Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



120 berichten | Pagina 5 van 8 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 23 aug 2019, 13:12 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 529
Woonplaats: Maassluis
Jeroen C. schreef:
Wat ik dan weer niet leuk vind van Stonemaier is dat ze geen prijs geven tot de dag van de pre-order en er ook een ban is op reviews tot die dag. Beetje flauw allemaal. Dat vond Rahdo duidelijk ook met zijn filmpje 'Tapestry Final Thoughts (not)' ;)


Voor de 'ban' (officieel een 'vriendelijk verzoek') is door Stonemaier twee redenen gegeven:

1. Ze wilden voorkomen dat er een wedstrijdje tussen de reviewers zou ontstaan wie als eerste een review online zou plaatsen. Waardoor er mogelijk door de haast en te weinig speelervaringen er een niet goed gefundeerde mening geplaatst zou worden. Mede ingegeven door het feit dat niet iedere reviewer het spel op hetzelfde moment heeft ontvangen. Nu wordt dat voorkomen en heeft iedere reviewer voldoende tijd om het spel goed te beoordelen.

2. Bij een super enthousiaste review zouden mensen de neiging kunnen hebben om direct naar de website, webshop of winkel te vliegen om het spel te bestellen. Om er dan vervolgens achter te komen dat er nog niet eens preorders kunnen worden geplaatst. Die teleurstelling wilden ze voorkomen.

Ik denk persoonlijk twee plausibele redenen.

En overigens was het bewuste filmpje van Rahdo gekscherend bedoeld en zeker niet als kritiek naar Stonemaier toe.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 23 aug 2019, 13:15 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 529
Woonplaats: Maassluis
Stijnhoofd schreef:
Dank voor de heldere update 999! Ik heb het idee dat jullie op het gebied van communicatie (en line-up) flink stappen aan het maken zijn.


En hier sluit ik me volledig bij aan, complimenten voor 999! :thumbup:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 23 aug 2019, 16:28 
Mr. group pledge
Avatar gebruiker

Berichten: 845
Woonplaats: Kaprijke, België
Jeroen C. schreef:
en er ook een ban is op reviews tot die dag.

Bij videogames is een embargo heel normaal. Reviews van grote games (of zelfs previews, zoals ik er nu een moet schrijven over Planet Zoo) hebben meestal een embargo tot een bepaalde datum.

_________________
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 24 aug 2019, 12:25 
PIONier

Berichten: 2
Woonplaats: Belgie
sinead schreef:
Jeroen C. schreef:
Wat ik dan weer niet leuk vind van Stonemaier is dat ze geen prijs geven tot de dag van de pre-order en er ook een ban is op reviews tot die dag. Beetje flauw allemaal. Dat vond Rahdo duidelijk ook met zijn filmpje 'Tapestry Final Thoughts (not)' ;)


Voor de 'ban' (officieel een 'vriendelijk verzoek') is door Stonemaier twee redenen gegeven:

1. Ze wilden voorkomen dat er een wedstrijdje tussen de reviewers zou ontstaan wie als eerste een review online zou plaatsen. Waardoor er mogelijk door de haast en te weinig speelervaringen er een niet goed gefundeerde mening geplaatst zou worden. Mede ingegeven door het feit dat niet iedere reviewer het spel op hetzelfde moment heeft ontvangen. Nu wordt dat voorkomen en heeft iedere reviewer voldoende tijd om het spel goed te beoordelen.

2. Bij een super enthousiaste review zouden mensen de neiging kunnen hebben om direct naar de website, webshop of winkel te vliegen om het spel te bestellen. Om er dan vervolgens achter te komen dat er nog niet eens preorders kunnen worden geplaatst. Die teleurstelling wilden ze voorkomen.

Ik denk persoonlijk twee plausibele redenen.

En overigens was het bewuste filmpje van Rahdo gekscherend bedoeld en zeker niet als kritiek naar Stonemaier toe.


en wat met het niet vrijgeven van de prijs? Enig idee welke strategie daar achter zit?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 24 aug 2019, 12:47 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Jeroen C. schreef:
en wat met het niet vrijgeven van de prijs? Enig idee welke strategie daar achter zit?


Er zijn ongetwijfeld meerdere redenen. Een ervan is wellicht de wens om te voorkomen dat quasiondernemertjes, inkoopgroepen en soortgelijke nevenactiviteiten vooraf de waardebeleving van de consument verzieken met hun extreem lage prijzen (die alleen mogelijk zijn omdat ze geen volwaardige onderneming hoeven te voeren).

Wat mij betreft flikkeren de uitgevers dit soort valse concurrenten uit hun klantenbestand.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: za 24 aug 2019, 13:48 
4. Gaia Project (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 2076
Woonplaats: Montezuma
Erwin schreef:
Wat mij betreft flikkeren de uitgevers dit soort valse concurrenten uit hun klantenbestand.

Dat lef zouden ze moeten hebben, ja. Herkennen zal een probleem zijn.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 24 aug 2019, 19:44 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
peterhelm schreef:
Mag ik dan ook nog 999games vragen de nutteloze reclame van de zijkant van de doos voor andere 999 uitgaven weg te laten. Stonemaier zelf zet hier nuttige informatie over hoe men de doos weer inpakt op en dergelijke. Bovendien heeft de doelgroep die een spel als Tapestry geen boodschap aan deze reclame, veel spelers die geneigd zijn deze titels te kopen vinden zelf wel hun volgende aankoop via deze site of BGG en dergelijke. Voor familie en partyspellen is dat misschien anders, maar voor expertspellen kan het in mijn ogen alleen maar tegen hen werden doordat veelspelers de voorkeur geven aan een mooiere doos en dus niet voor de uitgave van 999games kiezen.....


Haha, klopt helemaal

Ik heb een hekel aan die reclame op de zijkant van de doos ... zeker bij mooiere spellen en als de reclame echt snertspellen zijn :lol: ontsiert de doos (ok, ik hecht best wel veel belang aan artwork, zelfs tot de doos toe).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 24 aug 2019, 21:12 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
peterhelm schreef:
Mag ik dan ook nog 999games vragen de nutteloze reclame van de zijkant van de doos voor andere 999 uitgaven weg te laten. Stonemaier zelf zet hier nuttige informatie over hoe men de doos weer inpakt op en dergelijke. Bovendien heeft de doelgroep die een spel als Tapestry geen boodschap aan deze reclame, veel spelers die geneigd zijn deze titels te kopen vinden zelf wel hun volgende aankoop via deze site of BGG en dergelijke. Voor familie en partyspellen is dat misschien anders, maar voor expertspellen kan het in mijn ogen alleen maar tegen hen werden doordat veelspelers de voorkeur geven aan een mooiere doos en dus niet voor de uitgave van 999games kiezen.....


Ik vind reclame voor soortverwante spellen op de zijkant van de doos een prima vondst. Prettige service, niets mis mee.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 25 aug 2019, 00:39 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 657
Woonplaats: Joure
Als we ons om dit soort dingen al druk gaan maken :D :clap:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 aug 2019, 08:11 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Vind de reclame totaal geen probleem. Vind het wel jammer als nuttige info over het spel zelf dat op de doos staat wordt vervangen door reclame.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 26 aug 2019, 16:59 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Erwin schreef:
peterhelm schreef:
Mag ik dan ook nog 999games vragen de nutteloze reclame van de zijkant van de doos voor andere 999 uitgaven weg te laten. Stonemaier zelf zet hier nuttige informatie over hoe men de doos weer inpakt op en dergelijke. Bovendien heeft de doelgroep die een spel als Tapestry geen boodschap aan deze reclame, veel spelers die geneigd zijn deze titels te kopen vinden zelf wel hun volgende aankoop via deze site of BGG en dergelijke. Voor familie en partyspellen is dat misschien anders, maar voor expertspellen kan het in mijn ogen alleen maar tegen hen werden doordat veelspelers de voorkeur geven aan een mooiere doos en dus niet voor de uitgave van 999games kiezen.....


Ik vind reclame voor soortverwante spellen op de zijkant van de doos een prima vondst. Prettige service, niets mis mee.


En vind jij reclame over een ander boek op de kaft ook prettige service?
Of reclame over een andere DVD op de hoes.
Of reclame over een ander gerecht op je bord in een restaurant.
enz.

Als ik iets koop, dan ben ik geïnteresseerd in wat ik koop, en niet in andere, verwante dingen. Als ze dat echt zo nodig willen doen, doe dan maar een flyertje of boekje in de doos (zoals vroeger heel gewoon was), maar niet het bevuilen van de doos zelf.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 26 aug 2019, 20:18 
Grote Dienaar

Berichten: 102
Robertopellizini schreef:
Erwin schreef:
peterhelm schreef:
Mag ik dan ook nog 999games vragen de nutteloze reclame van de zijkant van de doos voor andere 999 uitgaven weg te laten. Stonemaier zelf zet hier nuttige informatie over hoe men de doos weer inpakt op en dergelijke. Bovendien heeft de doelgroep die een spel als Tapestry geen boodschap aan deze reclame, veel spelers die geneigd zijn deze titels te kopen vinden zelf wel hun volgende aankoop via deze site of BGG en dergelijke. Voor familie en partyspellen is dat misschien anders, maar voor expertspellen kan het in mijn ogen alleen maar tegen hen werden doordat veelspelers de voorkeur geven aan een mooiere doos en dus niet voor de uitgave van 999games kiezen.....


Ik vind reclame voor soortverwante spellen op de zijkant van de doos een prima vondst. Prettige service, niets mis mee.


En vind jij reclame over een ander boek op de kaft ook prettige service?
Of reclame over een andere DVD op de hoes.
Of reclame over een ander gerecht op je bord in een restaurant.
enz.

Als ik iets koop, dan ben ik geïnteresseerd in wat ik koop, en niet in andere, verwante dingen. Als ze dat echt zo nodig willen doen, doe dan maar een flyertje of boekje in de doos (zoals vroeger heel gewoon was), maar niet het bevuilen van de doos zelf.


Ik vind het helemaal prima. Het is maar een doos en als je het daarom niet wilt kopen ook prima. Zij bepalen nou eenmaal wat erop komt.

On topic. De marketing is wel erg goed. Ben zelf erg benieuwd naar de solo modus.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 27 aug 2019, 09:56 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 29
Woonplaats: Deventer
Voor veelspelers, is de reclame nutteloos. Ze vinden immers hun volgende aankoop toch wel via hobbygenoten, spelwebsites en dergelijke. Laat dat nou de categorie spelers zijn voor wie Tapestry op de markt komt.

Ik merk dat er velen met me eens zijn en een aantal die het niet uitmaakt. Als de reclame dan ook nog eens nutteloos is zou ik het wel weten bij marketing van 999_games...

Nogmaals, bij familiespellen en partyspellen ligt het wat anders, maar bij expertspellen kan het alleen maar contraproductief werken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 27 aug 2019, 12:57 
Sojaboon

Berichten: 27
Woonplaats: Putte
Ik denk dat het niet echt uitmaakt wat er over gezegd wordt door de klanten, je moet dit gewoon uit het oogpunt van producent bekijken:
* enerzijds betwijfel ik of er iemand een spel laat staan omwille van reclame op de doos
* anderzijds zal er altijd wel een klein percentje zijn dat een spel leert kennen via deze reclame
==> conclusie: better safe than sorry, dus reclame er op...

On topic: ik keek er stevig naar uit, maar de 'how to play' video van Rodney heeft me niet overtuigd. Moet nog wat meer video's bekijken om de finesses wat meer te begrijpen denk ik...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 27 aug 2019, 14:54 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
peterhelm schreef:
Voor veelspelers, is de reclame nutteloos. Ze vinden immers hun volgende aankoop toch wel via hobbygenoten, spelwebsites en dergelijke. Laat dat nou de categorie spelers zijn voor wie Tapestry op de markt komt.

Ik merk dat er velen met me eens zijn en een aantal die het niet uitmaakt. Als de reclame dan ook nog eens nutteloos is zou ik het wel weten bij marketing van 999_games...

Nogmaals, bij familiespellen en partyspellen ligt het wat anders, maar bij expertspellen kan het alleen maar contraproductief werken.


Ik heb begrip voor je standpunt, voor het type veelspeler dat hier rondhangt, zal een promo op de doos weinig tot niets toevoegen. Maar wij zijn niet de enige veelspelersoort. Het stikt van de spelliefhebbers, die in de loop der jaren een hoop ervaring hebben opgedaan, maar die je op speldagen, spellensites en/of forums niet of nauwelijks terugziet. Wanneer de promo’s op speldozen een beetje ‘smart’ zijn, is dit voor deze groep een manier om geattendeerd te worden op spellen die ze mogelijk leuk vinden. Dan kunnen ze in de winkel of op het internet gericht op zoek naar informatie.

Met deze doelgroep in gedachten ben ik goed te spreken over reclame op de speldoos.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
120 berichten | Pagina 5 van 8 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 4, 5, 6 ... 8  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Civilisatiespel Tapestry van Stonemaier Games op komst  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Tags

999 Games, Andrew Bosley, Jamey Stegmaier, Stonemaier Games, Tapestry



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®