Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



30 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 24 jul 2010, 15:09 
9. Terra Mystica (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
White Goblin Games heeft voor Spiel in Essen de volgende spellen aangekondigd:

Rattus Pied Piper

Een uitbreiding voor Rattus
Afbeelding

Inca Empire
Een bewerking van het mij onbekende spel Tahuantinsuyu.
Afbeelding

Norenberc
Van Andreas Steding (bekend van Hansa Teutonica)
Afbeelding

Er zit echter nog een vierde titel aan te komen: http://twitter.com/white_goblin


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 24 jul 2010, 21:14 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Bartjes! schreef:
Inca Empire
Een bewerking van het mij onbekende spel Tahuantinsuyu.


Mooi spel, maar door de speelduur vermoedelijk niet iets voor elke speeltafel.

Ik heb ooit een paar woorden aan dit spel besteed, zie:
http://www.bordspel.com/artikel/tahuantinsuyu.html


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 25 jul 2010, 01:29 
6. BattleLore (2006)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Erwin schreef:
Mooi spel, maar door de speelduur vermoedelijk niet iets voor elke speeltafel.

Ik heb ooit een paar woorden aan dit spel besteed, zie:
http://www.bordspel.com/artikel/tahuantinsuyu.html


Klinkt goed, dank voor de info! Ik heb begrepen dat er wel iets aan de speelduur is gedaan, overigens.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 jul 2010, 12:24 
9. Terra Mystica (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Titel nummer 4 die White Goblin Games in Essen uitbrengt is Khan. Op Twitter is al een klein deeltje van het artwork te zien. Komende maandag wordt het volledige coverartwork wereldkundig gemaakt. Hier een persbericht:

Citaat:
Ook de uitbreiding voor het succesvolle Rattus tussen de nieuwe releases
White Goblin Games presenteert 3 nieuwe bordspellen en een uitbreiding op Spiel 2010


2e Exloërmond – Dit jaar presenteert de veelbelovende en hard aan de weg timmerende Nederlandse bordspeluitgever White Goblin Games drie nieuwe spellen en een uitbreiding op de grootste spellenbeurs ter wereld, Spiel 2010. White Goblin Games-oprichters Jonny de Vries en Johan Kuipers onthullen vandaag iets meer details over de spellen. Spiel 2010 wordt gehouden van 21 tot en met 24 oktober in Essen, Duitsland.

Inca Empire
Eén van de vier nieuwe titels is Inca Empire, een bewerkte en verbeterde versie van het bordspel ‘Tahuantisuyu’. Er zijn door White Goblin Games aan dit reeds uitstekende spel een aantal zaken aangepast waardoor het nog meer de moeite waard is. In plaats van het systeem met de potloden uit het originele spel zijn er bijvoorbeeld 240 houten straten toegevoegd en daarnaast is er nu een bord voor 3 spelers. De speeltijd van het volgens velen te lang durende origineel is nu afgenomen en het systeem met de houten straten werkt uitermate goed.

Norenberc
De tweede nieuwe titel die op Spiel wordt uitgebracht door White Goblin Games is Norenberc, een spel dat erg goed gebalanceerd is met elk spelersaantal. Norenberc is een spel voor planners die in staat zijn flexibel te reageren wanneer hun plannen worden gedwarsboomd door andere spelers. De mix van de speciale eigenschappen van zowel ambachtslieden als stedelingen in het spel, zorgt voor een perfecte mix van strategie en tactiek. Andreas Steding, bedenker van Hansa Teutonica, één van de ‘hits’ van Spiel 2009, heeft het spel bedacht en samen met White Goblin Games ontwikkeld tot Norenberc.

Khan
En dan is er nog Khan. Khan is een spel met flink wat interactie en een heleboel tactische details, wat aardig wat diepgang in het spel te weeg brengt. Desalniettemin zijn de regels redelijk eenvoudig. ‘Ik kan je op dit moment helaas nog niet meer vertellen over dit spel’, aldus De Vries. En ook Kuipers houdt zijn lippen stijf op elkaar. ‘Toen ik voor de eerste keer het artwork zag, was mijn reactie “Oh my God”! Ik verwacht dat we dat artwork de komende weken zullen onthullen, evenals de spelregels, dus houd onze site goed in de gaten!’, zo bevestigt hij.

Rattus uitbreiding: Pied Piper
Tenslotte zal White Goblin Games Pied Piper uitbrengen, de eerste uitbreiding voor het reeds succesvolle spel Rattus, dat eerder dit jaar het levenslicht zag. Pied Piper voegt aardig wat nieuwe karakters toe aan het spel, wat zorgt voor meer variatie. Deze uitbreiding zorgt daarnaast voor een nog hogere herspeelbaarheid van het basisspel.

Speciale en exclusieve Essen-bonussen
Om de lancering van de nieuwe spellen te vieren, zullen er exclusieve bonussen voor elk spel worden uitgegeven in Essen. Meer informatie daarover volgt later, maar het White Goblin Games-duo kan wel alvast verklappen dat de bonus voor Rattus wat exclusieve en zéér bekende karakter zal bevatten. ‘Mensen die daaromtrent de primeur willen, zullen onze gloednieuwe Twitterpagina in de gaten moeten houden op www.twitter.com/white_goblin . Dat is namelijk de plaats waar we deze het eerst zullen onthullen’, verklaart Kuipers. ‘Er is altijd ruimte voor goede kwaliteit’, lacht De Vries, wanneer hem gevraagd wordt hoe de vier nieuwe White Goblin titels uit zullen gaan steken boven de honderden andere nieuwe spellen die in Essen gelanceerd worden. ‘Of we uitkijken naar Spiel 2010? Zeker weten! We kunnen echt niet wachten om te horen wat de mensen vinden van onze nieuwe spellen!’

Over White Goblin Games
White Goblin Games is een hard aan de weg timmerende, internationale uitgever van bordspellen. Het bedrijf startte enkele jaren geleden met het onder licentie uitgeven van bordspellen als Caylus, Pandemie en Macao in Nederland en België. Sinds begin dit jaar, is White Goblin Games zich meer gaan focussen op het ontwikkelen en uitgeven van spellen van zichzelf en tot op heden heeft dat geresulteerd in ‘eigen titels’ als Rattus, Martinique en Hotel Samoa, dat van Bruno Faidutti een nominatie kreeg voor ‘spel van het jaar’. Dit jaar zal het bedrijf zijn internationale positie op de markt voor bordspellen verstevigen door het toevoegen van de eerder in dit bericht genoemde Essen-uitgaven aan de al veelbelovende catalogus van White Goblin Games.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 jul 2010, 13:13 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Het persbericht zegt niet echt veel.
  • Wat moet je nou doen in Norenberc? Is dat meerderheden, groei, gebiedscontrole, wat? In plaats daarvan lees ik 'erg goed gebalanceerd met elk spelersaantal' (dat valt nog te bezien) en 'een spel voor planners die flexibel moeten reageren als hun plannen worden gedwarsboomd door andere spelers' (wat dus 99% van alle spellen dekt). Kom op heren, u kunt beter dan dit soort domme verkooppraat.
  • Inca Empire: vooruit, daarvoor kunnen we zoeken bij Tahuantinsuyu. Op Boardgamegeek, of bij Erwin, maar nou juist net níet bij WGG. Chapeau heren.
  • Khan: mooi verkooppraatje, maar artwork alleen leidt niet tot aanschaf, in ieder geval niet bij mij. En wat je moet doen, is nog absoluut niet duidelijk. Blijkbaar is dat ook niet zo belangrijk: het artwork, daar gaat het om.
  • En dan de 'speciale en exclusieve bonussen' waarvoor we een Twitterpagina in de gaten moeten houden. Nondeju, je hebt een website. Waarom moeten we nu weer overschakelen naar dat idiote Twitter voor dit soort aankondigingen? Blijkbaar is een nette corporate presence op het net teveel gevraagd...

Het persbericht is alleen maar verkooppraat in optima forma. Daarom denk ik dat de uitspraak dat ze niet kunnen wachten wat mensen vinden van hun spellen niet op plaats één staat bij WGG. Verkopen + geld verdienen wel. Als mensen het leuk vinden is dat een leuke extra.

Verder ben ik wel benieuwd naar de grootte van hun paviljoen op Spiel. Met zoveel spellen kan het dringen worden in een standje, zelfs als is dat een maatje groter dan gebruikelijk.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 jul 2010, 13:17 
4. Ghost Stories (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Relax, Cymric, relax :D

Alles op zijn tijd. Er was nog geen officieel bericht vanuit de uitgever waarin alle 4 de releases aangekondigd werden. Dat was het doel van dit bericht. Meer info volgt. Heus :D
En ja, ook op de website zal tzt alle info te vinden zijn. Zelfs de complete spelregels zullen vóór Spiel vrij gegeven worden. Maar af en toe zullen mensen die Twitter volgen sommige info nét ietsje eerder krijgen. En vergeet niet: het is pas eind juli. Het is nog 3 maanden tot aan Spiel.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 jul 2010, 13:58 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Bartjes! schreef:
Relax, Cymric, relax :D

Ik ben relaxed, echt, heus. Maar ik zie niet in waarom zonodig nú de aankondiging de deur uit moest terwijl wat betere en officiëlere info volledig ontbreekt. Zelfs de website is niet bijgewerkt. Met nog drie maanden te gaan voor Spiel had een weekje of zelfs een maandje meer (om alles netjes op orde te krijgen, ook al is het nog beknopte info) echt niets uitgemaakt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 aug 2010, 19:56 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Een preview van Inca Empire: http://www.bordspel.com/inca-empire.html


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 aug 2010, 20:36 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Stevige preview, daar moet ik echt even voor gaan zitten. Fraai-ogend artwork ook.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 aug 2010, 20:45 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
cymric schreef:
Stevige preview, daar moet ik echt even voor gaan zitten. Fraai-ogend artwork ook.


Het artwork ziet er inderdaad mooi uit. Dit kan kan wel eens een succesnummertje voor ze worden. Vooral als de aangegeven speelduur een beetje klopt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 19 aug 2010, 19:41 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
De volgende preview: http://www.bordspel.com/norenberc.html


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 24 aug 2010, 23:42 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Auteur Andreas Steding over Norenberc (en meer):

http://jogoeu.wordpress.com/2010/08/16/ ... rcfirence/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 25 aug 2010, 20:41 
3. Pandemic (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Leuk en interessant stuk! Dank voor het posten!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 26 aug 2010, 20:01 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Mijn derde preview is geplaatst: http://www.bordspel.com/khan.html

Waarschuwing voor fanatieke liefhebbers van veroveringsspellen: leg alvast een rustgevend middeltje klaar. Dit spel gaat echt iets met je doen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 26 aug 2010, 20:21 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
klinkt goed. straks eens lezen :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
30 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Nieuwe releases White Goblin Games  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Tags

White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®