Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 09 okt 2019, 16:30 
Standaard moderator

Berichten: 773
Woonplaats: Amersfoort
De legacy versie van het populaire dobbelspel Machi Koro is verschenen bij 999 Games.


In het spel bouwen de spelers hun eigen stad uit met gebouwen en bezienswaardigheden. De eigenschappen van de gebouwen worden geactiveerd middels dobbelsteen worpen en leveren inkomsten op die weer kunnen worden gebruikt voor het kopen van nieuwe gebouwen.

Daarnaast zijn Legacy elementen toegevoegd, die ervoor zorgen dat de spelregels en spelonderdelen gedurende het spel veranderen. Ieder volgend spel wordt daarmee anders en dus uniek. Na 10 spellen is de Legacy van Machi Koro verteld en is een definitieve versie van jouw spel ontstaan, die daarna nog net zo vaak gespeeld kan worden als je wenst.

Het Legacy aspect in het spel is ontworpen door Rob Daviau die we kennen van onder andere Pandemic Legacy en Risk Legacy. De speldoos bevat geheime compartimenten waarvan de inhoud gedurende het ontvouwen van het Legacy verhaal worden prijsgegeven. Het oorspronkelijke spel is een ontwerp van Masao Suganuma.

Het dobbelspel Machi Koro verscheen in 2015 in het Nederlands bij White Goblin Games. Al snel verschenen daarna twee uitbreidingen: De Haven en De Metropool.

  • Spelers: 2-4 personen
  • Leeftijd: vanaf 10 jaar
  • Speelduur: 30 minuten

Website uitgever:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 10 okt 2019, 11:03 
1. Puerto Rico (2002)

Berichten: 35
Woonplaats: Kessel-Lo
Hmmm, uitgewerkt door bedenker van pandemic legacy. Ik heb mijn sterke twijfels over dit spel.
Met Pandemic legacy is onze groep al afgehaakt in het vierde spel wegens weinig soeps en een grote eentonigheid.
Legacy spellen lijken een fata morgana. Mooi van ver maar ver van mooi.
Tenzij iemand mij kan garanderen dat dit spel geniaal is ongelofelijk veel variatie biedt en veel meer is dan elk spel een paar nieuwe kaarten en een regeltje bij blijven wij met een grote bocht uit de buurt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 10 okt 2019, 12:51 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3024
Woonplaats: Nijmegen
gsus77 schreef:
Hmmm, uitgewerkt door bedenker van pandemic legacy. Ik heb mijn sterke twijfels over dit spel.
Met Pandemic legacy is onze groep al afgehaakt in het vierde spel wegens weinig soeps en een grote eentonigheid.
Legacy spellen lijken een fata morgana. Mooi van ver maar ver van mooi.
Tenzij iemand mij kan garanderen dat dit spel geniaal is ongelofelijk veel variatie biedt en veel meer is dan elk spel een paar nieuwe kaarten en een regeltje bij blijven wij met een grote bocht uit de buurt.


je bent eerlijk gezegd een van de weinige die ik heb gehoord met deze mening over pandemic legacy! Ik snap je instelling over machi koro legacy als je deze mening hebt over pandemic legacy. (ik vraag me af of je dan mogelijk regels verkeerd hebt gespeeld oid bij pandemic legacy waardoor het misschien niet uit de verf kwam, want ik kan me slecht voorstellen dat een hele groep het niet leuk vindt, maar dat komt omdat ik zo enthousiast er over ben :P )

Ik vond pandemic legacyy seizoen 1 en ook 2 echt toppertjes! Juist variatie en leuke plotwendingen! Maar machi koro op zichzelf vind ik niet een geweldig spel, dus kijk ook niet bijzonder uit naar de legacy variant. :)

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 okt 2019, 09:30 
9. Carson City (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2514
Woonplaats: De Goorn
humske schreef:
Maar machi koro op zichzelf vind ik niet een geweldig spel, dus kijk ook niet bijzonder uit naar de legacy variant. :)


Dat is ook hoe ik erin sta. De legacy-ervaringen die ik tot nu toe heb gehad, zijn positief geweest. Maar het Machi Koro-deel van deze titel zorgt ervoor dat ik deze vooralsnog even aan mij voorbij laat gaan.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 okt 2019, 17:28 
6. Scythe (2016)

Berichten: 1437
Woonplaats: Woudenberg
gsus77 schreef:
Hmmm, uitgewerkt door bedenker van pandemic legacy. Ik heb mijn sterke twijfels over dit spel.
Met Pandemic legacy is onze groep al afgehaakt in het vierde spel wegens weinig soeps en een grote eentonigheid.
Legacy spellen lijken een fata morgana. Mooi van ver maar ver van mooi.
Tenzij iemand mij kan garanderen dat dit spel geniaal is ongelofelijk veel variatie biedt en veel meer is dan elk spel een paar nieuwe kaarten en een regeltje bij blijven wij met een grote bocht uit de buurt.


Dan ben je te vroeg gestopt ben ik bang. Net als met een goed boek zit er ook hierin een opbouw in de verhaallijn.....zou het zeker nog een kans geven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 okt 2019, 23:34 
10. Azul (2017)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
+ 4 voor Pandemic Legacy season 1.

Geef 'm nog een kans
Geef 'm nog een kans

Oh ja nog even on topic: geen ervaring mee. Spreekt me ook minder aan.

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Machi Koro in legacy stijl  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 13 gasten


Tags

999 Games, Machi Koro Legacy, Masao Suganuma, Rob Daviau



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®