Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



11 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 15 aug 2020, 10:11 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6297
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
De Nederlandse Spellenprijs maakte deze ochtend bekend dat op 19 september de nominaties voor de drie spellencategorieën Familie, Kenners en Experts voorgesteld worden. Ook de NSP past zich in coronatijden aan: de nominaties zullen live uitgezonden worden langs hun nieuw eigen YouTube-kanaal.



De jury van de Nederlandse Spellenprijs is momenteel nog druk bezig met het verder beoordelen van de nieuwe spellen van het afgelopen jaar. Voor deze nominaties komen alle spellen die voor het eerst in het Nederlands uitgegeven zijn tussen 1 juli 2019 en 30 juni 2020 en (ook) gericht zijn op een volwassen publiek, in aanmerking. De juryleden zijn vrijwilligers uit de ruime Nederlandse spellengemeenschap, met stuk voor stuk een ruime kennis over spellen en met een warm hart voor het betere spel. Van oprichter van een spellenclub of –evenement tot spelfotograaf, van recensent voor blog of tijdschrift tot winkelier.

Eerder deze week kondigde de organisatie van de Nederlandse Spellenprijs aan dat ze videopresentaties -in samenwerking met Nox Spellenzolder- van de genomineerde spellen gaan bundelen op een nieuw eigen YouTube-kanaal. Zo blijven ook nadien de videovoorstellingen makkelijk en overzichtelijk bereikbaar. De Nederlandse Spellenprijs wil zo optimaal gebruik maken van sociale media. Instagram werd eerder al opgestart.

De bekendmaking van de genomineerde spellen volgt op 19 september in aanwezigheid van spellenuitgevers en pers en wordt dit jaar voor de eerste keer live gestreamd. Vanaf 11 uur zal de jury de beste drie spellen voor elke categorie - Familie, Kenners en Experts- bekendmaken langs YouTube. Naast de voorstelling en motivering van de negen nominaties door de NSP-jury zullen ook de uitgevers van de genomineerde spellen een korte reactie geven.



Binnen vijf weken is het zo ver: dan weten we welke negen spellen de invloedrijke nominaties binnen hebben en binnen hun eigen categorie zullen meedingen naar de titel van beste spel van 2020. Ongetwijfeld hebben onze Bordspelmania-gebruikers al een idee welke spellen in aanmerking zouden moeten komen voor de nominaties. Wij horen graag jullie mening.

De Nederlandse Spellenprijs


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 17 aug 2020, 06:46 
3. Puerto Rico (2002)
Avatar gebruiker

Berichten: 2891
Woonplaats: Noord-Brabant
Een gokje::

Familie:
Deel blue (prachtig ogend en niet al te moeilijk familiespel van Days of Wonder)
Obscurio (leuk partijspel dat een beetje lijkt op Mysterium maar dan met slechterik)
Point Salad (leuk kaartspelletje)

Kenner:
Azul Zomerpaviljoen (deze is wat moeilijker dan de normale Azul)
De Crew (Een coöperatief slagenspel, dat is vernieuwend en deze gaat denk ik winnen. Zelf inmiddels al meer dan 100 potjes gespeeld.)
Crown of Emara (Leuk spel waarbij met name het scorespoor origineel is.)

Expert:
Tapestry (mooie componenten en zit goed in elkaar, een minpuntje is vind ik dat sommige kaarten iets te sterk zijn)
Crystal Palace (ziet er ook mooi uit, zelf nog niet gespeeld helaas)
Teotihuacan: Stad van de Goden (ik weet niet precies wanneer dit spel in 2019 in het Nederlands is uitgegeven)

Spellen in het Engels via een Nederlandse uitgever voor het eerst verkrijgbaar zijn in deze periode en waarvan ik het jammer vind dat ze niet in het Nederlands zijn verschenen:
The Lord of the Ring: journeys in middle-earth (prachtig vormgegeven spel met een super app dat zo is geprogrammeerd dat elk spel letterlijk andere is)
Ishtar (de regels zijn dacht ik niet in het Nederlands verschenen, maar het spel ziet er prachtig uit en er zit meer tactiek in dan je op het eerste oog denkt). Gezien Ishtar wel in verschillende andere talen is uitgegeven en het spel er prachtig uitziet en speelt en er destijds op SpellenSpektakel ook veel belangstelling voor was is het toch vrij merkwaardig waarom er niet een Nederlandstalige versie (of meertalig, want spelonderdelen zijn taalonafhankelijk) is verschenen.

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door WTULTC op ma 17 aug 2020, 18:46, in totaal 7 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 17 aug 2020, 07:51 
.

Berichten: 229
WTULTC schreef:
Een gokje met daarbij wel de kanttekening dat er ook een paar Engelstalige spellen tussenzitten die bijv via Asmode wel voor de Nederlandse markt beschikbaar zijn:


Hmmm lijkt me lastig er staat toch echt: Voor deze nominaties komen alle spellen die voor het eerst in het Nederlands uitgegeven zijn tussen 1 juli 2019 en 30 juni 2020 en (ook) gericht zijn op een volwassen publiek, in aanmerking.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 17 aug 2020, 08:49 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2646
Woonplaats: Etten-Leur
Ik verwacht Architecten van Wgg als kenner of Expert en Point Salad als familie.

Parijs lichtstad wellicht ook als familie.

Deepblue was volgens mij een beetje een misser en verwacht ik er niet tussen zitten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 17 aug 2020, 08:50 
10. The Crew: The Quest for Planet Nine (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2891
Woonplaats: Noord-Brabant
Inderdaad, dan ga ik eens bekijken of ik voor Ishtar en LOTR vervangers kan vinden.

Eigenlijk zou je een lijst moeten hebben van alle Nederlandstalige spellen die in de periode van 1 juli 2019 tm 31 juni 2020 zijn uitgebracht. Ik heb daar nu echt nauwelijks een idee van hoeveel en welke spellen dit zijn geweest.

De Crew bijv, is net in juni 2020 in het Nederlands uitgebracht en dient zo nog mee, maar was het een maand later uitgebracht dan had het al niet meer mee mogen doen. Commercieel gezien is het dus precies op juiste tijdstip uitgebracht want mocht het winnen dan heeft de uitgever er nu meer aan dan in 2021.

Na wat zoeken inmiddels mijn lijstje in de eerste post aangepast.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 17 aug 2020, 12:38 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2646
Woonplaats: Etten-Leur
Heb dit met veel 2019 titels. Ik weet niet meer welke maand ze zijn uitgekomen.

Aommige spellen zit ik zelfs een jaar tussen. Tiny Towns twijfel ik over bijvoorbeeld. Zou goede familiespel kandidaat zijn.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 17 aug 2020, 15:45 
7. La Granja (2014)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
Point Salad, Azul zomerpaviljoen en Tiny Towns als familiespel
In de andere categorieën: Hadara, Taveernen van de oude stad, De Crew, Architecten van het Westelijk Koninkrijk, It's a Wonderfull World


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 17 aug 2020, 17:09 
.

Berichten: 229
Edwin84 schreef:
Heb dit met veel 2019 titels. Ik weet niet meer welke maand ze zijn uitgekomen.

Aommige spellen zit ik zelfs een jaar tussen. Tiny Towns twijfel ik over bijvoorbeeld. Zou goede familiespel kandidaat zijn.


Tiny Towns was niet tijdig aanwezig voor Spellenspektakel dus die kan mee doen...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 17 aug 2020, 18:47 
10. The Crew: The Quest for Planet Nine (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2891
Woonplaats: Noord-Brabant
Kenners aangepast. Crown of Emara daar toegevoegd. Ik weet wel niet precies wanneer deze in 2019 in het Nederlands is uitgebracht.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 17 aug 2020, 21:48 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2749
Woonplaats: Utrecht
Ik vind Tiny Town ook leuk voor Kenner.
Niet TownS, maar Tiny Town.

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 19 sep 2020, 15:04 
5. Azul: Summer Pavilion (2019)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
Johanna schreef:
Point Salad, Azul zomerpaviljoen en Tiny Towns als familiespel
In de andere categorieën: Hadara, Taveernen van de oude stad, De Crew, Architecten van het Westelijk Koninkrijk, It's a Wonderfull World

Ik zat toch redelijk in de richting :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
11 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Nominaties NSP via livestreaming op 19 september  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Tags

De Nederlandse Spellenprijs 2020, NSP, nominaties, spellenprijzen



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®