Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



18 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 01 jul 2010, 14:06 
Uitgever

Berichten: 97
Hallo allemaal,

999 Games heeft begrepen dat er nogal wat consternatie is in de spellenwereld als het gaat om forums. Vandaar dat ik me weer even meld op dit forum.

Allereerst is het betreurenswaardig dat een groot forum de handdoek in de ring gooit. Het was een plek waar veel spelers goede informatie konden halen en hun mening delen. Jammer dat het gesloten is.

Wat dit forum betreft, het eigendom ligt nu bij Spellenspektakel b.v., wat in dezelfde groep valt als 999 Games. De toekomst is nog onduidelijk en daar zal 999 Games (SpSp b.v.) eerst intern over nadenken voordat er een officieel beleid naar buiten komt. Vanwege de vakanties zal het eind augustus worden voordat er duidelijkheid is, schat ik nu in.

Maar dit forum is een paar jaar geleden door het Spellenspektakel opgericht om als DE plek voor spellenliefhebbers. Juist het oprichten van een algemene verzamelplaats met alle nieuwtjes en data voor spellenliefhebbers was het doel van deze site. Zonder moederator van een uitgever maar juist een actieve rol van de spelers zelf. En dat doel staat nog steeds overeind. Dit forum + databse zal dan ook niet zomaar verdwijnen.

Aan de andere kant moet er hier ook het nodige gebeuren. De structuur is wat achterhaald (laatste post in sommige fora is erg oud), de spam is soms wel heel storend en nieuwe techniek zoals twitter ontbreekt ook nog.

Voor 999 Games de vraag wat wij er precies mee willen. Actiever een rol spelen? Van de zijlijn faciliteren? Verkopen voor een symbolisch bedrag? Verkopen voor een groot bedrag? Samenwerken met andere partijen?

Aan jullie ook de vraag wat jullie er mee willen. Moderators, posters, lezers, laat je mening horen. Alles wat jullie suggereren kan mee worden genomen in onze interne discussie.

MvG
Wim de Boer
999 Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 jul 2010, 14:46 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Zoals je kunt zien wordt elders al lang en breed gediscussiëerd. Persoonlijk zou ik het liefst zien dat de hele naam verdwijnt omdat het SpSp ook niet meer bestaat. ('De mogelijkheid wordt opengehouden', heet dat dan, maar je gaat niet op zoek naar een algemeen forum op de website van een evenement dat voorlopig niet meer wordt gehouden.) En daarna zie ik het liefst dat de zaak wordt overgedaan voor een symbolisch bedrag zodat de berichten en de db niet verdwijnen, waarna op een gemakkelijke manier allerhande verbeteringen kunnen worden doorgevoerd. Het feit dat het nog twee maanden duurt voor 999 Games met een officiële policy komt spreekt wat dat betreft boekdelen: in deze moderne tijd is dat ongeveer een glaciale snelheid.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 jul 2010, 15:23 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
cymric schreef:
Het feit dat het nog twee maanden duurt voor 999 Games met een officiële policy komt spreekt wat dat betreft boekdelen: in deze moderne tijd is dat ongeveer een glaciale snelheid.


Uit Wim's bericht blijkt dat ze een en ander zorgvuldig willen afwegen. Daaraan hecht ik meer waarde dan aan jouw ongeduld.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 01 jul 2010, 15:45 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Wim 999 schreef:
Vanwege de vakanties zal het eind augustus worden voordat er duidelijkheid is, schat ik nu in.


Alhoewel.... :P :wink:

Serieus: iedereen is nu door het BSF-incident bezig met de Nederlandstalige fora en ik ben blij dat ook 999 zich er serieus mee bezig houdt. Nu is ook het moment om iedereen zijn/haar mening te laten geven om uiteindelijk (hopelijk) tot een goed eindresultaat te komen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 jul 2010, 16:54 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Erwin schreef:
Uit Wim's bericht blijkt dat ze een en ander zorgvuldig willen afwegen. Daaraan hecht ik meer waarde dan aan jouw ongeduld.

Twee maanden doen over het nemen van een besluit over een vergeten en genegeerd praat- en lulhoekje ergens op het Net? Na twee maanden absolute windstilte over de toekomst van dat praathoekje omdat het moederevenement destijds overleed? Sorry Erwin, maar ik geloof werkelijk dat je het nu oneens met me bent om het oneens zijn met mij. Een besluit over een praathoekje mag nauwelijks twee uur kosten. Zelfs al is het een nexus van nieuwtjes en data voor spellenliefhebbers.

Tijd om een kopie te maken van mijn bijdragen in de spellendb en die belangeloos aan een nieuw forum ter beschikking te stellen. Dat kan ik in ongeveer 20 seconden... Klaar.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 jul 2010, 20:45 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
cymric schreef:
Sorry Erwin, maar ik geloof werkelijk dat je het nu oneens met me bent om het oneens zijn met mij.


Ik kijk blijkbaar inhoudelijk anders aan tegen Wim's bericht dan jij dat doet. Ik vind het van belang dat een grote speler op de Nederlandstalige markt serieus nadenkt over de plek van zo'n forum in zijn bedrijfsvisie. Dan is twee maanden in vakantietijd niet lang.

Oneens zijn met jou is geen drijfveer. Ik probeer meestal zelfs weg te blijven uit discussies waar jij jouw dingetje doet.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 02 jul 2010, 00:24 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Wim 999 schreef:
Wat dit forum betreft, het eigendom ligt nu bij Spellenspektakel b.v., wat in dezelfde groep valt als 999 Games. De toekomst is nog onduidelijk en daar zal 999 Games (SpSp b.v.) eerst intern over nadenken voordat er een officieel beleid naar buiten komt. Vanwege de vakanties zal het eind augustus worden voordat er duidelijkheid is, schat ik nu in.


Wim, ik vind het goed dat 999 Games hierover wil nadenken. Maar persoonlijk vind ik dat het er nu een 'momentum' is. De commotie rond het stopzetten van Bordspelforum is erg groot. Daarom moet er nu op zijn minst gepraat en overlegd worden.

Wim 999 schreef:
Maar dit forum is een paar jaar geleden door het Spellenspektakel opgericht om als DE plek voor spellenliefhebbers. Juist het oprichten van een algemene verzamelplaats met alle nieuwtjes en data voor spellenliefhebbers was het doel van deze site. Zonder moederator van een uitgever maar juist een actieve rol van de spelers zelf. En dat doel staat nog steeds overeind. Dit forum + databse zal dan ook niet zomaar verdwijnen.


Dat is een gegeven dat we erg appreciëren op dit forum. Ondanks het feit dat het gekoppeld was aan het Spellenspektakel en 999 Games hebben we als gebruiker en moderator nooit enige bemoeienis moeten ervaren. Ik denk dat dit eerder zeldzaam is.
Zoals al eerder aangehaald zijn de posts van het forum én de spellendatabase waardevolle informatie, die best niet verloren gaat (zoals ook de posts op het Bordspelforum trouwens).

Wim 999 schreef:
Aan de andere kant moet er hier ook het nodige gebeuren. De structuur is wat achterhaald (laatste post in sommige fora is erg oud), de spam is soms wel heel storend en nieuwe techniek zoals twitter ontbreekt ook nog.


Zeker PT kan dit beamen.

Wim 999 schreef:
Voor 999 Games de vraag wat wij er precies mee willen. Actiever een rol spelen? Van de zijlijn faciliteren? Verkopen voor een symbolisch bedrag? Verkopen voor een groot bedrag? Samenwerken met andere partijen?


Jullie zijn uiteraard een commercieel bedrijf. Daar kunnen wij weinig op zeggen. Maar ik denk dat ook zowel 999 Games als de andere Nederlandstalige spellenuitgevers er baat bij hebben om er voor te zorgen dat er één forum komt. Dat heeft meer aantrekkingskracht, overlevingskansen en komt zowel de uitgevers als de spelers ten goede.

Wim 999 schreef:
Aan jullie ook de vraag wat jullie er mee willen. Moderators, posters, lezers, laat je mening horen. Alles wat jullie suggereren kan mee worden genomen in onze interne discussie.

MvG
Wim de Boer
999 Games


Persoonlijk zou ik het goed vinden dat er één Nederlandstalig forum komt. Liefst verder bouwen op de basis die hier aanwezig is. Maar omgevormd naar een technisch moderner en beter forum. De structuur kan uitgebreid worden met extra moderatoren en technici.
Belangrijk is een gezellige plaats voor de spellengemeenschap. Ik hoop dan ook dat de initiatiefnemers van het verweesde forum niet overhaast te werk gaan. Langs de andere kant kan je waarschijnlijk hun ongeduld niet te lang op de proef stellen Wim.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 jul 2010, 01:52 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Prima post van Bart naar mijn mening :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 jul 2010, 17:05 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Citaat:
Oneens zijn met jou is geen drijfveer. Ik probeer meestal zelfs weg te blijven uit discussies waar jij jouw dingetje doet.

:cry: :cry: :cry: Mijn hele raison d'être weg! :cry: :cry: :cry: Hoe moet het leven nu verder?

Afijn, laat ik hierbij dan in plaats van 999 Games af te katten—ik mag immers toch op hun kosten hier 'mijn dingetje' doen—ze vriendelijk aansporen de zaak toch zo snel mogelijk voor zichzelf duidelijk te krijgen, en dat voor de technische kant naast de (ingehuurde?) ICT-experts van 999 Games ook advies wordt ingewonnen bij bijvoorbeeld iemand als forumlid P.T. omdat die én kennis van phpBB-systemen heeft én ook nog eens een bordspellenfan is. Vooral de combinatie lijkt me een relevante voor het geheel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 jul 2010, 18:12 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
cymric schreef:
Citaat:
Oneens zijn met jou is geen drijfveer. Ik probeer meestal zelfs weg te blijven uit discussies waar jij jouw dingetje doet.

:cry: :cry: :cry: Mijn hele raison d'être weg! :cry: :cry: :cry: Hoe moet het leven nu verder?



:lol:

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 jul 2010, 11:41 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Wim,

het lijkt inmiddels zo te zijn dat gebruikers van het oude BSF graag willen dat er een echt onafhankelijk forum komt. Ook al is SpSp enkel eigenaar en de inhoud van dit forum volledig onafhankelijk, men schijnt het toch helemaal los te willen koppelen of simpelweg overnieuw beginnen.

Inderdaad, de problemen qua techniek en spam kunnen zeker aangepakt worden, maar zijn dus niet de grootste horde.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 jul 2010, 09:48 
Uitgever

Berichten: 97
Hallo allemaal,

Na de nodige reacties hier hebben we e.a. wat sneller proberen te regelen. Bart en Dierik hebben we ook wat contact meegehad als actieve deelnemers aan dit forum.

We hebben besloten om het forum en de database over te dragen aan de spellengemeenschap. De URL blijft van 999 Games voor het geval we in de toekomst nog iets willen doen met het evenement en/of de naam Spellenspektakel.

Dat kunnen we daadwerkelijk realiseren zodra er praktische zaken geregeld zijn. Het nieuwe plekje op het internet moet geregeld worden. Een URL, een hostingsbedrijf,... Niet mijn sterke kant dit soort dingen maar als de content overdragen, dan moet het wel ergens heen natuurlijk.

Ik hoor graag wie en hoe dit geregeld gaat worden vanuit de bordspellengemeenschap.

MvG
Wim de Boer
999 Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 jul 2010, 09:53 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Fantastisch dat jullie zo snel hier op willen reageren! Dank! En inderdaad logisch dat de URL in jullie handen blijft - het blijft toch een evenement met naam.

Maar nogmaals: goed nieuws! Nu kunnen we daadwerkelijk aan de slag!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 jul 2010, 09:58 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Hoezee! Voor zowel de snelheid als de uiteindelijke beslissing!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 jul 2010, 11:00 
-

Berichten: 77
Wim 999 schreef:
We hebben besloten om het forum en de database over te dragen aan de spellengemeenschap.

Bedankt, heel sympathiek!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
18 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Spellenspektakel forum blijft  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®