Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



1 bericht | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 09 sep 2020, 18:07 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6306
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Voor het vijfde interview in deze reeks [i](zie onderaan voor de link naar het vorige interview) leggen we onze vragen voor aan Steven -forumnaam Stevenvank- uit Gent. Steven registreerde zich op dit forum tien jaar geleden, na de doorstart van Bordspelmania. Toch blijven zijn berichten over die periode erg beperkt (46). Voor Steven draait veel rond het uitbreiden en aanpassen van zijn spellencollectie: kopen en verkopen dus. Dat komt overduidelijk naar voren in zowel zijn forumberichten als in het interview.[/i]


Vanzelfsprekend is er de voorbije tien jaar veel veranderd in de spellenwereld. Wat herinner je je nog van de algemene bordspellenwereld van zoveel jaren geleden?
Het was toen al heel tof. Elk jaar trokken we naar Essen. Eigenlijk vond ik het er toen gezelliger dan nu. Tegenwoordig word je er overspoeld door een overvloed aan spellen die niet steeds even goed zijn.

Wat zijn de grootste verschillen met de spellenwereld vandaag?
Overaanbod. En de spellen zijn véél duurder geworden. Ook de beurs in Essen is niet meer zo interessant als vroeger qua aankoopprijzen.

Kan je je nog iets herinneren over de periode dat je je hebt aangemeld op het Bordspelmaniaforum?
Ik was zeer verheugd dat er een forum was waar je ook tweedehandsspellen kon kopen of verkopen.

Hoe ben je ooit op Bordspelmania terecht gekomen en wat was voor jou de belangrijkste reden dat je lid bent geworden?
Toevallig bij het surfen. Bijna dagelijks ben ik bezig met spellen. De belangrijkste reden om mij op Bordspelmania aan te melden, was de markt en het gevoel verbonden te zijn met mensen met dezelfde interesses en hobby.

Hoe verliep jouw kennismaking met ‘moderne’ gezelschapsspellen?
Op een bepaald moment ging ik veel over spellen lezen en opzoeken op verschillende fora zoals Bordspelmania, BGG, Luding en NOX’ Spellenzolder. Daarnaast verruimde ik mijn spellenkennis door naar Essen te gaan en veel over spellen te praten met andere begeesterde vrienden.

Hoe zag jouw persoonlijke spellenomgeving er in die periode uit? En hoe zit dat vandaag?
Nog steeds min of meer hetzelfde, maar het aantal mensen waarmee we spelen is wel uitgebreider geworden.

Waarom is Bordspelmania als Nederlandstalig forum voor jou belangrijk?
Vooral net daarom: omdat het Nederlandstalig is! Een serenere versie van BGG.

Is Bordspelmania vooral een plaats voor spelers of ook voor anderen uit onze spellenwereld?
Zowel voor spelers als voor uitgevers, spellenclubs, organisatoren van spellenevenementen, enz. Iedereen kan er wel zijn voordeel of nut uit halen.

Als je jouw activiteiten op spellengebied van tien jaar geleden vergelijkt met die van nu, wat zijn dan de grootste verschillen en gelijkenissen in jouw spellenbeleving?
Dat is eigenlijk hetzelfde gebleven. We spelen nog steeds liefst met vaste spellenvrienden in huiselijke kring. Liever aan huis spelen dan in een spellenclub (wat ook wel eens gebeurt). Wat niet wegneemt dat we altijd open staan voor nieuwe contacten. Af en toe dus ook eens een ‘blind date’.

Wat zijn voor jou de grootste verschillen toen en nu op persoonlijk en professioneel vlak?
Geen verschillen. Alleen ouder worden is niet leuk…

Zijn de maatschappij, het land en de wereld veranderd in die periode?
Ja hoor… Jammer genoeg wordt de maatschappij steeds moeilijker, lastiger, gestresseerder en onverdraagzamer…

Wat waren vroeger jouw vijf favoriete bordspellen? Welke vijf spellen zijn dat vandaag?
Toen ging ik zeker voor Modern Art, Ra, Manhattan, Diamonds Club en El Grande. Nu zijn Hadara, 7 Wonders, Splendor, Modern Art en Stone Age mijn persoonlijke favorieten.

Hou je van speluitbreidingen?
Als ze een meerwaarde voor het basisspel hebben wel. Maar ik vind het zeer vervelend dat bij elk spel tegenwoordig een uitbreiding volgt, naar mijn gevoel gewoon om de koe volledig uit te melken.

Welke speluitbreidingen waren toen je favorieten? Welke zijn dat nu?
Toen ging ik vooral voor El Grande met uitbreidingen. Nu voor de uitbreiding van Imhotep.

Hoeveel spellen had je tien jaar geleden en hoeveel heb je er nu? Vind je het belangrijk om de aantallen onder controle te houden?
Toen had ik 350 spellen, nu 691. Ik kan ze niet makkelijk wegdoen…

Als je onze webstek van tien jaar geleden vergelijkt met de huidige site wat zijn dan volgens jou de verschillen?
Een grotere community.

Wat is voor jou de belangrijkste reden om vandaag actief te zijn op Bordspelmania?
De Markt en het opzoeken van meningen over spellen.

Wat vind je van de Bordspelmania-spellendatabase met Nederlandstalige spellen?
De spellendatabase vind ik vooral interessant voor de spelwaarderingen die andere forumgebruikers er plaatsen.

Geef jij zelf ook spellenwaarderingen op Bordspelmania?
Neen. Wegens tijdgebrek.

Als je één ding aan ons forum zou mogen veranderen, wat zou dat dan zijn?
Bij elke aanbieding op de markt duidelijk vragen om aan te duiden of het een aanbieder uit Nederland of België is (soms staat er 'B' of 'NL' bij, maar niet altijd).

Wat mogen we nooit veranderen aan Bordspelmania?
De Markt...








Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
1 bericht | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Bordspelmania jubileum - interview Stevenvank  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags

Bordspelmania, jubileum



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®