Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Jammen met letters
BerichtGeplaatst: do 21 nov 2019, 20:48 
Standaard moderator

Berichten: 773
Woonplaats: Amersfoort
White Goblin Games heeft Letter Jam aan hun assortiment toegevoegd en is vanaf heden verkrijgbaar.



In dit spel dienen de spelers goed met elkaar samen te werken.
Iedere speler heeft voor hem of haar vijf kaartjes met elk een letter gesloten voor zich liggen, die tezamen een vijf letter woord vormen. De spelers tonen om te beginnen de eerste letter aan hun medespelers zonder deze zelf te kunnen zien. De spelers dienen voor alle voor hen zichtbare letters in de houders de beste hints te verzinnen.

De antwoorden noteren alle spelers voor zich op hun individuele lijstje. Dan volgt de tweede letter, etc. Als alle letters de revue zijn gepasseerd, moeten de spelers hun ongeziene letters aan de hand van hun aantekeningen in de juiste volgorde zetten. Pas dan worden de letters omgedraaid en blijkt of de juiste woorden zijn ontstaan. Hoe beter ze dit doen, hoe hoger de eindscore zal zijn.

Het spel is ontworpen door Ondra Scoupy en de illustraties zijn van David Jablonovsky, Frantisek Sediacek, Lucas Vodicka en Michaela Zaoralova.

  • Spelers: 2-6 personen
  • Leeftijd: vanaf 10 jaar
  • Speelduur: 45 minuten

Website uitgever:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Jammen met letters
BerichtGeplaatst: wo 04 dec 2019, 13:33 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
zeker rond sinterclaas gaat dit een zootje geven..

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Jammen met letters
BerichtGeplaatst: wo 04 dec 2019, 20:34 
9. It's a Wonderful World (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2891
Woonplaats: Noord-Brabant
Lijkt wat weg te hebben van Just One, maar dan moet je een letter raden ipv een woord...
Ik durf het eigenlijk bijna niet te zeggen, dat ik het eigenlijk zelfs een 'goedkoop' aftreksel vind.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Jammen met letters
BerichtGeplaatst: wo 04 dec 2019, 21:20 

Berichten: 85
WTULTC schreef:
Lijkt wat weg te hebben van Just One, maar dan moet je een letter raden ipv een woord...
Ik durf het eigenlijk bijna niet te zeggen, dat ik het eigenlijk zelfs een 'goedkoop' aftreksel vind.


Groot verschil is wel dat je niet zozeer hoeft te raden, maar dat het veel meer puzzelen en wegstrepen is. Als je vergelijkt met Just One, kun je net zo goed met Galgje vergelijken... ;)
Ik vind het dus zeker geen goedkoop aftreksel. Integendeel, het zijn eigenlijk best wel verschillende spellen. Ik heb ze allebei, vind ze allebei tof, maar vooral het deductie-element zorgt ervoor dat Letter Jam mij nét wat meer aanspreekt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Jammen met letters
BerichtGeplaatst: wo 04 dec 2019, 21:21 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2649
Woonplaats: Etten-Leur
Valt wel in zelfs genre maar dat doet Hanabi of Codenames dan ook.

Vind ze wel verschillend genoeg. Hints geven over de betekenis van een woord is toch heel anders dan woorden vormen om een letter te raden. Zeker omdat je af moet spreken wie de hint geeft en verplicht bent elkaars letters te gebruiken.

Ook verschil is dat je met een hint meerdere spelers wilt helpen tegelijk.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Jammen met letters
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2020, 20:11 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
Ik vind het alleszins niet makkelijk om te winnen! Maar ik ben dan ook niet zo sterk in woorsdspelletjes. Mijn vrouw wel. En dat zie je goed aan de hints dat ze geeft. Scrabble , Boggle,... dat is echt haar ding.

Maar is er eigenlijk iemand dat de "easter egg" heeft opgemerkt bij het uitpakken van het spel?

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Jammen met letters  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

David Jablonovsky, Frantisek Sediacek, Letter Jam, Lucas Vodicka, Michaela Zaoralova, Ondra Scoupy, Spel 2019, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®