Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2018, 19:48 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
Ik weet niet of het past om dit even op het forum te plaatsen maar langs deze weg hadden ik jullie graag op de hoogte gebracht van het overlijden van David Grietens. (Magritte op dit forum?) Hij is deze nacht overleden in zijn slaap na een slepende ziekte.
De jongere generatie zal hem niet kennen maar het was de moderator van het BE spellenforum in de tijd dat de dieren nog spraken.
Door dat forum leerde ik hem kennen en hij bleek kort bij te wonen. Dus ging ik dan regelmatig bij hem spelen. Daar leerde ik dan weer andere leuke mensen kennen die ik na al die jaren nog steeds tot mijn vriendenkring mag beschouwen.

Ondanks het feit dat we elkaar uit het oog verloren wegens verschillende redenen vind ik toch dat hij deze kleine vermelding hier verdiend.
Zijn hart heeft steeds bij spellen gelegen. Ik kan me zijn living nog herinneren waar enkele spellen in een vitrinekast stonden uit gestald als waren het de Britse kroonjuwelen.

Ik blijf het spijtig vinden dat hij toen zo plots de handdoek in de ring heeft gesmeten aangaande zijn eigen forum. Samenvloeien met BsM was toen ook niet echt gelukt. Ik denk dat hij daar wel te koppig voor was al weet ik niet meer juist hoe de vork toen weer net aan de steel zat.

Ik weet zeker dat hij deze vermelding zeker had kunnen appreciëren.

Laat ons hopen dat er daar boven nog heel wat spellen te spelen zijn....

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2018, 20:08 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
Hij kan trots zijn op de manier waarop we toen en nu een spellengemeenschap zijn.
Toen binnen het vlaamse taalgebied, en nu gecombineerd met die noordelingen ;)

Ik hoop dat we hier nog lang met zijn geestdrift samen BSM zullen vormgeven.

Mijn deelneming aan zijn familie, en dat hij in vrede moge rusten.

JeVo

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2018, 21:03 
Amsterdice
Avatar gebruiker

Berichten: 444
Woonplaats: Amsterdam
Oh.....dit nieuws raakt mij.... Sterkte voor de familie....
Ik heb goede herinneringen aan hem...
Dank voor het plaatsen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 03 nov 2018, 11:54 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Rest in peace

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 03 nov 2018, 12:19 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Voor mensen die dicht bij David stonden heel veel sterkte. Hou mooie herinneringen levend, dit helpt bij het verwerken van verdriet is mijn ervaring.

Een bijzonder mens is niet meer. Rust zacht!

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 03 nov 2018, 19:30 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
Sterkte voor zijn vrienden en familie.
Dit zal een groot gemis zijn voor hen

Hopelijk kan hij zijn spellenmissie voortzetten waar hij nu is.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 nov 2018, 08:50 
Avatar gebruiker

Berichten: 906
Woonplaats: Lille - BE
Dag Jos,

Allereerst bedankt voor deze bijdrage. In mijn ogen heeft dit bericht zeker zijn plaats op dit forum. Ook ik leerde David enkele jaren geleden kennen als de drijvende kracht achter Bordspelforum. Op een gegeven moment contacteerde hij mij om mee te modereren, wat ik op zich natuurlijk al een eer vond. Ik ben daar dan ook gretig op ingegaan.

Digitaal leerde ik David beter kennen als een gedreven, passionele man met een hart voor spellen en z'n community die hij héél snel opbouwde en die uitgroeide tot een fijne plaats om te keuvelen over onze hobby en passie. David was een man met een mening en hij stapte hier ook niet gauw vanaf, hij volgde steeds zijn strikte lijn en dat maakte het misschien niet altijd even makkelijk om hem altijd te volgen.

Slechts één keer heb ik persoonlijk met hem rond de speeltafel kunnen zitten en ontdekte ik een andere kant van David, een timide, rustige mens die verrassend uit de hoek kwam bij tactische spellen. Hij had zo zijn favoriete spellen die hij keer na keer probeerde beter te beheersen ... om ons nadien dan ook genadeloos in te maken. :clap:

De laatste keer dat ik David zag was vanop een afstand, ergens op een beurs, waarna hij in de drukte aan mijn gezichtsveld verdween...

Bij deze wil ik ook graag mijn innige deelneming overmaken aan al diegenen die David persoonlijk hebben gekend en natuurlijk in het bijzonder zijn familie en vrienden. Rust in vrede en vertel ze daarboven (of waar je ook bent) zeker ook over onze passie!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 04 nov 2018, 19:55 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2952
Woonplaats: Deerlijk
Ook al wist ik dat David ernstig ziek was, het nieuws verrast me toch.

Ik heb David wat leren kennen in de tijd van Bordspelforum. Elke beurs was er wat tijd voor een babbel en een overzicht van wat we recent gespeeld hadden aan goede en slechte spellen.
De manier waarop David bordspelforum runde, kon ik zeker waarderen, maar ik geloof dat hij het bij momenten voor zichzelf moeilijk maakte door alles strikt op te volgen.
Hij is zeer verdienstelijk geweest voor de spellenwereld in de lage landen.

De laatste ontmoeting met David was vorig jaar, toen hij op onze Spellenmarathon verscheen. Hij vertelde toen dat hij ernstig ziek was.

Sterkte aan de familie en de vrienden van David.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Een pionier is niet meer..... R.I.P.  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®