Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 22 nov 2019, 21:43 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Vanavond, vrijdag 22 november, werden in Antwerpen de winnaaars van de Gouden Ludo 2019 bekendgemaakt. De Gouden Ludo is de Vlaamse spellenprijs uitgereikt voor het beste nieuwe gezelschapsspel van het voorbije jaar, in de categoriën Familie en Expert.



Winnaaar GOUDEN LUDO FAMILIE 2019 is Rovers van de Noordzee van White Goblin Games.
Dit spel situeert zich in de tijd van de Vikingen. Iedere beurt heeft de speler twee acties ter beschikking: het plaatsen van een pion op een locatie en het wegnemen van een pion op een andere locatie. Het spel speelt rechttoe rechtaan: ofwel kies je twee acties in het dorp (vooral ronselen van proviand en een goede bemanning), ofwel wil je een nederzetting op het vasteland plunderen, met gevaar voor eigen leven. De specifieke kaarteigenschappen van de bemanningsleden kunnen hier zeker een belangrijke rol spelen. De speler met de meeste punten na het vervullen van één van de drie eindcondities, wint dit familiespel, waarvan de regels op zich redelijk bondig en begrijpelijk zijn.

Afbeelding


Winnaar GOUDEN LUDO EXPERT 2019 is WINGSPAN van 999 Games.
Vogels staan dan ook centraal in dit strategisch bordspel. De spelers zijn vogelliefhebbers die de beste leefomstandigheden proberen te creëren in de door hen beheerde leefgebieden (bos, weide en moeras). Voedsel vinden de vogels in een als vogelhuisje vormgegeven dobbeltoren. Ondertussen moet je ook letten op het aantal eieren op peil in de nesten om de vogelpopulatie uit te breiden. De diverse (Amerikaanse) vogels hebben alle specifieke eigenschappen en vereisten qua leefomgeving. Na vier ronden wordt geteltd wie de eindwinnaar is. Vanaf deze week is een uitbreiding met Europese vogels verkrijgbaar.

Afbeelding


De winnaars van de ‘Gouden Ludo 2019’ werden door meer dan 20 spellenclubs uit gans Vlaanderen verkozen uit 3 genomineerden in iedere categorie.

De andere kanshebbers in de categorie FAMILIE waren:
  • De Kwakzalvers van Kakelenburg (999 Games) en
  • Welcome to (Jumping Turtle Games).

In de categorie EXPERT waren eveneens genomineerd:
  • Gùgōng (The Game Brewer) en
  • Teotihuacan (Jumping Turtle Games).

De Gouden Ludo is een initiatief van FORUM-Federatie vzw ter promotie van het gezelschapsspel als cultuurproduct.

Website: Gouden Ludo


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 22 nov 2019, 21:54 
10. Azul (2017)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Los van de gekende en wederkerende discussie over al dan niet familie/expert zijn dit twee hele mooie titels die ik als spelliefhebber met veel plezier speel en met 'trots' aan nieuwe spelers introduceer.

Proficiat aan White Goblin Games voor de dubbel (en op naar prijzen in 2020 voor Architects of the West Kingdom) en aan 999 Games.

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 22 nov 2019, 22:37 
8. Furnace (2020)

Berichten: 749
Woonplaats: Mechelen
2 spelen die de titel meer dan verdienen!

Proficiat aan alle winnaars en geselecteerden!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 23 nov 2019, 00:21 
10. Orléans (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2074
Woonplaats: Montezuma
lordyazos schreef:
2 spelen die de titel meer dan verdienen!

Proficiat aan alle winnaars en geselecteerden!

:clap: :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 23 nov 2019, 01:50 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
De strijd voor het beste familiespel:







Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 23 nov 2019, 01:54 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
En vervolgens voor het Expertspel:







Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 25 nov 2019, 19:34 
8. 878 Vikings: Invasions of England (2017)

Berichten: 9
Woonplaats: Zottegem
Toen ik de namen van de winnaars zag, dacht ik dat Rovers de expertprijs zou gewonnen hebben en Wingspan de familieprijs.
De weight score van Raiders is zwaarder dan die van Wingspan op BGG en Wingspan staat op nummer 1 in hun family ranking, terwijl Raiders er zelfs niet in voor komt...
Op zich maakt het allemaal niet zoveel uit, maar 't is gewoon een kleine bedenking.
Allesinds proficiat aan de winnaars!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 25 nov 2019, 22:43 

Berichten: 86
MethodMulder schreef:
Toen ik de namen van de winnaars zag, dacht ik dat Rovers de expertprijs zou gewonnen hebben en Wingspan de familieprijs.


Ik zou ze inderdaad ook omgedraaid hebben... Desalniettemin: aan beide spellen beleef ik veel plezier, dus wat mij betreft terechte winnaars!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenprijzen  
 Feed - Onderwerp - Winnaars Gouden Ludo 2019  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

999 Games, Andreas Steding, Benoit Turpin, Daniele Tascini, De Kwakzalvers van Kakelenburg, Dávid Turczi, Elizabeth Hargrave, Game Brewer, Gouden Ludo 2019, Gugong, Jumping Turtle Games, Jumping Turtle Games, Rovers van de Noordzee, Shem Phillips, Teotihuacan: Stad der Goden, Welcome to..., White Goblin Games, Wingspan, Wolfgang Warsch, spellenprijs, spellenprijzen, winnaars



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®