Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



30 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 mei 2020, 20:04 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
De Nederlandse uitgever Black Box Adventures heeft op Kickstarter een crowdfundingcampagne gelanceerd voor zijn avonturenspel "Adventures in Neverland". De campagne loopt tot 27 mei.

"Adventures in Neverland" is een 'verhalen gebaseerd avonturenspel' voor twee tot vier spelers met een toegankelijk spelmechanisme. Spelers nemen de rol op van een van de zes beschikbare karakters uit de wereld van Peter Pan: Wendy, Tinker Bell, Tiger Lily, Mr. Smee, kapitein Haak of Peter Pan himself. Ieder karakter beschikt over persoonlijke eigenschappen en vaardigheden. Terwijl de spelers het wonderlijke eiland Neverland ontdekken, stappen zij met hun personage verder in hun persoonlijk avontuur.



In tegenstelling tot veel andere verhalen gebaseerde spellen, focust "Adventures in Neverland" eerder op competitieve verhalen, waarbij spelers punten verzamelen bij het verder ontwikkelen van hun persoonlijk verhaal. De avonturen ontwikkelen zich tijdens het spel, afhankelijk van de keuze van de spelers, in verschillende verhaallijnen. Daardoor kunnen de verhalen ook meermaals gespeeld worden. Ieder karakter beleeft zijn avontuur en kan tegelijkertijd dat van de andere spelers beïnvloeden. Daarnaast bevat de basisdoos ook een coöperatief verhaal.
Uitbreidingen komen er in de vorm van boosters, met nieuwe verhalen, nieuwe items en avonturen. Bij de lancering zijn reeds zes boosters beschikbaar.


“Adventures in Neverland” is geschikt voor spelers vanaf 12 jaar. Voor de totale speelduur mag je rekenen op ongeveer 30 minuten per speler. Spelregels zijn beschikbaar in het Nederlands, Engels, Frans en Spaans.
Het spel ontsproot aan de fantasie van de sympathieke Vicky Swers. Vicky is een enthousiaste speler én Peter Pan-expert. “Adventures in Neverland” is haar eerste spelproject. De voorbije vier jaar werkte ze samen met Bas Damoiseaux en Bart Latten van Black Box Adventures om het spel volledig uit te werken. Voor de sprookjesachtige vormgeving tekende Frederick van de Bunt.

Bezoekers van spellenbeurzen konden eerder al het prototype van "Adventures in Neverland" spelen. O.a. Nox Spellenzolder en Spellenbende Diest zijn enthousiast.



De crowdfundingcampagne loopt nog tot einde mei. Je kan kiezen voor het standaardspel of voor een luxe-versie met o.a. houten componenten onderdelen en miniatuurfiguren. Er is ook de mogelijkheid om een exclusief coöperatief verhaal toe te voegen aan je bestelling.
Zoals gebruikelijk is bij Kickstarter campagnes zijn er ook een aantal 'stretch goals', extra's die beschikbaar komen, naargelang het aantal gehaalde inschrijvingsdoelen.

Black Box Adventures kondigt fier aan dat het vooropgestelde minimumbedrag al na vier uur behaald werd. Momenteel zit men aan een veelvoud hiervan.

Adventures in Neverland:
  • aantal spelers: 2 tot 4
  • leeftijd: vanaf 12 jaar
  • spelduur: +- 30 minuten per speler

Website:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2020, 06:32 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
The Dice Tower was gisteren (met name Tom) erg uitgesproken over de spellen die Black Box Adventures heeft uitgegeven en heeft daarmee gelijk Adventures in Neverland afgeserveerd.

https://youtu.be/kusmylIww7Q?t=3902

Nu heeft Tom vandaag excuses gemaakt voor de manier waarop hij dit deed, wat niet gebruikelijk is dat hij dit doet. Heb het hem volgens mij eenmaal eerder zien doen.



Ik zou dit zien als een kans, contact met hem opnemen en een exemplaar sturen zodat hij deze gaat spelen en reviewen. Hopelijk nog voor het verstrijken van de Kickstarter campagne over 12 dagen!

Succes!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2020, 08:00 
Mr. group pledge
Avatar gebruiker

Berichten: 845
Woonplaats: Kaprijke, België
Mooi dat hij dat heeft gedaan.
Over de andere games heeft hij wel 'gelijk', want ik vind die ook niet goed, maar heb wel Adventures in Neverland gebackt.
Ik speel ook niet alles graag van 999 Games of eender welke andere uitgever, dus daar mag je niet echt naar kijken natuurlijk.

_________________
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2020, 10:44 
1. Stenen Tijdperk (2008)

Berichten: 1441
Woonplaats: Woudenberg
Absoluut, heel netjes van hem.

Deze spreekt mij ook erg aan, dus denk wel dat ik deze ga backen. Met Kickstarter is het vaak hit or miss, het blijft altijd de vraag of het genoeg getest is. Maar goed, dat heb je net zo goed met reguliere retail-spellen, al kun je dan hopelijk in je FLGS eerst testen of het wat is danwel reviews van anderen lezen om een beeld te vormen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2020, 11:50 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Ik heb dit als prototype ooit gespeeld op Zuiderspel en dat is me toen uitstekend bevallen!
Ik ben benieuwd naar wat er sindsdien nog is aangepast, maar ik vond het toen zeer goed in elkaar zitten.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2020, 12:52 
1. De Vorsten van Florence (2000)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Dank voor de info. Ook van Wim. Ik heb nl het spel gebackt en het lijkt mij een heel leuk familiespel. Daar waar de kinderen zich in het verhaal kunnen verliezen. En tot nu toe ziet alles er heel fraai uit.
Ik heb gisteren het filmpje gezien van Dice Tower omdat er op de KS verschillende afhakers waren. Hij heeft misschien wel gelijk over de andere spellen maar om dan dit spel af te serveren vond ik erg flauw. Gelukkig stond het in de commentaren ook vaak zo genoemd.
De enige reservering die ik had tov het spel is het feit dat dit het eerste spel is van de hand van de ontwerpster. Maar ook omdat ze Nederlands is en het spel ook in het Nederlands wordt uitgegeven steun ik haar graag.
Ok dan. Nog een reservering. Is het spel als je alle karakters een paar keer hebt gespeeld wel nog interessant genoeg om weer op tafel te leggen? Maar omdat er 6 karakters zijn die hè toch zeker 2 keer kunt spelen heb je het spel dan toch al 12x gedaan. 8)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2020, 13:24 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Van iemand als Tom Vasel had ik toch meer professionaliteit verwacht. Ofwel geef je gefundeerd advies ofwel zwijg je. Punt.

Fijn te horen dat een aantal van onze Bordspelmaniagebruikers bevestigen dat ze Adventures in Neverland met plezier gespeeld hebben tijdens de testfases op spellenbeurzen.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2020, 13:38 
10. Unconditional Surrender! World War 2 in Europe (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 231
Woonplaats: Provincie Antwerpen
EEMBC schreef:
Dank voor de info. Ook van Wim. Ik heb nl het spel gebackt en het lijkt mij een heel leuk familiespel. Daar waar de kinderen zich in het verhaal kunnen verliezen. En tot nu toe ziet alles er heel fraai uit.
Ik heb gisteren het filmpje gezien van Dice Tower omdat er op de KS verschillende afhakers waren. Hij heeft misschien wel gelijk over de andere spellen maar om dan dit spel af te serveren vond ik erg flauw. Gelukkig stond het in de commentaren ook vaak zo genoemd.
De enige reservering die ik had tov het spel is het feit dat dit het eerste spel is van de hand van de ontwerpster. Maar ook omdat ze Nederlands is en het spel ook in het Nederlands wordt uitgegeven steun ik haar graag.
Ok dan. Nog een reservering. Is het spel als je alle karakters een paar keer hebt gespeeld wel nog interessant genoeg om weer op tafel te leggen? Maar omdat er 6 karakters zijn die hè toch zeker 2 keer kunt spelen heb je het spel dan toch al 12x gedaan. 8)


Volgens mij komt ze uit Hasselt en is ze dus Vlaams ;-)

Twee weken geleden het spel met veel enthousiasme gebackt. Er verschijnen veel fijne verhalende spellen, maar zelden in het Nederlands. Dit in combinatie met het artwork en de eenvoudige gameplay maakt dit spel het perfecte verjaardagsgeschenk voor mijn 2 oudste dochters (9 en 11).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2020, 14:06 
9. Tzolk'in: The Mayan Calendar (0)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Obelix schreef:
Volgens mij komt ze uit Hasselt en is ze dus Vlaams ;-)

Mea culpa. Ach, Vlaanderen hoort eigenlijk toch ook bij Nederland :angel: :roll: :mrgreen: :problem: :silent:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2020, 14:30 
9. Azul (2017)

Berichten: 1441
Woonplaats: Woudenberg
Ik twijfel overigens wel of ik het spel in het Nederlands wil of toch maar voor het Engels ga. Mijn zoon is 13 en spreekt heel goed Engels, zeker met verhalen spreekt het Engels vaak meer aan dan de vertaling. In dit geval is er geen sprake van een (mogelijk slechte) vertaling, dat scheelt natuurlijk wel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2020, 14:50 
Mr. group pledge
Avatar gebruiker

Berichten: 845
Woonplaats: Kaprijke, België
EEMBC schreef:
Obelix schreef:
Volgens mij komt ze uit Hasselt en is ze dus Vlaams ;-)

Mea culpa. Ach, Vlaanderen hoort eigenlijk toch ook bij Nederland :angel: :roll: :mrgreen: :problem: :silent:

Gelukkig niet :p Haha :D

_________________
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2020, 16:13 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 509
Woonplaats: Rijswijk
DeKerstman schreef:
Ik twijfel overigens wel of ik het spel in het Nederlands wil of toch maar voor het Engels ga. Mijn zoon is 13 en spreekt heel goed Engels, zeker met verhalen spreekt het Engels vaak meer aan dan de vertaling. In dit geval is er geen sprake van een (mogelijk slechte) vertaling, dat scheelt natuurlijk wel.


Ik twijfel ook. Gaan ze wel de Engelse namen aanhouden van de figuren in het spel?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2020, 16:46 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Bart schreef:
Van iemand als Tom Vasel had ik toch meer professionaliteit verwacht. Ofwel geef je gefundeerd advies ofwel zwijg je. Punt.

Fijn te horen dat een aantal van onze Bordspelmaniagebruikers bevestigen dat ze Adventures in Neverland met plezier gespeeld hebben tijdens de testfases op spellenbeurzen.

Tom heeft dit wel vaker! Het spel wat ik bedoelde was Vasco da Gama, lang geleden in 2010.

Hawaii enkele jaren later was wel grappig gedaan met het gelijk weggooien van het spel.

Daarna nog wel een paar keer bijvoorbeeld één die het nieuws gehaald heeft over een spellenwinkel in 2017.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2020, 16:49 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
DeKerstman schreef:
In dit geval is er geen sprake van een (mogelijk slechte) vertaling, dat scheelt natuurlijk wel.

Volgens mij is het wel een vertaling. Als prototype was het spel alleszins in het Engels.

Mijn 'review' na mijn speelsessie op Zuiderspel vorig jaar:
Dit was een storytelling game in een Peter Pan setting waar al meerdere jaren aan gefinetuned wordt. Ik heb het volgens mij al 4 jaar op Spel zien staan, maar nu pas voor het eerst geprobeerd. En blij dat ik dat gedaan heb! Het spel werkt een beetje zoals Above & Below waarbij je een stukje van een verhaal krijgt en dan een keuze moet maken uit 2 of 3 reacties van je personage. Afhankelijk van welke keuzes je maakt verandert het verhaal. Bij above and below levert dat volgens mij vooral andere grondstoffen op, maar hier heeft dat echt een invloed op hoe jouw verhaal loopt. Terwijl je de verhaallijn van je karakter volgt, kan je ook persoonlijke sidequests vervullen en (moesten nog ontwikkeld worden) neutrale quests die iedereen kan vervullen. Volgens de auteur zou dit dit jaar nog op Kickstarter verschijnen en dan hebben ze mij alvast als backer. Het spel was nog niet af, maar ik zag erg veel potentieel. Heel 'immersive', prachtig vormgegeven, erg thematisch, de verhaaltjes waren erg goed en orgineel. Aan de echte spelmechanismen moet misschien nog wat gesleuteld worden, maar het geraamte zag er al erg goed uit.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2020, 17:42 
10. Pandemic Legacy: Season 1 (2015)

Berichten: 1441
Woonplaats: Woudenberg
The Iced One schreef:
DeKerstman schreef:
In dit geval is er geen sprake van een (mogelijk slechte) vertaling, dat scheelt natuurlijk wel.

Volgens mij is het wel een vertaling. Als prototype was het spel alleszins in het Engels.

Mijn 'review' na mijn speelsessie op Zuiderspel vorig jaar:
Dit was een storytelling game in een Peter Pan setting waar al meerdere jaren aan gefinetuned wordt. Ik heb het volgens mij al 4 jaar op Spel zien staan, maar nu pas voor het eerst geprobeerd. En blij dat ik dat gedaan heb! Het spel werkt een beetje zoals Above & Below waarbij je een stukje van een verhaal krijgt en dan een keuze moet maken uit 2 of 3 reacties van je personage. Afhankelijk van welke keuzes je maakt verandert het verhaal. Bij above and below levert dat volgens mij vooral andere grondstoffen op, maar hier heeft dat echt een invloed op hoe jouw verhaal loopt. Terwijl je de verhaallijn van je karakter volgt, kan je ook persoonlijke sidequests vervullen en (moesten nog ontwikkeld worden) neutrale quests die iedereen kan vervullen. Volgens de auteur zou dit dit jaar nog op Kickstarter verschijnen en dan hebben ze mij alvast als backer. Het spel was nog niet af, maar ik zag erg veel potentieel. Heel 'immersive', prachtig vormgegeven, erg thematisch, de verhaaltjes waren erg goed en orgineel. Aan de echte spelmechanismen moet misschien nog wat gesleuteld worden, maar het geraamte zag er al erg goed uit.


Wat ik bedoelde is dat de auteur Nederlandstalig is, dus voor zover er al sprake is van een vertaling, zal dit geen "kromme" vertaling zijn, maar zoals de ontwerper zelf bedoeld heeft.
Vermoed dat ik het toch wel bij Engels houd.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
30 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Op avontuur in Neverland met Black Box Adventures  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 5 gasten


Tags

2021, Adventures in Neverland, Bart Latten, Bas Damoiseaux, Black Box Adventures, Frederick van de Bunt, Kickstarter, Vicky Swers



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®