Valentijn - Bordspelmania DUO-competitie

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Valentijn - Bordspelmania DUO-competitie

Bericht door Bart »

Vandaag is het Valentijn. Een speciale dag voor koppeltjes. Het leek ons het ideale moment om samen een zoektocht op te starten voor dat speciale moment met twee: gezellig samen met een spel voor twee. Bordspelmania opent vandaag de zoektocht naar het beste tweespelersspel met de Bordspelmania DUO-competitie.

Hoe plannen we dat te doen? Jaren terug organiseerde forumgebruiker ditterio hier op Bordspelmania het WK-Bordspelmania. Voor onze zoektocht naar het beste spel voor twee gaan we dezelfde systematiek gebruiken.

We starten vandaag de Bordspelmania DUO-competitie met de preselectie-fase. Daarin willen zoveel mogelijk tweespelersspellen verzamelen. Uiteraard hebben we daarvoor de hulp van de BSM-community nodig. Bezorg ons de volgens jou tien beste spellen die je EXACT met twee kan spelen. Stuur je lijstje met deze tien spellen (officiële Nederlandse spelnaam indien beschikbaar; anders officiële Engelse naam) naar: prijsvraag@bordspelmania.eu. Doe dat uiterlijk vóór maandag 21/2 om 20u. Uit al deze inzendingen verloten we een klein spelletje voor twee.

Volgende week gooien we al deze spellen in een aantal lijstjes en starten we met de poulefase. Jullie kunnen dan per lijst een stem uitbrengen. De beste spellen uit iedere poule mogen starten in de 16de finales.

In de 16de finales van de Bordspelmania DUO-competitie zullen tweeëndertig spellen per twee tegen elkaar uitkomen. De spellen met de meeste stemmen gaan door naar de volgende ronde. Tot aan de ultieme finale. Uiteindelijk zal in deze finale beslist worden welk spel voor twee de Bordspelmania DUO-competitie wint.

En als toemaatje zullen we onder de Bordspelmaniagebruikers die uiteindelijk in ALLE stemrondes een stem hebben uitgebracht, nog twee spelers gelukkig maken met een spel voor twee.

We rekenen op jullie inbreng en enthousiasme om samen het beste tweespelersspel in deze Bordspelmania DUO-competitie te helpen kiezen!

Labels:
JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Re: Valentijn - Bordspelmania DUO-competitie

Bericht door JeVo »

Leuk! Ik ben benieuwd.
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Leuke actie, Bart! Ik doe mee, uiteraard.
Afbeelding
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

Ingezonden!
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

exact met 2 betekent dus niet met meer spelers? Een spel wat van 2-4 of 2-3 spelers is kan dus niet in de lijst komen?
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Bart
Beheerder

Bericht door Bart »

humske schreef: exact met 2 betekent dus niet met meer spelers? Een spel wat van 2-4 of 2-3 spelers is kan dus niet in de lijst komen?
Dat heb je heel juist omschreven.
Afbeelding
Phaedros
Grote Dienaar

Bericht door Phaedros »

Mogen spellen met een solovariant wel op de lijst?
Laatst gespeeld:
Afbeelding
Kire
Munchkin
Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!

Bericht door Kire »

Leuk! Mijn top 10 is binnen!
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Phaedros schreef: Mogen spellen met een solovariant wel op de lijst?
Ik zou zeggen van wel? Voorbeeld: Patchwork is een echt tweepersoonsspel maar heeft een solo variant.
Friesche Velden is een heel goed en écht tweespelersspel, maar kun je ook in je eentje doen.
Maar misschien spreek ik voor mijn beurt. :silent:
Afbeelding
Bart
Beheerder

Bericht door Bart »

Pura Vida schreef:
Phaedros schreef: Mogen spellen met een solovariant wel op de lijst?
Ik zou zeggen van wel? Voorbeeld: Patchwork is een echt tweepersoonsspel maar heeft een solo variant.
Friesche Velden is een heel goed en écht tweespelersspel, maar kun je ook in je eentje doen.
Inderdaad. Beschouw bij deze spellen de solovariant als een extraatje.
Afbeelding
Phaedros
Grote Dienaar

Bericht door Phaedros »

Oké, top! Dan ga ik eens broeden op mijn lijstje...
Laatst gespeeld:
Afbeelding
liefde_is
Veenboer

Bericht door liefde_is »

Ik heb mijn lijstje ingestuurd. Verwacht dat een aantal spellen van mijn lijstje op veel lijstjes zullen staan.
RoyalRumble69
Party Animal

Bericht door RoyalRumble69 »

Mijn lijstje is ook opgestuurd. Ik vond het nog wat tegenvallen. Ik speel blijkbaar vooral meerpersoonsspellen die op zijn best zijn met twee spelers als ik met twee personen speel.
Bart
Beheerder

Bericht door Bart »

Bedankt allemaal om jullie lijstjes met 2-spelersspellen door te sturen! In totaal ontvingen we zesentwintig mails.

Uit de inzendingen wees het lot een spelletje voor twee toe aan Johanna. Gefeliciteerd Johanna! Binnenkort bezorgen we je Tides of Madness of Saboteur Duel. Stuur ons een mailtje met je keuze.

Vanavond plaatsen we de acht poules met in totaal 96 spellen online. Vanaf dan kan er gestemd worden om jullie favoriete spellen te laten doorstromen naar de 16de finales.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Beste Bordspelmaniasten,

We komen weer een stapje verder in de Bordspelmania DUO-competitie! Nu de pre-selectiefase voorbij is, starten we vandaag met het hoofdtoernooi: de poulefase van de Bordspelmania DUO-competitie. Er zijn 96 mogelijke winnaars over, verdeeld over 8 poules. Uit deze 8 poules A tot en met H kunnen jullie telkens op maximaal vier spellen stemmen. Je kan je uitgebrachte stemmen niet meer wijzigen. De stemming voor de poulefase wordt maandagavond 28/2 afgesloten.

De beste 32 spellen gaan door naar de knock-out fase, met achtereenvolgens de zestiende, achtste, kwart- en halve finales en met natuurlijk als slot de zinderende finale om de titel van het beste tweespelersspel van de Bordspelmania DUO-competitie!

Na de bekendmaking van de finale van deze DUO-competitie zullen we onder alle Bordspelmaniagebruikers die mee hebben gestemd, twee tweespelersspellen verloten. Per stemronde kan je een kans verdienen.

Wil je kans maken om een spel te winnen, dan plaats je na het stemmen een bericht onder ieder draadje met de korte melding dat je gestemd hebt, waarbij je natuurlijk meteen kunt vermelden welke spellen je wilt laten doorgaan en waarom.

Niet meegedaan met de pre-selectie? Niet getreurd, NU is je kans om alsnog mee te stemmen voor het beste DUO spel volgens de Bordspelmania-community.

Alors, we wensen jullie veel wijsheid... en stemmen maar!
Team BSM

Klik door naar de poulefase van de Bordspelmania DUO-competitie en stem!