Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



9 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2020, 19:14 
Standaard moderator

Berichten: 773
Woonplaats: Amersfoort
Stonemaier Games heeft zojuist kenbaar gemaakt dat hun nieuwste spel Pendulum in het najaar zal verschijnen. Het design is van Travis Jones en de illustraties zijn gemaakt door Robert Leask.



Als invloedrijke nobele wil je in het koninkrijk Dünya worden gekozen tot De Tijdloze Koning. Daartoe zet je je werkers in en ontwikkel je je eigen strategie om de provincies uit te breiden. In real-time verzamel je grondstoffen en tracht je op de vier scoresporen (invloed, prestige, populariteit en legendarische prestaties) vooruit te komen.

De winnaar is niet diegene die de snelste speler is, maar degene het efficiëntst zijn tijd weet te managen en de beste economische motor weet op te bouwen.

Het spel kan in augustus 2020 worden voorbesteld op de website van Stonemaier Games.

  • Spelers: 1 tot 5 personen
  • Leeftijd: vanaf 12 jaar
  • Speelduur: 90 tot 120 minuten

Website uitgever:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2020, 20:07 
Standaard moderator

Berichten: 773
Woonplaats: Amersfoort
Update: 999 Games heeft zojuist via Facebook bekend gemaakt dat zij het spel in het Nederlands gaan uitgeven.



Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 02 jul 2020, 09:30 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Ik weet nog niet wat ik hiervan moet verwachten. De combinatie van de genoemde bronspellen - T'zolkin en 7 Wonders – klinkt bijzonder intrigerend. In hoeverre tijd een rol gaat spelen zal mijn enthousiasme verder beteugelen danwel aanwakkeren. Ik vind tijd als mechanisme op z'n, ehh, tijd wel eens leuk (Galaxy Trucker ofzo), maar ik heb met mijn schoonzusjes wel eens Speed Cups gespeeld en daar heb ik bij wijze van spreken nog steeds nachtmerries van. (Van het spel, niet van mijn schoonzusjes.) Het liefst heb ik niet dat tijd een factor is, maar aan de hand van de laatste Instagram-foto van Stegmaier lijkt het er toch op dat er zandlopers in zitten. Hoe minder tijdmanagement, hoe beter - wat de vraag oproept of het dan nog wel iets toevoegt.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 02 jul 2020, 09:37 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2666
Woonplaats: Etten-Leur
Kwam op Spellenspektakel een tof concept met tijd tegen. Het werkte wel net een App.

Je kon verschillende acties kiezen. Sommige kosten meer tijd dan anderen. Dit kies je in het geheim op de App. Als iedereen het heeft ingevoerd wordt de beurtvolgorde bepaald.

Iemand die een grote actie van 2 uur doet moet dan een paar beurten wachten omdat iemand die een paar kleine acties van 3 kwartier doet nogmaal aan de beurt komt omdat het kleinere acties zijn.

Dit vond ik een gaaf concept omdat het met de werkelijkheid overeenkomt. Op het werk kan ik ook een paar grote taken doen of veel kleinere. Doordat de App de beurtvolgorde bijhoudt wordt het niet te digitaal. De App is alleen een hulpmiddel om beurtvolgorde niet te complex te maken.

Is dit spel ook zoiets met tijd? Of moet ik aan Pandemic Rapid Response denken?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 02 jul 2020, 10:02 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Citaat:
Players must use actual time as a resource in managing their strategy to best their opponents, using time on different action types and balancing it with time spent planning and analyzing. The winner will be the player who manages and invests their time most effectively and who builds the best engine, not the player who acts the quickest.

Pendulum is the highest-rated protoype in the history of the Stonemaier Games Design Day. If you enjoy Tzolk’in (time and resource optimization) and 7 Wonders (simultaneous play), we think you’ll enjoy Pendulum.


Ze hebben het over tijd als een resource, maar dat zit niet als zodanig in de genoemde spellen. Toch staat er op meerdere foto's een zandloper.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 02 jul 2020, 10:52 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Vind het concept tijd in Gentes ook leuk verwerkt. Dat je voor bepaalde acties meer tijdstenen moet pakken en daardoor meer beurten hebt dan de ander. Het gedoe met zandlopers en gestresst spelen zal hier niet snel op tafel komen. (Pandemic rapid response)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 02 jul 2020, 11:52 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Dit klinkt potentieel erg interessant; Tzolk'in vind ik na jaren nog steeds een toppertje en ook 7 Wonders heeft mij lang gesmaakt (nu heb en speel ik alleen nog de Duel spin-off). Nu zegt de uitgeverij natuurlijk niet alles, maar toch treed ik dit spel met een gezonde scepsis tegemoet. Scythe en Wingspan vielen mij (zwaar) tegen, Viticulture vond ik wel aardig maar niet meer dan dat. Wil niet zeggen dat dit voor anderen geen toppers kunnen zijn (geweest), maar de Stonemaier spellen die ik heb gespeeld, deden mij niet veel.

Laten we hopen dat Pendulum een topper wordt!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 02 jul 2020, 12:00 
Avatar gebruiker

Berichten: 633
Woonplaats: Dordrecht
Tijd aspect, 7 wonders.. klinkt verschrikkelijk :thumbdown:

Stonemaier, tja soms goed soms geniaal, soms niet mijn ding :)

Wingspan - goed, maar niet bijzonder vond ik
Viticulture - geniaal ...
Scythe - niet mijn ding

dus deze ga ik niet blind kopen....

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 02 jul 2020, 12:08 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Stonemaier is niet altijd zelfde designer.

Wingspan: leuk toegankelijk mooi vorm gegeven
Charterstone: grootste miskoop tot nu toe.
Scythe: gaaf leuke manier van veel keuzes maar weinig wachttijd
Between 2 castles: voor mij de betere versie op beide spellen!
Tapestry: gaaf concept! Nog te weinig gespeeld.
Viticulture: tof spel qua workerplacement en punten systeem en einde spel. Krijg ook het gevoel dat ik het thema toepas en werkt.

Euphoria: nooit gespeeld wordt er ook niet enthousiast van als ik het zie
My little scythe: geen interesse in


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Real-time strategie in Stonemaier's Pendulum  

Gebruikers die deze topic waarderen

Pura Vida

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

+12, 2020, 999 Games, Pendulum, Robert Leask, Stonemaier Games, Travis Jones



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®