijk je onder meer de waardes van de geschenken in jouw aflegstapel met de in de eerste fase geworpen dobbelstenen en kun je extra bedienden en punten verdienen.

Afbeelding

The Forbidden City is geschikt voor 2-5 spelers vanaf twaalf jaar en heeft een speelduur van 60-90 minuten. Er is ook een luxe editie van het spel, die exclusief op Kickstarter verkrijgbaar zal zijn. Deze bevat kwalitatief betere spelonderdelen, een andere speldoos en extraatjes die de uitgever tijdens de Kickstartercampagne zal ontsluiten. De campagne loopt tot 25 mei. Bij succes wordt het spel in oktober 2018 verwacht.

Meer informatie:


Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2018/05/01/the-for ... ckstarter/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 mei 2018, 15:41 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2649
Woonplaats: Etten-Leur
Ziet er erg tof uit.

Het thema spreekt me erg aan en ook de mechanismes lijk ik nog niet eerder gezien te hebben. Deze houd ik zeker in de gaten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 02 mei 2018, 16:30 
Avatar gebruiker

Berichten: 2091
Woonplaats: Eindhoven
Edwin84 schreef:
Ziet er erg tof uit.

Het thema spreekt me erg aan en ook de mechanismes lijk ik nog niet eerder gezien te hebben. Deze houd ik zeker in de gaten.


+1

Omdat ik me ook nog Heart of Africa kan herinneren, van Andreas Steding, wil ik eerst meer weten voor ik eventueel mee ga doen. Ik ben overigens blij dat de stretch goals alleen maar gadgets betreft en geen extra, exclusieve kaarten of zo. Daar knap ik altijd op af, alsof het spel eigenlijk niet af is zonder die extras.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 02 mei 2018, 16:56 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2649
Woonplaats: Etten-Leur
Wat was het probleem met Heart of Africa dat je doet twijfelen?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 02 mei 2018, 18:09 
Avatar gebruiker

Berichten: 2091
Woonplaats: Eindhoven
Edwin84 schreef:
Wat was het probleem met Heart of Africa dat je doet twijfelen?


Dat is een erg slecht spel. Maar wel eentje met zowel potentie als pretentie. Het was gewoon niet goed ontwikkeld door de uitgever (Phalanx, destijds onderdeel van 999). Aangezien er wel meer onderontwikkelde spellen via Kickstarter op de markt gebracht worden geef ik niet toe aan m’n drang om dit fantastisch uitziende spel meteen te bestellen.

Ik wacht dus even af voor TFC en zie de playthroughs wel voorbij komen.
Of ik wacht nog langer en dan zie ik het na Spiel wel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 02 mei 2018, 19:15 
.

Berichten: 229
Jerome schreef:
Edwin84 schreef:
Wat was het probleem met Heart of Africa dat je doet twijfelen?


Dat is een erg slecht spel. Maar wel eentje met zowel potentie als pretentie. Het was gewoon niet goed ontwikkeld door de uitgever (Phalanx, destijds onderdeel van 999). Aangezien er wel meer onderontwikkelde spellen via Kickstarter op de markt gebracht worden geef ik niet toe aan m’n drang om dit fantastisch uitziende spel meteen te bestellen.

Ik wacht dus even af voor TFC en zie de playthroughs wel voorbij komen.
Of ik wacht nog langer en dan zie ik het na Spiel wel.


TMG staan die bekend om niet goed ontwikkelde spellen op de markt te brengen? Dacht van niet namelijk...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 02 mei 2018, 19:35 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
El Rubinio schreef:
TMG staan die bekend om niet goed ontwikkelde spellen op de markt te brengen? Dacht van niet namelijk...


TMG stond een paar jaar geleden vooral bekend om vertraagde uitlevering van spellen, gebrekkige communicatie, het verzinnen van smoezen en het afschuiven van de schuld op andere partijen. De laatste tijd kijkt het daar stukken beter te gaan.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 02 mei 2018, 19:46 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2649
Woonplaats: Etten-Leur
Ik had via hen Thieves Market. Daar geen problemen mee gehad.

Deze wordt door game brewer uitgegeven. Zijn die niet van Picie Queen?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 02 mei 2018, 20:10 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Gamebrewer is pixie queen en de EU versie van Chimera Station. Uitgeverij uit Turnhout in België dus steunen die handel! :mrgreen:
Toffe gasten met een hart voor spellen. Pixie Queen is overigens ook 'in house' ontwikkeld bij hen en hoewel voor mij wat te lang, is dat spel zeker niet onderontwikkeld.

En onderontwikkelde spellen zijn naar mijn mening vooral een issue bij designers die ook het spel zelf uitgeven. Als er een erkende uitgeverij achter het project staat, komt dat toch minder voor denk ik.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 02 mei 2018, 20:30 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Edwin84 schreef:
Ik had via hen Thieves Market. Daar geen problemen mee gehad.

Deze wordt door game brewer uitgegeven. Zijn die niet van Picie Queen?


Als ik het goed begrepen heb doen de Brewers de Europese verspreiding van TFC, maar ligt de ontwikkeling bij TMG. Wel staan de Amerikanen open voor input, want ik heb iets gelezen over bepaalde content die door TGB voor de Europese markt ontwikkeld is, nu overgenomen word door de grote partner voor wereldwijde verspreiding

En ja Pixie Queen idd, maar ook o.a. nog Gentes, Chimera Station en Castellum Maastricht.

Vind ze persoonlijk best wel een goede smaak hebben mbt de spellen die ze aantrekken.
The Forbidden City daarentegen ben ik nog niet geheel van overtuigd.
Na bestuderen van de regels heb ik sterk vraagteken bij de balans.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 02 mei 2018, 21:59 
6. Concordia (2013)

Berichten: 708
Woonplaats: Burcht (Antwerpen)
Noviomagum schreef:
The Forbidden City daarentegen ben ik nog niet geheel van overtuigd.
Na bestuderen van de regels heb ik sterk vraagteken bij de balans.


Nu ben ik wel benieuwd waar dat vraagteken dan staat. Wat is volgens jou uit balans?

_________________
[img]https://www.bordspelmania.eu/images/bgg/Stefaan_Henderickx.png[/img]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 03 mei 2018, 00:42 
Joker

Berichten: 6
Woonplaats: Antwerpen
Noviomagum schreef:
Edwin84 schreef:
Ik had via hen Thieves Market. Daar geen problemen mee gehad.

Deze wordt door game brewer uitgegeven. Zijn die niet van Picie Queen?


Als ik het goed begrepen heb doen de Brewers de Europese verspreiding van TFC, maar ligt de ontwikkeling bij TMG. Wel staan de Amerikanen open voor input, want ik heb iets gelezen over bepaalde content die door TGB voor de Europese markt ontwikkeld is, nu overgenomen word door de grote partner voor wereldwijde verspreiding

En ja Pixie Queen idd, maar ook o.a. nog Gentes, Chimera Station en Castellum Maastricht.

Vind ze persoonlijk best wel een goede smaak hebben mbt de spellen die ze aantrekken.
The Forbidden City daarentegen ben ik nog niet geheel van overtuigd.
Na bestuderen van de regels heb ik sterk vraagteken bij de balans.




Even ter verduidelijking: The Forbidden City is helemaal door Game Brewer ontwikkeld, en deze keer is het TMG die de Amerikaanse verdeling zal doen van een 100% Belgische productie :) En toch ook even zeggen dat ik daar medewerker ben, we hebben een jaar lang aan het spel gewerkt, ontelbare playtests gedaan en we maken ons sterk dat het spel zeer gebalanceerd is. Wie in de buurt van Turnhout komt kan het zelf met veel plezier komen testen ;)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 03 mei 2018, 02:09 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Regulus schreef:
Noviomagum schreef:
Edwin84 schreef:
Ik had via hen Thieves Market. Daar geen problemen mee gehad.

Deze wordt door game brewer uitgegeven. Zijn die niet van Picie Queen?


Als ik het goed begrepen heb doen de Brewers de Europese verspreiding van TFC, maar ligt de ontwikkeling bij TMG. Wel staan de Amerikanen open voor input, want ik heb iets gelezen over bepaalde content die door TGB voor de Europese markt ontwikkeld is, nu overgenomen word door de grote partner voor wereldwijde verspreiding

En ja Pixie Queen idd, maar ook o.a. nog Gentes, Chimera Station en Castellum Maastricht.

Vind ze persoonlijk best wel een goede smaak hebben mbt de spellen die ze aantrekken.
The Forbidden City daarentegen ben ik nog niet geheel van overtuigd.
Na bestuderen van de regels heb ik sterk vraagteken bij de balans.




Even ter verduidelijking: The Forbidden City is helemaal door Game Brewer ontwikkeld, en deze keer is het TMG die de Amerikaanse verdeling zal doen van een 100% Belgische productie :) En toch ook even zeggen dat ik daar medewerker ben, we hebben een jaar lang aan het spel gewerkt, ontelbare playtests gedaan en we maken ons sterk dat het spel zeer gebalanceerd is. Wie in de buurt van Turnhout komt kan het zelf met veel plezier komen testen ;)


Neem me niet kwalijk, dan is de info die ik heb gekregen juist omgedraaid!
Heel leuk om te horen, chapeau en sowieso succes met de campagne :thumbup:

Qua balans, gelijk ingaand op de opmerking van Stefaan, kan ik het mis hebben hoor want ik heb slechts de regels redelijk snel doorgenomen en laat me daarom graag overtuigen van het tegendeel, het volgende:

Er zijn redelijk wat verschillende mechanismen ingebouwd, die over verschillende fases uit te voeren zijn, wat het tot een complex geheel maakt en wat mij dan ook zeer aanspreekt omdat het overkomt dat om hier een goed draaiende motor op te bouwen, je het beste uit jezelf naar boven moet halen.Helemaal goed tot zover...

Wat mij dan vooral aan het twijfelen brengt, als ik lees dat degene die als eerste de kamer vd keizer bereikt, het spel gewonnen heeft.
Wint dan degene die zich op slinkse wijze zich als snelste zich in de kamer van de keizer weet te wurmen? Is het dan feitelijk een race spel? Wat zijn al die mooie mechanismen en die efficiency puzzle dan nog waard?

Ik bedoel dus de balans als groter geheel in het spel en niet hoe alle akties en mogelijkheden op elkaar zijn afgestemd, want die zullen vast wel lekker lopen na tig playtest's.
Nogmaals, het spel heeft mijn aandacht echt wel getrokken, maar wil toch wel meer weten over het verloop van het spel voordat ik 'm zomaar ga backen. Laat me graag overtuigen dat mijn twijfels niet nodig zijn.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 03 mei 2018, 06:35 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2649
Woonplaats: Etten-Leur
Heb alleen het filmpje op startpagina gekeken en niet de regels.

Mij lijkt dat degene die als eerste kamer bereikt 7 punten krijgt en de anderen steeds minder.

Uiteindelijk gaat het om optelsom van alle onderdelen waarop je scoort.

Mocht je aan eind van spel niet het paleis hebben kunnen bereiken verlies je automatisch. Dus het is essentieel het paleis te bereiken maar niet per se als eerste.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 03 mei 2018, 09:50 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Edwin84 schreef:
Heb alleen het filmpje op startpagina gekeken en niet de regels.

Mij lijkt dat degene die als eerste kamer bereikt 7 punten krijgt en de anderen steeds minder.

Uiteindelijk gaat het om optelsom van alle onderdelen waarop je scoort.

Mocht je aan eind van spel niet het paleis hebben kunnen bereiken verlies je automatisch. Dus het is essentieel het paleis te bereiken maar niet per se als eerste.


Het spel draait naar mijn idee erom dat je naar het paleis moet en dit dus niet kan negeren, of er flink voor wordt “gestraft”. Dit mechanisme met “straffen” zit ook al in spellen als Stenentijdperk en Agricola etc in de vorm van eten niet kunnen ophoesten.

Ik moet ook nog eens een uitgebreidere playtrough zien om te beoordelen of dit echt in de smaak zal vallen.

GWT was ook iedereen hyped over en na 2x spelen is die bij mij de deur uit gegaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
47 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - The Forbidden City op Kickstarter - Gugong  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lucky Jack en 7 gasten


Tags

Andreas Resch, Andreas Steding, Bordspeler.nl, Game Brewer, Gugong, Gùgōng, Kickstarter, The Forbidden City



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®