Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



10 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Zomergevoel
BerichtGeplaatst: zo 07 jul 2019, 13:27 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6328
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
In de vakantieperiode valt er minder spellennieuws te rapen. En zelf zijn we door het heerlijke zomerweer en het reizen minder online. Maar vakantiedagen en lange zomerdagen scheppen wel ruimte om vaker een spel te spelen. Om vrienden uit te nodigen en samen op het terras, bij een glaasje wijn of een lekker biertje, een spel uit te leggen? Of gebruik je de vrije tijd net voor andere dingen en is spelen meer iets voor de lange winteravonden? Blijf je thuis? Of trek je op vakantie dichtbij of net ver weg?


Wij willen het graag van jullie horen of jullie regelmatig een spel spelen in de zomer of net niet. Zijn dit lichtere spellen of avondvullende uitdagingen? Inspireer onze spellencommunity met jouw zomerspellen.

  • p.s. Bordspelmania peilt ook jaarlijks naar de spellen die met jou mee in de reistas gaan. Daarop kan je reageren in de rubriek 'Ik ga op reis en neem mee... - editie 2019'.
  • p.s. Onze columniste Brigitte heeft het in de BSM-rubriek 'De kolomnisten van de Lage Landen' ook over spelvakantie: o.a. hoe een spel inspiratie kan bieden voor een vakantiebestemming. Vind jij ook reisinspiratie in je spellenkast?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Zomergevoel
BerichtGeplaatst: zo 07 jul 2019, 14:35 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Ik ben geen vakantieganger, dus zomer of winter, ze kunnen me altijd wakker maken voor een spel.
Mijn dochter heeft een caravan op een camping 10 kilometer van mijn huis, dus daar ga ik nog wel eens langs en speel daar geregeld spellen.
Dat zijn overigens wel de lichtere spellen zoals Love Letter; Azul; Regenwormen; Qwixx enz.
Mijn schoonzoon is een geweldig goede puntenteller dus met hem speel ik graag Triominos. Heerlijk relaxed in de schaduw met een drankje en hij hanteert het scoreblock.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Zomergevoel
BerichtGeplaatst: zo 07 jul 2019, 21:34 
2. Targi (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Zomer of winter, ons maakt het niet uit we spelen altijd graag spellen. Binnenkort hebben we 2 weken vakantie, we blijven thuis, dus hebben we alle tijd om heerlijk zware spellen te doen.

Niets leuker dan om 9.00 uur s ochtend al te kunnen beginnen met een pot Robinson Crusoe, of zoals vorig jaar met de hittegolf tot diep in de nacht Gaia project spelen, omdat het te warm is om te slapen.

Ik denk dat wij in de zomer evenveel spellen spelen als in de winter.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Zomergevoel
BerichtGeplaatst: ma 08 jul 2019, 08:58 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2669
Woonplaats: Etten-Leur
In de zomer zitten we logischerwijs ook meer in de tuin. Daar kun je ook prima een spel spelen als er niet teveel wind staat.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Zomergevoel
BerichtGeplaatst: ma 08 jul 2019, 09:41 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 23
Woonplaats: Beverwijk
's Zomers spelen we absoluut nog regelmatig spellen, maar wel andere spellen dan in de winter. Aangezien ik mijn spellen niet graag buiten op tafel leg vanwege het risico op beschadiging of zoek raken van stukken (shit, rolt die pion nou net onder de schutting van die buurman die net voor vier weken naar Thailand is gegaan!) houden we het op de mooie dagen bij de simpelere spellen. Ook doen de partygames het dan goed: Cards against humanity, Virus!, The mind en Sh!t happens komen dan meer op tafel, maar als het niet zulk mooi weer is, dan is het gewoon terug naar de reguliere selectie hoor :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Zomergevoel
BerichtGeplaatst: ma 08 jul 2019, 09:55 
2. Wingspan (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2903
Woonplaats: Noord-Brabant
Afgelopen juni was zelfs mijn beste maand ooit qua spellen spelen.

Juli is meestal een mindere maand. Niet zo zeer vanwege het weer, maar vanwege verjaardags en andere verplichtingen.

Qua soort spellen maakt de zomer ook nauwelijks verschil met de winter. Oké een Ticket to Ride Nordic Country's zal minder snel worden gespeeld.

Patchwork is bijv. ideaal buiten. Mijn 100e potje daarvan werd afgelopen week buiten gespeeld.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Zomergevoel
BerichtGeplaatst: ma 08 jul 2019, 15:41 
6. Scythe (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 2078
Woonplaats: Montezuma
WTULTC schreef:
Afgelopen juni was zelfs mijn beste maand ooit qua spellen spelen.

Bij ons geldt: hoe beter het weer, hoe meer concurrentie voor spelletjes. Juni was behoorlijk nat dit jaar, dus deden we relatief toch veel spelletjes. Ze zijn bij ons in de zomer wel korter dan in de winter. Terraforming Mars, Concordia (nota bene nog nieuw in doos), Friesche Velden (idem)... ik krijg ze momenteel niet op tafel...

Verder vind ik de miniverhalen hieronder erg leuk om te lezen. Een zwaar spel spelen omdat het te warm is om te slapen... naar de camping van je dochter voor triomino's met een drankje... pionnetjes onder de schutting vandaan peuren... :thumbup:

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Pura Vida op ma 08 jul 2019, 15:58, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Zomergevoel
BerichtGeplaatst: ma 08 jul 2019, 15:46 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2669
Woonplaats: Etten-Leur
Kijk zelf weinig tv, meer Netflix omdat er op tv geen ruk komt. Maar kan me voorstellen dat in de zomer met alle herhalingen op tv er meer tijd is voor spellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Zomergevoel
BerichtGeplaatst: di 09 jul 2019, 09:22 
8. Mysterium (2015)
Avatar gebruiker

Berichten: 2903
Woonplaats: Noord-Brabant
Ik speel overigens in het algemeen meer buitenshuis dan thuis (dan bedoel ik niet in de tuin).
Sowieso bijna elke week in een winkel, dan neem ik wel een paar van mijn eigen spellen mee.
Dan nog bij spellenvrienden (beetje afwisselend bij ons en hen).

Toevallig kwam er in juni wel meer op tafel omdat vriendin meer wilde spelen. Revanche wilde bij Carcassonne.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Zomergevoel
BerichtGeplaatst: di 09 jul 2019, 10:06 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
Zomers eten we meestal later en gaan we 's avonds vaak nog even naar de moestuin om water te geven. Daarna nog even met de hond het park in zodat ze kan zwemmen.
Dan blijft er meestal minder tijd over voor andere dingen.
Maar Welcome to is dan wel fijn om eventjes neer te leggen. Gisteravond ook nog Wingspan kunnen doen.
Zomers speel ik inderdaad minder lange spellen. Op naar de herfst dus :mrgreen:

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Online Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
10 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Zomergevoel  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Tags

reis, vakantie



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®