Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



49 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 01 nov 2020, 23:37 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk


                        Dierik Joolink - In memoriam




    Afgelopen donderdag, op 29 oktober, overleed Dierik Joolink op 49-jarige leeftijd. Dierik is één van de medeoprichters en bezielers van Bordspelmania.

    Helaas ondervond Dierik jaar na jaar steeds sterker de gevolgen van Amyloïdose, een erfelijke ziekte, die zijn familie ook eerder al zwaar getroffen heeft en nu opnieuw in verdriet achterlaat. Ondanks zijn afnemende kracht, bleef Dierik waar mogelijk spellenbeurzen bezoeken. Zijn participerende rol diende hij beetje bij beetje te lossen. Gelukkig kon hij steeds beroep doen op zijn gezin om samen met hen deel te nemen en zo ook de contacten onderhouden, die voor hem zo belangrijk waren. Daarbij was zo typerend voor Dierik, zijn wil om erbij te zijn, zijn blijvende interesse en vooral zijn vriendelijkheid en positieve ingesteldheid.

    Dierik was een man van statistieken en waarderingen en mocht deze graag presenteren. Met groot plezier kon hij kijken naar de Bordspelmania-spellendatabase, een verzameling van bordspellen met Nederlandse spelregels. Met daarbij horend –en voor hem belangrijk- heel wat informatie om andere spelers verder te helpen: waarderingen, beschrijvingen en recensies.

    Maar Dierik liet zich zeker niet leiden door cijfers alleen. Graag bracht hij partijen samen: spelers, spelauteurs, uitgevers en beursorganisatoren. Talrijke contacten had hij. Dierik droeg iedereen graag een warm hart toe en deelde zijn passie in het spelen en uitleggen van een goed spel. Hij bezocht dan ook graag spellenbeurzen in Nederland, België en Duitsland. Daar genoot hij van de diverse gesprekken en contacten met spelers en uitgevers. En dat combineerde hij maar al te graag met zijn nog grotere passie: zijn gezin.

    Bij de Nederlandse spellenuitgevers Quined Games en White Goblin Games was Dierik in de eerste jaren actief betrokken. Lange tijd coördineerde hij er de demonstrateurs. Hij verzorgde ook de presentaties bij hun 10-jarig jubileum in 2015.

    In zijn woonplaats Emmeloord leidde Dierik voor een periode een spellenvereniging. Later kwamen mensen regelmatig bij hem thuis een spel spelen.

    We zullen je warme en sociaal bewogen persoonlijkheid missen, Dierik. Je frisse ideeën, je organisatietalent, je inzicht en je mooie verhalen. Je deed dat alles en zo veel meer geheel onbaatzuchtig, vanuit je gedreven passie en liefde voor de spellen en de Nederlandstalige bordspellenwereld.

    Nu ben je "Free at last" zoals je favoriete band,The Blind Boys of Alabama, zong.
    We zijn je heel erg dankbaar voor datgene wat je gedaan en betekend hebt voor de spelers en de spellengemeenschap in ons land.


                                                                Je vriend Henk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 01 nov 2020, 23:59 
Bot
Avatar gebruiker

Berichten: 22
Dierik, jij lag mee aan de basis en de uitbouw van Bordspelmania. Gedurende al die jaren, ondanks het steeds zwaarder wegen van je ziekte, ben je steeds betrokken en zeker ook positief gebleven.

Met pijn in ons hart nemen we afscheid. Een afscheid van een vriend, veel te vroeg helaas. Maar vooral ook met dank aan een bijzonder toegewijde, gedreven én vriendelijke man. De herinneringen aan jou zullen we koesteren in datzelfde hart.

Vorige week dinsdag schreef je hier nog:
"Bedankt voor al jullie mooie woorden, ik hoop jullie snel weer eens te spreken! :thumbup:" .
Je laatste bericht op dit forum, zo blijkt nu.

We spreken mekaar nog wel, daarboven...
Bedankt voor alles, Dierik!

Onze gedachten gaan uiteraard ook naar Dieriks kinderen, zijn echtgenote, zijn familie. We wensen hen veel sterkte toe om samen dit afscheid te dragen en steun te vinden bij elkaar en bij vrienden.

                                                        Het Bordspelmania-team


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2020, 00:21 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Ook al wist ik dat Dierik ziek was, toch schrik ik hier heel erg van.
Een mooi mens is heengegaan...
Veel sterkte voor zijn familie en vrienden.
Rust zacht Dierik.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2020, 00:25 
Avatar gebruiker

Berichten: 2092
Woonplaats: Eindhoven
Heftig nieuws. Sterkte allemaal.

Ik heb op Zuiderspel 2019 nog even met Dierik gekletst.
Dat was leuk, en tevens voor het laatst.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2020, 00:59 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
Verschrikkelijk nieuws. Heel veel sterkte aan familie en vrienden!

Ik kende Dierik niet zo goed. Ik heb hem enkele keren in Essen en Antwerpen gesproken en was onder de indruk van zijn positieve ingesteldheid.

Wat heel vreemd is, is dat ik momenteel op BoardGameArena met hem een partijtje 7 Wonders Duel aan het spelen ben in het kader van ons BSM Fans Toernooi. Ik had nooit kunnen denken dat ons partijtje op deze manier zou eindigen en dat we zo snel één van onze BSM Fans leden zouden moeten afgeven. Een groot verlies. Het was bovendien Dierik die ons enkele maanden geleden er toe aanzette om deze toernooien op te starten. Zo onwezenlijk ...

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2020, 01:49 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 888
Woonplaats: Genk (B)
Sprakeloos. Veel sterkte aan familie en vrienden.

_________________
Instagram: SigiScsi Plays Games

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2020, 02:14 
Avatar gebruiker

Berichten: 385
Woonplaats: Putten
Ik ben er nogal ontsteld van, bij het lezen van dit vreselijke bericht.
Als iemand nog heel lang op deze planeet mocht blijven, dan was het Dierik wel. :(
Hij was een voorbeeld voor ons allen, hopelijk mogen we nog vaak aan hem terugdenken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2020, 08:03 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1486
Woonplaats: Beverwijk
Hier schrik ik toch nog enorm van.
Ik zal zijn positiviteit en enthousiasme missen.
Sterkte aan zijn familie en vrienden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2020, 09:00 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 134
Woonplaats: Bavikhove/West-Vlaanderen
Langs deze weg wens ik mijn deelneming over te brengen aan de familie van Dierik.
Veel sterkte gewenst in deze moeilijke momenten van afscheid.
Vind troost in de herinnering.

Bart


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2020, 09:09 
Stamhoofd

Berichten: 577
Woonplaats: Makkum
Gecondoleerd iedereen. Ik heb Dierik op SpellenSpektakel weleens gezien. Zowel daar als hier op het forum viel mij zijn vriendelijke en positieve houding op. Ik wens iedereen die dicht bij hem stond heel veel sterkte in deze tijd.

Joël


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2020, 09:40 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 96
Woonplaats: Papendrecht
Treurig nieuws, blij je ooit ontmoet te hebben.

Heel veel sterkte voor de nabestaanden.

_________________
Wat spelen we vandaag?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2020, 09:42 
3. Wingspan (2019)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
Verdrietig...


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2020, 09:54 
9. Carson City (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2514
Woonplaats: De Goorn
Dit hakt er toch wel enorm in....

Alweer heel wat jaren geleden (net even gekeken, het was in 2012) won ik een spel hier op BSM. Ik ging er vanuit dat het verzonden zou worden, maar Dierik wilde het graag zelf komen brengen en was uiteraard van harte welkom. Gezellig kennis gemaakt en lang zitten babbelen over bordspellen en andere dingen.

In de jaren daarna kwamen we elkaar tegen bij de vrijwilligersdagen van White Goblin Games, BSM.con en op de beurzen in Nederland. Altijd even gezellig een babbeltje maken.

Een enthousiast en altijd vriendelijk en positief persoon is heengegaan...

Sterkte aan zijn familie en naasten.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2020, 09:58 
Standaard moderator

Berichten: 773
Woonplaats: Amersfoort
Wat een droevig bericht. Rust zacht Dierik.

Heel veel sterkte voor de familie en vrienden van Dierik.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2020, 10:01 
kooiker

Berichten: 706
Gecondoleerd aan allen die hem dierbaar waren. Ik heb Dierik verschillende keren mogen ontmoeten op het Spellenspektakel en vond hem een vriendelijke man bij wie het altijd gezellig aan tafel was.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
49 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Dierik Joolink - In memoriam  

Gebruikers die deze topic waarderen

dirk, Sunnyfield

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Tags

Dierik Joolink



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®