Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



9 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 08 jan 2021, 00:04 
Standaard moderator

Berichten: 773
Woonplaats: Amersfoort
It’s a Wonderful Kingdom is de opvolger van de goed ontvangen engine-builder It’s a Wonderful World, dat in april via Kickstarter zijn opwachting zal maken.



Het betreft ditmaal een zelfstandig 2-persoons spel met meer interactie, bluffen en uitdagingen. Het spel bevat meerdere modules met mechanische variaties. Ieder spel kiezen de spelers één van deze modules. Er wordt gespeeld over vier ronden en in iedere ronde heeft drie fases.
In de eerste fase leggen de spelers om de beurt kaarten in het midden van de tafel. Eén speler verdeelt de kaarten en de andere speler kiest een stapel. Dit proces herhaalt zich, totdat alle kaarten op hand zijn genomen. Dan start de tweede fase: de bouwfase. Kaarten kunnen, in plaats van te bouwen, ook worden afgelegd voor grondstoffen. Tenslotte volgt de productiefase, waarbij de grondstoffen in een bepaalde volgorde produceren. Efficiënt plannen is daarbij noodzakelijk, want al aan het einde van de vierde ronde volgt de puntentelling.

Het spel is ontwikkeld door Frédéric Guérard en de illustraties zijn verzorgd door Anthony Wolff.

  • Spelers: 2 personen
  • Leeftijd: vanaf 14 jaar
  • Speelduur: 45-60 minuten

Website uitgever:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jan 2021, 00:08 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Kan interessant zijn! Maar de verwijzing naar “de deck-builder” Its a Wonderful World snap ik niet zo goed. Je draft een engine maar bouwt geen deck.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jan 2021, 10:11 
Standaard moderator

Berichten: 773
Woonplaats: Amersfoort
maxitaxi777 schreef:
Kan interessant zijn! Maar de verwijzing naar “de deck-builder” Its a Wonderful World snap ik niet zo goed. Je draft een engine maar bouwt geen deck.


Je hebt helemaal gelijk. Ik had de verkeerde term gebruikt. Heb het meteen aangepast.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jan 2021, 11:23 
Mr. group pledge
Avatar gebruiker

Berichten: 845
Woonplaats: Kaprijke, België
Doordat deze maar met 2 te spelen is, ga ik deze links laten liggen.

_________________
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 24 feb 2021, 19:08 
Standaard moderator

Berichten: 773
Woonplaats: Amersfoort
Meer artwork:



Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 20 apr 2021, 20:40 
Standaard moderator

Berichten: 773
Woonplaats: Amersfoort
De kickstarter staat live:



Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 04 mei 2021, 20:13 
Standaard moderator

Berichten: 773
Woonplaats: Amersfoort
Geronimo Games heeft via haar pagina op facebook kenbaar gemaakt, dat zij dit najaar de Nederlandstalige versie uitbrengt.



Bron: Geronimo


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 12 feb 2022, 01:00 
Standaard moderator

Berichten: 773
Woonplaats: Amersfoort
Vanaf zaterdag 12 februari 2022 ligt de Nederlandstalige versie van Geronimo Games in de winkels.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 17 feb 2022, 18:20 
Joker

Berichten: 8
Ik heb de Nederlandse versie inmiddels binnen en 3 potjes kunnen spelen. Erg leuk spel en het voelt toch anders aan dan zijn grote broer It's a Wonderful World. Zeker het aanbieden van de kaarten (open/gesloten) is echt anders dan het doorgeven van kaarten. Er zijn 3 verschillende spelopties waarvan je er een moet toevoegen aan de basis regels.

Ik moest meteen ook denken hoe ze met 7 Wonders Duel een geweldige 2 speler variant hebben gemaakt van de standaard 7 Wonders.. Deze 2 speler variant van It's a Wonderful World vind ik ook erg goed gelukt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - It’s a Wonderful Kingdom naar Kickstarter  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Tags

+14, 2021, 2022, Anthony Wolff, Frédéric Guérard, Geronimo Games, It’s a Wonderful Kingdom, La Boite de Jeu



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®