Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



20 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2009, 14:38 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Na enkele jaren van samenwerking als QWG Games gaan zowel Quined Games als White Goblin Games in de toekomst terug onder eigen logo spellen uitgeven.

Afbeelding

QWG Games blijft bestaan voor herdrukken van de bestaande titels en uitbreidingen ervan. Hieronder vallen o.a. het binnenkort te verschijnen 'Pandemie: Virus alarm' en de beide Jambo-uitbreidingen.
QWG Games

Meer info op de Bordspeldd 30/11/2009

Fish Fish Fish was het eerste spel dat terug onder Quined label verscheen. Quined Games is van plan om twee titels per jaar uit te geven: een familiespel en een zwaarder spel voor veelspelers.
Quined Games

Macao, Endeavor (januari 2010) en Rattus (co-productie met 'HUCH! & friends') staan op de agenda van White Goblin. White Goblin zou ook Alea-titels in het Nederlands gaan verdelen, met uitzondering van Puerto Rico en het Puerto Rico kaartspel, aldus Erwin Broens op BoardgameNews.
White Goblin games

*aanpassing 6/12/2009*


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2009, 23:59 
Uitgever

Berichten: 23
Woonplaats: Oud-Beijerland
Ik wil wat verduidelijken voor de Quined kant van de zaak.

Frank en ik willen in beginsel niet meer dan 2 spellen per jaar uitgeven, beiden in onze Master Print Serie. Het zal daarbij niet gaan om familiespellen, maar steeds om spellen voor de veelspeler.

Jaarlijks zullen de spellen in het voorjaar (voor Nurnberg) respectievelijk in het najaar (voor Essen) worden uitgegeven. Het spel dat in het voorjaar verschijnt zal in de regel wel wat minder zwaar zijn dan de titels die in het najaar zullen verschijnen.

Het eerste spel is vrijwel klaar. Het is genaamd Chocolatl. De auteur is Gunther Burkhardt. Het zal voorjaar 2010 in een normale en in de master print editie verschijnen.


Groeten,


Arno Quispel
Quined Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 dec 2009, 00:42 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Bedankt Arno voor deze verduidelijking.
Als je meer informatie / afbeeldingen kan geven over 'Chocolatl', dan horen we dat graag.

Eventueel een apart topic voor dit spel openen onder gezelschapsspellen of pittige spellen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 dec 2009, 00:44 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
aqwerty schreef:
Ik wil wat verduidelijken voor de Quined kant van de zaak.

Frank en ik willen in beginsel niet meer dan 2 spellen per jaar uitgeven, beiden in onze Master Print Serie.


Wil dit zeggen dat de nieuwe uitgaves van de Master Print Serie het Quined logo zullen dragen?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 dec 2009, 12:03 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Persbericht QWG schreef:
“Consument heeft straks nog meer keuze”

Andere invulling samenwerkingsverband succesvolle bordspellenuitgever QWG Games
2e Exloërmond – Het samenwerkingsverband tussen de Nederlandse bordspellenuitgevers Quined Games en White Goblin Games – QWG Games geheten – krijgt met ingang van het nieuwe jaar een andere invulling. ‘Na enkele jaren van intensief samenwerken en successen met ondermeer de prijswinnende spellen Caylus, Vorsten van Florence en Pandemie, is het nu voor beide partijen weer tijd om meer op eigen benen te gaan staan’, aldus Arno Quispel van Quined. ‘En dat is goed nieuws voor Nederlandse en Vlaamse bordspellenliefhebbers’, zo voegt Jonny de Vries van White Goblin Games er aan toe. ‘Het heeft nog meer kwalitatief goede, Nederlandstalige releases tot gevolg.’

‘We hebben met QWG Games veel kennis en ervaring opgedaan’, aldus De Vries. ‘Kwalitatief goede spellen uitgegeven en mooie successen geboekt. In 2006 wonnen we met onze eerste gezamenlijke release, Caylus, direct de Nederlandse Spellenprijs. Een jaar later deden we dat dunnetjes over met De Vorsten van Florence. Sindsdien zijn we als organisatie explosief gegroeid.’ Quispel valt hem bij: ‘Een ontwikkeling die we altijd toegejuicht hebben en waar we hard voor hebben gewerkt. Maar nu is het tijd om verder te gaan en de volgende stap te zetten.’

Het samenwerkingsverband tussen de beide uitgeverijen ontstond overigens in 2006. Door als kleine, marginale spelers de krachten te bundelen, ontstond een nieuwe partij (QWG Games, als samentrekking en afkorting van Quined en White Goblin) met voldoende kennis en expertise om in de jaren die volgden een serieus deel van de Nederlandse en Vlaamse bordspellenmarkt in handen te krijgen.

Voor de Nederlandse en Vlaamse bordspellenliefhebbers verandert er in de nieuwe situatie gelukkig niet veel. Goed nieuws is er uiteraard wel. De keuze wordt verruimd nu er zowel weer onder Quined, White Goblin als de QWG-vlag spellen zullen verschijnen. ‘Onder het QWG-label zullen er in 2010 een aantal uitbreidingen uitgegeven worden, waaronder die voor het coöperatieve successpel Pandemie, waarvan inmiddels duizenden exemplaren de toonbank over gingen. De populariteit en verkopen van dat spel stijgen nog dagelijks. Met White Goblin Games staat er een flink aantal eigen spellen op de releaseplanning, evenals een paar licentie-uitgaven’, zo licht De Vries toe. ‘Denk aan internationale toppers als Endeavor en Macao, maar ook aan onze eigen uitgave Rattus. Martinique is inmiddels uitverkocht en we plannen in 2010 een 2e editie in nog meer talen.’

‘Wij gaan ons op onze beurt met Quined ondermeer richten op de succesvolle Masterprint-serie, waartoe ook het recent op de grootste spellenbeurs van Europa bijzonder goed ontvangen Carson City behoort’, aldus Quispel. ‘In 2010 verschijnen er in die reeks nog twee bordspellen, waaronder Chocolatl.’

Dat de consument straks nog meer keuze heeft, past overigens volledig bij de huidige tijden, zo vindt De Vries. ‘Als we vandaag een spel uitbrengen, kijkt de consument in de huidige “fast food economie” de volgende dag alweer uit naar de volgende release. De drie labels zullen onafhankelijk van elkaar zowel nationaal als internationaal kunnen groeien. Ondanks de verminderde samenwerking onder het QWG-label, wordt 2010 dus een prachtig jaar, met veel nieuwe en kwalitatief ijzersterke spellen!’


Dit is een perbericht (voor onmiddellijke publicatie) die ik heb binnengekregen.

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 dec 2009, 17:42 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Persbericht QWG schreef:

Dat de consument straks nog meer keuze heeft, past overigens volledig bij de huidige tijden, zo vindt De Vries. ‘Als we vandaag een spel uitbrengen, kijkt de consument in de huidige “fast food economie” de volgende dag alweer uit naar de volgende release.


Ik hoop dat ze niet te vaak zulke lollige teksten verspreiden. Ik bleef deze keer bijna in de lachbui. :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 dec 2009, 17:57 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Brian Barling had wel een toepasselijke cartoon dit keer:

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 dec 2009, 18:56 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 683
aqwerty schreef:
Frank en ik willen in beginsel niet meer dan 2 spellen per jaar uitgeven, beiden in onze Master Print Serie. ....

Het eerste spel is vrijwel klaar. Het is genaamd Chocolatl. De auteur is Gunther Burkhardt. Het zal voorjaar 2010 in een normale en in de master print editie


Welk logo komt op die Master Prints? Het logo van QWG of Quined? Staat een beetje raar 4MP's met QWG logo en de rest met Quined logo.

Mijn voorkeur gaat uit naar het QWG logo.

_________________
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 dec 2009, 22:46 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
Bart schreef:
Bedankt Arno voor deze verduidelijking.
Als je meer informatie / afbeeldingen kan geven over 'Chocolatl', dan horen we dat graag.

Eventueel een apart topic voor dit spel openen onder gezelschapsspellen of pittige spellen.


Zo hopen we het ongeveer te zien ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 dec 2009, 23:01 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Afbeelding

Op deze dozen staat een logo van Quined.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 dec 2009, 23:09 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
Van dat logo zie je weinig verschil, de dozen zien er mooi uit.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 dec 2009, 00:12 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 683
Wat een duidelijkheid weer!

Nou Quined(spels) geef maar eens wat duidelijkheid?

_________________
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 dec 2009, 02:55 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
De nieuwe logo's van White Goblin Games en Quined Games

Afbeelding Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 dec 2009, 08:29 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 683
Ik weet hoe de logo's eruit zien. Echter in het persbericht wordt gesproken over drie uitgevers:

1 Quined 2 titels per jaar
2 WG meerdere titels per jaar
3 QWG die ook nog iets moet uitgeven

Echter welke titels gaat QWG uitgeven? Daar wordt niet over gesproken. We horen alleen maar welke titels Q en WG uitgeven.

Daarom denk ik zelf dat er een mooi persbericht is geweest maar dat het verhaal van QWG niet klopt of gebaseerd is op het leegverkopen van voorraad.
Ik hoop echt dat de foto's van Erwin niet kloppen! Ik hoop dat de foto's van Henk kloppen!

_________________
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 dec 2009, 09:40 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Is het een belangrijk issue welk logo er op de dozen staat? Persoonlijk kan ik er namelijk niet warm of koud van worden. Laat de heren zelf lekker bepalen wat ze onder welk logo uitgeven, zeg.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
20 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - QWG = Quined Games + White Goblin Games  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Tags

QWG Games, Quined Games, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®