Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



25 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2018, 17:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
Afbeelding 999 Games heeft deze week het coöperatieve bordspel Chronicles of Crime uitgebracht. Als een team detectives van Scotland Yard moeten de spelers in Londen misdaden oplossen. Om het bordspel te kunnen spelen, is de app Chronicles of Crime vereist. Je overlegt steeds met elkaar welke kaart je wilt scannen. Een locatie staat je toe om naar die plek te reizen. Een karakterkaart laat je een karakter ondervragen over andere karakters of vragen over bewijsmateriaal beantwoorden (scan de desbetreffende kaarten en het karakter zal erover praten). Een bewijscategoriekaart laat je een gevonden aanwijzing oppakken, die op het bewijzentableau landt wanneer die relevant is. Via een forensisch contact (arts, wetenschapper, hacker of criminoloog) kun je extra informatie verzamelen. Wanneer je op een locatie naar bewijsmateriaal mag zoeken, geeft de app je veertig seconden tijd, waarin je de andere spelers moet vertellen wat je ziet. Zij proberen dan bewijscategoriekaarten te pakken die met jouw beschrijvingen overeenkomen. Als de tijd is verstreken, mag je een ander laten doorzoeken, maar dit kost wel meer tijd. De verbruikte speeltijd heeft invloed op de eindscore. Als je denkt dat je de misdaad hebt opgelost, moet het team een serie vragen beantwoorden door de kaarten te scannen die hun deducties ondersteunen. De score hangt af van de antwoorden.

Afbeelding

Chronicles of Crime is een ontwerp van David Cicurel. Het spel is geschikt voor 1-4 spelers vanaf tien jaar en heeft een speelduur van ongeveer 60 minuten. Het spel bevat vijf scenario’s elk één keer speelbaar zijn.

Meer informatie:


Origineel bericht op: https://bordspeler.nl/2018/10/19/chroni ... 999-games/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2018, 10:43 
Hell Yeah !!!
Avatar gebruiker

Berichten: 659
Woonplaats: Heusden (BE)
Wij speelden dit weekend het spel met 4 en ik was zeer aangenaam verrast. Ik had echt het gevoel in het denkproces van een moordzaak te zitten.

Met een smartphone kan je clues, locaties en personages scannen. Hierdoor kom je meer te weten. Je kan personages ook vragen stellen over een voorwerp of persoon door eerst de persoon te selecteren en daarna over wie/wat je iets wil weten. De tutorial toont hoe het allemaal moet. Met de app kan je ook de moordlocatie voor 40 seconden bekijken. Dit kan je meerdere keren doen maar kost natuurlijk tijd.

Het spel is best intiutief en je discussieert over welke stappen je gaat nemen, wie je wil ondervragen, naar welke locatie je gaat ...

Een aanrader.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2018, 10:51 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Hoe is de herspeelbaarheid hiervan? Spel doorverkopen nadat je alle zaken opgelost hebt? Of zijn de zaken telkens iets anders?

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2018, 11:30 
Party Animal

Berichten: 425
Woonplaats: Doetinchem
5 scenario's die 1 keer speelbaar zijn. Er zijn al 2 engelse uitbreidingen waarvan 999 er al met 1 bezig is om te vertalen/uit te brengen. Dit antwoord kreeg ik via twitter


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2018, 12:16 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
Ik ben een groot fan van de Sherlock Holmes Consulting Detective spellen, maar zowel deze versie met een app als Detective van Portal (waarbij je informatie moet zoeken op een website) trekken me een stuk minder. Word ik oud? :think:

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2018, 12:59 
Party Animal

Berichten: 425
Woonplaats: Doetinchem
Ugur schreef:
Ik ben een groot fan van de Sherlock Holmes Consulting Detective spellen, maar zowel deze versie met een app als Detective van Portal (waarbij je informatie moet zoeken op een website) trekken me een stuk minder. Word ik oud? :think:


Geen idee. Ben zelf ook niet meer de jongste maar hebben deze toch maar besteld. We zijn benieuwd


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2018, 13:37 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Ugur schreef:
Ik ben een groot fan van de Sherlock Holmes Consulting Detective spellen, maar zowel deze versie met een app als Detective van Portal (waarbij je informatie moet zoeken op een website) trekken me een stuk minder. Word ik oud? :think:

Zodra een spel content heeft die alleen digitaal beschikbaar is (content die het spel nodig heeft), staat het spel bij mij met 1-0 achter. Voorbeelden zijn Detective, First Martians en Mansions of Madness. Ik ben groot Robinson Crusoe-fan dus First Martians trok me echt wel, totdat het app-verhaal om de hoek kwam kijken.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 23 okt 2018, 13:24 
2. Agricola (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2514
Woonplaats: De Goorn
vdbmalmsteen schreef:
Wij speelden dit weekend het spel met 4 en ik was zeer aangenaam verrast. Ik had echt het gevoel in het denkproces van een moordzaak te zitten.

Met een smartphone kan je clues, locaties en personages scannen. Hierdoor kom je meer te weten. Je kan personages ook vragen stellen over een voorwerp of persoon door eerst de persoon te selecteren en daarna over wie/wat je iets wil weten. De tutorial toont hoe het allemaal moet. Met de app kan je ook de moordlocatie voor 40 seconden bekijken. Dit kan je meerdere keren doen maar kost natuurlijk tijd.

Het spel is best intiutief en je discussieert over welke stappen je gaat nemen, wie je wil ondervragen, naar welke locatie je gaat ...

Een aanrader.


Hoe beviel het 'solo gehalte' bij jullie? Wij speelden het met 2 personen en dat was erg gaaf (dus inderdaad absoluut een aanrader), maar moesten wel even wennen aan het feit dat degene die de I-pad niet in zijn handen heeft, eigenlijk weinig kan doen behalve kaartjes erbij zoeken, luisteren en nadenken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 nov 2018, 22:32 
Jakkiebak!

Berichten: 51
Heb dit spel dit weekend gekocht owv de goede reviews en opdat we dit soort spellen graag spelen. Het ziet er geweldig uit, maar ben niet zo gelukkig met het feit dat je voor twee van de vijf scenario’s in de app moet bijbetalen: maar liefst 5,5 euro per scenario.

Dat je met dit soort spel een aantal ‘start’-scenario’s hebt en er dan kan bijkopen, besef ik en daar hou je rekening mee.

Het is wel problematisch dat er op de doos ‘vijf scenario’s en nog veel meer eschinbaar in de app’ staat. Ik interpreteer dat als vijf scenario’s speelbaar zonder extra aankoop, wat dus niet zo is.
Er staat ook dat elk scenario slechts eenmaal speelbaar is en dat de app gratis is, dus ik mis echt wel info overdag je precies koopt.

Iets als ‘drie gratis scenario’s in de app en nog veel meer extra aan te kopen’ was correcter geweest.

Ben ik de enige die dat een beetje misleidend vindt?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 28 nov 2018, 23:10 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2950
Woonplaats: Deerlijk
zeegeit schreef:
Heb dit spel dit weekend gekocht owv de goede reviews en opdat we dit soort spellen graag spelen. Het ziet er geweldig uit, maar ben niet zo gelukkig met het feit dat je voor twee van de vijf scenario’s in de app moet bijbetalen: maar liefst 5,5 euro per scenario.

Dat je met dit soort spel een aantal ‘start’-scenario’s hebt en er dan kan bijkopen, besef ik en daar hou je rekening mee.

Het is wel problematisch dat er op de doos ‘vijf scenario’s en nog veel meer eschinbaar in de app’ staat. Ik interpreteer dat als vijf scenario’s speelbaar zonder extra aankoop, wat dus niet zo is.
Er staat ook dat elk scenario slechts eenmaal speelbaar is en dat de app gratis is, dus ik mis echt wel info overdag je precies koopt.

Iets als ‘drie gratis scenario’s in de app en nog veel meer extra aan te kopen’ was correcter geweest.

Ben ik de enige die dat een beetje misleidend vindt?


Is dit echt? Je koopt de doos met 5 scenario's, maar voor de prijs die je betaalde kan je er maar 3 spelen? Hadden we dat geweten, dan was het wellicht niet in onze clubcollectie terechtgekomen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 nov 2018, 23:14 
Grote Dienaar

Berichten: 129
Woonplaats: Heerenveen
Piet schreef:
zeegeit schreef:
Heb dit spel dit weekend gekocht owv de goede reviews en opdat we dit soort spellen graag spelen. Het ziet er geweldig uit, maar ben niet zo gelukkig met het feit dat je voor twee van de vijf scenario’s in de app moet bijbetalen: maar liefst 5,5 euro per scenario.

Dat je met dit soort spel een aantal ‘start’-scenario’s hebt en er dan kan bijkopen, besef ik en daar hou je rekening mee.

Het is wel problematisch dat er op de doos ‘vijf scenario’s en nog veel meer eschinbaar in de app’ staat. Ik interpreteer dat als vijf scenario’s speelbaar zonder extra aankoop, wat dus niet zo is.
Er staat ook dat elk scenario slechts eenmaal speelbaar is en dat de app gratis is, dus ik mis echt wel info overdag je precies koopt.

Iets als ‘drie gratis scenario’s in de app en nog veel meer extra aan te kopen’ was correcter geweest.

Ben ik de enige die dat een beetje misleidend vindt?


Is dit echt? Je koopt de doos met 5 scenario's, maar voor de prijs die je betaalde kan je er maar 3 spelen? Hadden we dat geweten, dan was het wellicht niet in onze clubcollectie terechtgekomen.


Zitten vijf gratis scenario's in. Het zijn drie verhaallijnen. De eerste verhaallijn bestaat uit drie scenario's. De tweede en derde verhaal lijn hebben er elk één. Dit maakt een totaal van vijf scenario's


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 29 nov 2018, 06:01 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
K_Nudde schreef:
Piet schreef:
zeegeit schreef:
Heb dit spel dit weekend gekocht owv de goede reviews en opdat we dit soort spellen graag spelen. Het ziet er geweldig uit, maar ben niet zo gelukkig met het feit dat je voor twee van de vijf scenario’s in de app moet bijbetalen: maar liefst 5,5 euro per scenario.

Dat je met dit soort spel een aantal ‘start’-scenario’s hebt en er dan kan bijkopen, besef ik en daar hou je rekening mee.

Het is wel problematisch dat er op de doos ‘vijf scenario’s en nog veel meer eschinbaar in de app’ staat. Ik interpreteer dat als vijf scenario’s speelbaar zonder extra aankoop, wat dus niet zo is.
Er staat ook dat elk scenario slechts eenmaal speelbaar is en dat de app gratis is, dus ik mis echt wel info overdag je precies koopt.

Iets als ‘drie gratis scenario’s in de app en nog veel meer extra aan te kopen’ was correcter geweest.

Ben ik de enige die dat een beetje misleidend vindt?


Is dit echt? Je koopt de doos met 5 scenario's, maar voor de prijs die je betaalde kan je er maar 3 spelen? Hadden we dat geweten, dan was het wellicht niet in onze clubcollectie terechtgekomen.


Zitten vijf gratis scenario's in. Het zijn drie verhaallijnen. De eerste verhaallijn bestaat uit drie scenario's. De tweede en derde verhaal lijn hebben er elk één. Dit maakt een totaal van vijf scenario's

Dit klopt. Als je de tutorial meetelt zitten er zelfs 6 scenario's in.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 29 nov 2018, 10:31 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2649
Woonplaats: Etten-Leur
De prijs per scenario in hoofdspel is gelijk aan escape room games of goedkoper.

Ze zijn ook bezig met scenarios uit community. Spelers kunnen dan met beschikbare locaties, karakterkaarten en voorwerpen nieuwe scenarios maken die volgens mij gratis worden aangeboden.


Het App idee stond me ook eerst tegen maar werkt een stuk vloeiender dan in tabel opzoeken welk scenario, welk karakter en welk voorwerp je navraag voor wilt doen en dan bladeren naar betreffende pagina voor de reactie van een verdachte. Haalt enorm de vaart uit het spel.

Alleen het rondkijken is lastig met meer dan 1 speler. Dus kijken we allebei een keer rond ook al kost dit tijd.

Voor de rest is het overleggen en om beurten voorlezen wat de verdachte als response hebben .


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 29 nov 2018, 11:42 
Mr. group pledge
Avatar gebruiker

Berichten: 845
Woonplaats: Kaprijke, België
Er zitten zoals hier reeds gezegd wel degelijk 5 scenario's in.

Edwin84 schreef:
Alleen het rondkijken is lastig met meer dan 1 speler. Dus kijken we allebei een keer rond ook al kost dit tijd.


Ik cast het beeld van de gsm naar mijn televisiescherm, dan kan iedereen tegelijk meekijken.
Daarnaast doet de tijd die je erover doet weinig aan de score die je krijgt. Je kan er enkel bonuspunten mee verdienen. Als je alle vragen juist beantwoordt, heb je 100/100 voor de case, ongeacht hoelang je erover hebt gedaan.

_________________
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 29 nov 2018, 11:45 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
zeegeit schreef:
Heb dit spel dit weekend gekocht owv de goede reviews en opdat we dit soort spellen graag spelen. Het ziet er geweldig uit, maar ben niet zo gelukkig met het feit dat je voor twee van de vijf scenario’s in de app moet bijbetalen: maar liefst 5,5 euro per scenario.

Dat je met dit soort spel een aantal ‘start’-scenario’s hebt en er dan kan bijkopen, besef ik en daar hou je rekening mee.

Het is wel problematisch dat er op de doos ‘vijf scenario’s en nog veel meer eschinbaar in de app’ staat. Ik interpreteer dat als vijf scenario’s speelbaar zonder extra aankoop, wat dus niet zo is.
Er staat ook dat elk scenario slechts eenmaal speelbaar is en dat de app gratis is, dus ik mis echt wel info overdag je precies koopt.

Iets als ‘drie gratis scenario’s in de app en nog veel meer extra aan te kopen’ was correcter geweest.

Ben ik de enige die dat een beetje misleidend vindt?

Het basisspel ligt voor zo'n €30,- in de winkel met 5 scenario's. De volledige versie via Kickstarter kostte zo'n €80 euro voor 9 extra scenario's. Dat is €80 - €30 = €50 voor 9 scenario's. Die €5,50 per los scenario klinkt dus wat prijs betreft niet zo raar.

Of de informatie op de basisdoos misleidend is kan ik nu niet inschatten aangezien ik die niet voor me heb.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
25 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Chronicles of Crime bij 999 Games  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Tags

999 Games, Bordspeler.nl, Chronicles of Crime, David Cicurel



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®