Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




14 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 12 feb 2020, 00:19 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6304
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Spellenbeurs SPIEL DOCH! in Duisburg, Duitsland van 27 tot 29 maart 2020.



Voor de derde keer wordt volgende maand SPIEL DOCH! georganiseerd door de spellentijdschriften Spielbox en Spiel Doch!. Deze spellenbeurs richt zich in de eerste plaats naar het spelend publiek. Locatie is de Kraftzentrale des Landschaftsparks Nord in Duisburg.

Meer dan 100 grote en kleine uitgevers tekenen present. De beursoppervlakte werd voor deze derde editie opnieuw vergroot. Daardoor is er nog meer variatie en ruimte om de voorjaarsnieuwigheden te ontdekken.

Naast speluitgevers zijn er ook stands met prototypen, spellenwinkels en een 2de-hands bring & buystand. Bij de diverse evenementen zijn er o.a. Het Catan Big Game (t.g.v. de 25ste verjaardag van Catan), een Dominion- en een Klasktornooi.

Toegangsprijzen: 5€ voor een dagticket en 12€ voor een weekendkaart. Kinderen jonger dan tien jaar, onder begeleiding, mogen gratis binnen. Parkeren is gratis.

Meer informatie:

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 14 feb 2020, 16:22 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Vond dit vorig jaar een hele leuke beurs. Dit jaar gaan we weer!

Wel tevoren lastig inschatten wat er op tafel zal liggen maar zeker de moeite waard om lekker te spelen en te snuffelen.

Ons SpielDoch verlang lijstje!

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 feb 2020, 20:52 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Ik ga dit jaar ook voor het eerst (op mijn verjaardag nog wel!) met enkele medespelhamels die de voorbije jaren ook al geweest zijn en telkens enthousiast en tevreden thuiskwamen.
Ik ben benieuwd, maar vind het ook wel wat vreemd dat er geen preview lijst is. Anderzijds is het eens wat anders om naar een beurs met nieuwe releases te gaan zonder tot in de puntjes voorbereid te zijn. 8)

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 14 feb 2020, 22:04 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
The Iced One schreef:
Ik ga dit jaar ook voor het eerst (op mijn verjaardag nog wel!) met enkele medespelhamels die de voorbije jaren ook al geweest zijn en telkens enthousiast en tevreden thuiskwamen.
Ik ben benieuwd, maar vind het ook wel wat vreemd dat er geen preview lijst is. Anderzijds is het eens wat anders om naar een beurs met nieuwe releases te gaan zonder tot in de puntjes voorbereid te zijn. 8)


Deze preview lijst wordt als het ware afgedekt door de Spielwarenmesse previews. Die staan immers vol met Duitse voorjaarsreleases.

Veel plezier, de beurs is de moeite waard.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: za 15 feb 2020, 12:31 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
Je moet inderdaad uitgaan van alle nieuwe releases van Duitse uitgevers. Als je even gaat kijken bij Kosmos, Queen, NSV, Amigo, Pegasus,..., kom je al een eind ver.
Ga er van uit dat de meeste van die uitgevers hun voorjaarsreleases tegen Spiel Doch klaar hebben.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 01 maart 2020, 15:36 
Locomotief

Berichten: 39
Woonplaats: Meldert
The Iced One schreef:
Ik ben benieuwd, maar vind het ook wel wat vreemd dat er geen preview lijst is. Anderzijds is het eens wat anders om naar een beurs met nieuwe releases te gaan zonder tot in de puntjes voorbereid te zijn. 8)


Het is niet echt de beurs van de vele nieuwe releases zoals Spiel dat is. Veelal ook meer familiespellen dan de zware strategiespellen. Althans dat was de indruk die ik had van de beurs vorig jaar.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 03 maart 2020, 12:09 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Er zijn intussen twee draadjes over deze beurs, misschien kunnen die samengevoegd worden?
Er is dit jaar alleszins een lijst met gepubliceerd :)
https://spieldoch-messe.com/besucher-visitors/neuheiten-auf-der-spiel-doch-2020

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 11 maart 2020, 14:02 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 176
Woonplaats: deurne nl
Deze beurs zal ivm het coronavirus geen doorgang hebben staat op facebook en de pagina van spiel doch! te lezen. https://spieldoch-messe.com/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 11 maart 2020, 14:06 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Helaas, gelukkig op tijd om kostenloos mijn overnachting te annuleren.

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 maart 2020, 14:17 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
Niet geheel verrassend, wel jammer!

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 11 maart 2020, 16:58 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
De persmededeling geeft aan dat de organisatie verboden wordt, gezien het om een evenement gaat met meer dan 1000 bezoekers.
De organisatie geeft aan ontgoocheld te zijn, maar er is natuurlijk de aandacht voor de gezondheid van de bezoekers.
Kaarten die in voorverkoop verkocht worden, blijven geldig of ze kunnen terugbetaald worden.

Ik zag al uit naar deze schitterende beurs, maar ik heb vanzelfsprekend alle begrip voor de annulatie.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 maart 2020, 17:02 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
Voor diegenen die LudiNord zouden bezoeken in hetzelfde weekend: ook deze beurs werd geannuleerd.
Er zit niets anders op dan thuis te spelen of langs te gaan bij een leuke spellenclub die dat weekend een spelavond organiseert.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 maart 2020, 21:05 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6304
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
In een persbericht deelt w. nostheide verlag, organisator van Spiel Doch! mee dat de beurs verschoven wordt naar volgend jaar. Op dit moment heeft men er geen zicht op hoe lang de de noodmaatregelen o.w.v. het Corona-virus nog zullen duren. Daarom werd er voor gekozen om de beurs dit jaar niet meer te laten doorgaan. Een eventueel uitstel tot begin juli zorgde voor de organisator voor te veel onzekerheden.

Spiel Doch! 2021 zal plaats vinden van vrijdag 26 maart tot zondag 28 maart 2021 in Duisburg.

In voorverkoop gekochte tickets voor dit jaar blijven geldig voor de editie van 2021. Wie dat wil kan ook terugbetaling voor de nominale waarde van de tickets. De voorverkoop voor 2021 zal waarschijnlijk al in mei van dit jaar geopend worden.

website organisatie:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 19 maart 2020, 15:53 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
Bart schreef:
In een persbericht deelt w. nostheide verlag, organisator van Spiel Doch! mee dat de beurs verschoven wordt naar volgend jaar. Op dit moment heeft men er geen zicht op hoe lang de de noodmaatregelen o.w.v. het Corona-virus nog zullen duren. Daarom werd er voor gekozen om de beurs dit jaar niet meer te laten doorgaan. Een eventueel uitstel tot begin juli zorgde voor de organisator voor te veel onzekerheden.

Spiel Doch! 2021 zal plaats vinden van vrijdag 26 maart tot zondag 28 maart 2021 in Duisburg.

In voorverkoop gekochte tickets voor dit jaar blijven geldig voor de editie van 2021. Wie dat wil kan ook terugbetaling voor de nominale waarde van de tickets. De voorverkoop voor 2021 zal waarschijnlijk al in mei van dit jaar geopend worden.

website organisatie:


De datum staat nu al in mijn agenda.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
14 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spiel Doch!  
 Feed - Onderwerp - Spiel Doch! voorjaarsspellenbeurs  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

#blijfinuwkot, #corona, Duisburg, Spiel Doch! 2020, covid-19, pandemic, pandemie, spellenbeurs, spellenbeurzen



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®