Tips in tijden van corona pandemie!
Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  

Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.

5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 16 apr 2020, 16:56 
Standaard moderator

Dit najaar lanceert 999 Games het toegankelijke partyspel Paranormale Detectives. In dit spel is één speler de geest van een overleden slachtoffer en zijn de andere spelers detectives en dienen te achterhalen hoe het slachtoffer aan zijn of haar einde is gekomen.

Om alle omstandigheden rondom de dood van de geest te achterhalen, moeten belangrijke vragen worden beantwoord. Door het spelen van hun interactiekaarten, kunnen de detectives vragen stellen aan de geest. Het soort antwoord hangt af van de gespeelde kaart. Het kunnen geluiden zijn, stukjes tekst of tarotkaarten.

Langzaam maar zeker wordt er meer duidelijk omtrent de dood van het slachtoffer. Misschien was het geen moord maar een ongeluk?
De detectives dienen antwoord te vinden op de vragen: door wie, waar, hoe, met welk wapen en waarom is de geest vermoord of verongelukt?
Het spel kan op twee manieren eindigen. Of een detective heeft alle vragen goed beantwoord. Dan wint deze detective, samen met de geest, het spel. Of, als alle interactiekaarten zijn gespeeld en geen enkele detective heeft alle vragen goed beantwoord, dan wint de detective die de meeste vragen goed heeft als enige het spel.

Paranormale Detectives is ontworpen door Szymon Maliński, Adrian Orzechowski en Marcin Laczyński en de illustraties zijn aan de hand van JocArt, Mateusz Komada en Katarzyna Kosobucka.

• Spelers: 2-6 personen
  • Leeftijd: vanaf 12 jaar
  • Speelduur: 45 minuten

Website uitgever:

Offline Profiel  BoardGameGeek    

BerichtGeplaatst: vr 17 apr 2020, 13:13 
Mr. group pledge

3 keer beantwoordt -> beantwoord

On-topic: ik heb de Engelstalige versie van Lucky Duck Games. Viel goed mee met 5 spelers, enkele keren na elkaar gespeeld. Zal hier na de crisis nog regelmatig op tafel komen.

BerichtGeplaatst: vr 17 apr 2020, 15:22 
Standaard moderator

Dank. :thumbup:

BerichtGeplaatst: vr 17 apr 2020, 16:51 
Munchkin

Is dit te vergelijken met Mysterium of toch heel anders?

Gaat mij met name om de rol van de geest. Mysterium valt of staat met de speler die geest is.

Offline Profiel     

BerichtGeplaatst: vr 17 apr 2020, 17:09 
Mr. group pledge

Edwin84 schreef:
Is dit te vergelijken met Mysterium of toch heel anders?

Gaat mij met name om de rol van de geest. Mysterium valt of staat met de speler die geest is.

Hier is de geest ook de belangrijkste speler, maar vind het niet te vergelijken. Ik vind dit toffer dan Mysterium, vooral omdat je meer manieren hebt om iets duidelijk te maken aan de anderen.

5 berichten | Pagina 1 van 1 |

Opties

Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 

Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Heb jij paranormale gaven?