Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



7 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 22 nov 2019, 15:36 
Standaard moderator

Berichten: 773
Woonplaats: Amersfoort
Ons heelal is oneindig groot, dus als astronauten op reis gaan, valt er genoeg te ontdekken. Kosmos gebruikt dit voor hen toepasselijke thema in het coöperatieve slagenspel Die Crew voor 3 tot 5 personen, die 50 verschillende missies kent. Goed samenwerken is noodzakelijk om de missies te laten slagen.



Het spel bevat kaarten in vier kleuren en daarnaast vier troefkaarten: de raket. Zoals in de meeste slagenspellen, dien je de kleur te volgen waarmee de slag wordt geopend. Heb je die kleur kaart niet in je hand, dan leg je een andere kaart bij. De kaart met het hoogste getal van de gevraagde kleur, wint de slag. Als je de kaart met de raket opgooit of bijlegt, dan wint deze kaart de slag. De twist zit in het behalen van de missies.



De missies beginnen eenvoudig, zoals het verkrijgen van een bepaalde kaart in je slag: bijvoorbeeld de groene kaart met getal 8. Maar het wordt al snel uitdagender: verzamel in dezelfde slag eerst de oranje kaart met getal 4 en vervolgens een groene kaart met getal 7.
Je kunt eens per missie je medespelers informatie geven over kaarten in je hand, zoals: de enige kaart van een kleur, of de hoogste of laagste kaart in je hand.



De recensies die ik tot nu toe heb gezien en gelezen zijn lovend: innovatief en spannend spel. Het proberen waard lijkt mij.

  • Spelers: 3-5 personen
  • Leeftijd: vanaf 10 jaar
  • Speelduur: 20 minuten
  • Auteur: Thomas Sing
  • Artwork: Marco Armbruster

Website uitgever:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 22 nov 2019, 15:45 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
Ziet er goed uit. Komt deze ook in het Nederlands uit?

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 22 nov 2019, 18:13 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Kire schreef:
Ziet er goed uit. Komt deze ook in het Nederlands uit?


Hij ligt wel op de testtafel bij 999 Games, ik heb nog geen idee wat daaruit komt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 22 nov 2019, 21:31 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Fantastisch spel.

Het begeleidende boekje is natuurlijk in het Duits, maar alle kaarten en fiches hebben alleen plaatjes en cijfers. Dus als er iemand in de groep is die het Duits machtig is, moet het allemaal goed komen met die reis naar de negende planeet.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 13 dec 2019, 09:54 
2. Troyes (0)

Berichten: 162
Woonplaats: Herent - België
op bgg kan je ook de Engelstalige spelregels terugvinden


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 13 dec 2019, 11:16 
Sojaboon

Berichten: 22
Woonplaats: Purmerend
Spel ook al gespeeld.
Erg leuk cooperatief slagen spel.
Het begint heel makkelijk maar wordt snel lastig.
Voornamelijk de puzzel die je krijgt om een bepaalde slag naar iemand te krijgen wordt steeds moeilijker.
Gezien de potjes kort zijn merkte ik dat we het telkens nog een keer wilde proberen.
Ineens waren we ander half uur verder.
Zijn maar weinig "kleine kaartspelletjes" die me zo vaak achter elkaar kunnen boeien.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 14 dec 2019, 14:15 
1. Age of Steam (2002)

Berichten: 244
Woonplaats: Hoogland, gem. Amersfoort
Ja dit is een topper, dit spel heeft me geweldig verrast. Ja, ik houd van slagenspellen, maar het was toch onder mijn radar gebleven in Essen, want coops vind ik niets aan. Deze combi van coöperatief slagenspel is echter de uitzondering op die regel gebleken. Geweldig leuk om te spelen met scenario's die oplopen in moeilijkheidsgraad en ook aardig gevarieerd zijn. Je leert al spelende. 36 potjes tot nu toe and counting. Verdient absoluut een Nederlandse uitgever.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
7 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Op reis door de Kosmos in vijftig missies  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 7 gasten


Tags

Die Crew, Kosmos, marco armbruster, thomas sing



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®