Henk_Glimlach schreef:
Zal wel weer jaren over heen gaan. Eerst even flink winst draaien als dat lukt en dan mag de consument.
Volgens mij komt alle winst (direct of indirect) van de consument en als er één bedrijf goed is in consumentenprodukten, dan is het wel Philips.
Ik proef een beetje uit je opmerking dat bedrijven (of Philips) consumenten op de laatste plaats zetten, maar ik ben het hier toch niet helemaal mee eens.
Ik vind het niet meer dan logisch dat er eerst op horecagelegenheden etc. gemikt wordt. Ze hebben al ervaring met electronica (video/photo games) in hun 'tent' en ze kunnen de investering betalen (en weer ten dele aftrekken van de belasting). De prijs zal inderdaag door de hoge ontwikkelingskosten in het begin vrij hoog zijn. Je moet het eigenlijk zo zien: doordat horecagelegenheden e.a. de hoge ontwikkelingskosten bekostigen hoeven consumenten dit later niet meer te doen.
Ik denk trouwens dat als je zo'n entertaible graag zou willen hebben, dat je die dan best ook als consument kan kopen. Philips zal zich initieel waarschijnlijk niet richten op consumenten, maar dat betekent nog niet dat je als consument de entertaible niet aan zou kunnen schaffen. Je betaalt alleen wel het volle pond.
Ik denk sowieso dat de vraag naar zo'n produkt onder de consumenten initieel vrij laag is. Afgezien van een paar 'innovators' en 'early adopters' kijken de meeste consumenten graag de kat uit de boom. Vroeger had ook (bijna) niemand een pooltafel thuis staan, terwijl ik er nu steeds meer 'bij de mensen thuis' zie (kan natuurlijk ook met verhoogde welvaart te maken hebben).