Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



20 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 mei 2006, 20:13 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Tsaar schreef:
Dankjewel Syroit voor het telnr, maar natuurlijk zat er ook een postje in de bus met het juiste nr.
We zijn net terug van de campus en hebben het leuk gevonden. Conform belofte mag er niet veel over gezegd worden, maar als het goed is post Saskia later nog wat meer erover.

Om op de Grote Vraag te antwoorden: wil je zo'n ding thuis hebben? Ja, ik zie er echt wel de spannende voordelen ten opzichte van de kartonnen bordspellen van in, hoewel de charme daarvan voor mij niet snel verloren zal gaan.

Helaas zal het niet snel zijn dat er thuis ge-entertaibled gaat worden, omdat het ding nog in prototype-fase zit en naar ik begrepen heb de thuisconsument niet als primaire markt gezien wordt.

Sluit ik me volledig bij aan. Volgens mij laat ook het prijskaartje het niet toe om zo direct in huis te halen, maar dat is een gok

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 mei 2006, 23:05 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 172
Woonplaats: Leiden
Zal wel weer jaren over heen gaan. Eerst even flink winst draaien als dat lukt en dan mag de consument.

Leuk de positieve reacties te horen wou dat ik er op gespeeld had :(. Maar ja Eindhoven een keer per jaar is genoeg :). Een beetje ver weg.

_________________
Ik heb de nare gewoonte om bijna altijd te verliezen. Mijn medespelers vinden dat jammer genoeg nooit erg.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 mei 2006, 23:38 
Avatar gebruiker

Berichten: 2092
Woonplaats: Eindhoven
Henk_Glimlach schreef:
Zal wel weer jaren over heen gaan. Eerst even flink winst draaien als dat lukt en dan mag de consument.


Je moet het wel binnen de juiste proporties zien: het gaat om een prototype, en een tafel (formaat 'keukentafel') met daarin een behoorlijk groot plat beeldscherm is niet iets wat je snel aan de consument zou kunnen verkopen. Hopelijk slaat het idee aan en volgen ooit nog versies op tablet-pc formaat.

Ook nog even een nuancering van mijn enthousiasme. Ik heb het testspel erg leuk gevonden, niet zozeer omdat ik ervan overtuigd was dat ik een topspel aan het spelen was dat ik unbedingt aan mijn collectie moet toevoegen, maar omdat het een andere manier van spelen behelst met vooral een enorm scala aan mogelijkheden, die met het statische kartonnen bord ondenkbaar zijn.

Er zullen nog wel jaren overheen gaan voor de volle mogelijkheden van deze generatie spellen ingezien en toegepast worden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 mei 2006, 08:56 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 187
Woonplaats: Amsterdam
Henk_Glimlach schreef:
Zal wel weer jaren over heen gaan. Eerst even flink winst draaien als dat lukt en dan mag de consument.


Volgens mij komt alle winst (direct of indirect) van de consument en als er één bedrijf goed is in consumentenprodukten, dan is het wel Philips.

Ik proef een beetje uit je opmerking dat bedrijven (of Philips) consumenten op de laatste plaats zetten, maar ik ben het hier toch niet helemaal mee eens.

Ik vind het niet meer dan logisch dat er eerst op horecagelegenheden etc. gemikt wordt. Ze hebben al ervaring met electronica (video/photo games) in hun 'tent' en ze kunnen de investering betalen (en weer ten dele aftrekken van de belasting). De prijs zal inderdaag door de hoge ontwikkelingskosten in het begin vrij hoog zijn. Je moet het eigenlijk zo zien: doordat horecagelegenheden e.a. de hoge ontwikkelingskosten bekostigen hoeven consumenten dit later niet meer te doen.

Ik denk trouwens dat als je zo'n entertaible graag zou willen hebben, dat je die dan best ook als consument kan kopen. Philips zal zich initieel waarschijnlijk niet richten op consumenten, maar dat betekent nog niet dat je als consument de entertaible niet aan zou kunnen schaffen. Je betaalt alleen wel het volle pond.

Ik denk sowieso dat de vraag naar zo'n produkt onder de consumenten initieel vrij laag is. Afgezien van een paar 'innovators' en 'early adopters' kijken de meeste consumenten graag de kat uit de boom. Vroeger had ook (bijna) niemand een pooltafel thuis staan, terwijl ik er nu steeds meer 'bij de mensen thuis' zie (kan natuurlijk ook met verhoogde welvaart te maken hebben).


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 mei 2006, 17:14 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 172
Woonplaats: Leiden
Ik denk dat ik een beetje fout uit de hoek kwam. Voor een bedrijf is winst altijd het belangrijkste komt door de aandeelhouders die willen graag geld zien. Dit zal er vaak op neer komen dat dingen zoals dit. Vaak niet uitkomen of tegen eerst hele hoge kosten. Dit omdat anders het risico te groot is. Denk zelf ook wel dat de consument hem kan kopen als hij of zij uitkomt. Maar dat gaat rond de 10000 a 15000 euro als het niet meer is. Net als de eerste plasma tv's.

Uit het eerste persbericht dat ze een tijd geleden uitgaven vertelde ze ook dat het ging voor iets in de horeca. Neem de vroegere automaten van Donkey Kong stonden ook daar. Dat duurt gewoon ff voor dat bij de consument is. Dat is toch jammer ga gelijk voor de consument. Maakt het compacter en breng het uit. Werk samen met een ander bedrijf zoals Nintendo, Sega, Sony, Hasbro. Verkoop het onder de kostprijs wat vaak bij dit soort dingen gebeurt en maak winst met de spelletjes. Ik denk dat dat de enige manier is om het betaalbaar te krijgen. En het binnen 5 a 10 jaar bij de consument te krijgen.

Laten we hopen dat het Philips dit wel lukt om aan de consument te verkopen want veel computers van ze zijn niet al te goed ontvangen. Neem de Videopac, CDi. Want marketing blijft altijd een zwak puntje voor Philips. Maar ja misschien is 3 maal scheepsrecht.

_________________
Ik heb de nare gewoonte om bijna altijd te verliezen. Mijn medespelers vinden dat jammer genoeg nooit erg.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
20 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Waar het bordspel de electronica ontmoet...  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

Entertaible



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®