De eeuwige kou voorafgaand aan De Legenden van Andor

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
SvAtje
Standaard moderator

De eeuwige kou voorafgaand aan De Legenden van Andor

Bericht door SvAtje »

De nieuwste aankondiging vandaag van 999 Games betreft De Legenden van Andor: De Eeuwige Kou van designer Michael Menzel.

In dit coöperatieve spel neem je het als dwerg, krijger, tovenaar of wachter van het vuur op tegen de eeuwige kou, die als een magische deken over Andor ligt. Onderweg kom je allerlei monsters tegen die net zoveel last van de kou hebben en jou daardoor behoorlijk in de weg zitten. Gelukkig kunnen bondgenoten je op verschillende manieren op je missie helpen. Iedere held heeft zijn eigen speciale eigenschap, die op beslissende momenten in het spel grote voordelen geeft.

Het spel bestaat uit in totaal 4 legenden, die niet alleen het verhaal vertellen, maar je ook stap voor stap door de spelregels leiden. Daardoor ben je binnen een paar minuten al aan het spelen. De verschillende legenden bevatten veel variatie, waardoor ze meermaals te spelen zijn en steeds op een andere manier verlopen.
De Legenden van Andor: De Eeuwige Kou staat volledig los van eerdere Andor-producten en speelt zich af in een tijd vóór die van het basisspel De Legenden van Andor.
  • Spelers: 2-4 spelers
  • Leeftijd: vanaf 10 jaar
  • Speelduur: 60-90 minuten
Website uitgever:

Labels:
SvAtje
Standaard moderator

Re: De eeuwige kou voorafgaand aan De Legenden van Andor

Bericht door SvAtje »

Nu verkrijgbaar:

maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: De eeuwige kou voorafgaand aan De Legenden van Andor

Bericht door maxitaxi777 »

Zijn er mensen die deze hebben gespeeld en een vergelijking kunnen maken met de eerdere delen? Persoonlijk veel plezier beleefd aan de Andor serie, maar wel met een uitgesproken mening over de verschillende delen en soorten missies. De basis blijft voor mij het beste, met het Sterrenschild en sommige bonus avonturen op de achterkant van het basisbord. De reis naar het Noorden vond ik minder leuk vanwege de randomness met de boot. Het derde deel had een leuk doorlopend verhaal, maar voelde qua missies soms erg gescript aan. Daardoor vond ik de achterkant van het basisbord misschien ook wel het beste; hier had je de meeste routes en vrijheid om een avontuur tot een goed einde te brengen, naar m’n idee. Dus mijn vraag is eigenlijk, “meer van wat” in de Andor reeks biedt de Eeuwige Kou vooral?