Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



52 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007, 20:52 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
francobollus schreef:
Ten opzichte van de tweede editie een paar minimale veranderingen in de handleiding (zo klein dat ik ze hier verder niet omschrijf)


Zijn dat regel-, voorbeeld- of kosmetische wijzigingetjes?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 jan 2007, 17:54 
Uitgever

Berichten: 251
Woonplaats: Oud-Beijerland
De laatste!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 21 jan 2007, 23:21 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 187
Woonplaats: Amsterdam
Ik lees net op Boardgamenews dat QWG een nieuwe lijn van spellen gaat uitbrengen onder de naam "QWG Master Print Editions". Ziet er mooi uit, top.
Maareh, in dat stukje stond dat er alleen Nederlandse regels bij zouden zitten. Is dat nou wel zo'n goed idee? Veelspelers zijn dun gezaaid. Veelspelers die van vormgeving houden en er ook nog geld voor over hebben zijn nog dunner gezaaid. Kortom, zouden hier geen spelregels in vier talen bij kunnen om de veelspelers in andere landen die van vormgeving houden en er geld voor over hebben nog meer aan te spreken? Of komen er dan misschien problemen met de uitgevers van deze spellen in de andere landen?
Wilde ik nog even kwijt dat ik het heel knap vind wat jullie in korte tijd voor elkaar gekregen hebben. Petje af en ga vooral zo door.


Laatst bijgewerkt door BenNevis op zo 21 jan 2007, 23:51, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 21 jan 2007, 23:35 
Professor Pimpel

Berichten: 247
Woonplaats: Roosendaal
Citaat:
Kortom, zouden hier geen spelregels in vier talen bij kunnen om de veelspelers in andere landen die van vormgeving houden en er geld voor over hebben nog meer aan te spreken?


Die kunnen wellicht dan de spelregels van de website van DV downloaden.
Dat hebben de Nederlanders met een doos uit Duitsland ook gedaan... :wink:


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007, 00:56 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Ik denk---met nadruk op 'ik' en 'denk'---dat het voornamelijk bedoeld is om QWG een eigen huisstijl te geven en dat er daarom op dit moment nog niet zoveel aandacht wordt besteed aan internationalisering. Vooralsnog was het bedrijf natuurlijk afhankelijk van de stijl van andere uitgevers (met name Ystari) en het werd hoogstwaarschijnlijk tijd om een en ander eens in een herkenbaar eigen jasje te steken. De doos moet voor gezamenlijke uitgaven toch apart worden gedrukt, dus waarom niet meteen mooi in een eigen QWG-stijl...? Een absoluut zinvolle zet die het succes van het label alleen maar onderstreept.

Het is alleen wel een zware en donkere stijl die lang niet altijd bij de inhoud van de doos zal passen. Je moet er niet aan denken om in zo'n donker geval de vrolijke snoepjeskleuren van Yspahan aan te treffen... :shock:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2007, 21:26 
Uitgever

Berichten: 251
Woonplaats: Oud-Beijerland
Citaat:
Ik denk---met nadruk op 'ik' en 'denk'---dat het voornamelijk bedoeld is om QWG een eigen huisstijl te geven en dat er daarom op dit moment nog niet zoveel aandacht wordt besteed aan internationalisering.

Precies. Hoewel er wel reeds reacties en intekeningen zijn gekomen vanuit Amerika, Canada en België.

Citaat:
Een absoluut zinvolle zet die het succes van het label alleen maar onderstreept.

Dank je!

Citaat:
Het is alleen wel een zware en donkere stijl die lang niet altijd bij de inhoud van de doos zal passen.

Nooit zal je enig mens, speler of niet-speler, volledig kunnen behagen. Op de weblog van Mike Doyle, http://www.mdoyle.blogspot.com/ , zul je zijn weldoordachte onderbouwing van deze serie kunnen vinden. Ik sluit me daar volledig bij aan.

Citaat:
Je moet er niet aan denken om in zo'n donker geval de vrolijke snoepjeskleuren van Yspahan aan te treffen...

Wanneer je Mike's weblog gelezen hebt zal het je duidelijk worden dat we ons daar niet druk om maken. Mike is naast een getalenteerd tekenaar ook een liefhebber van het betere bordspel, en het is deze bijzondere combinatie die me, in afwachting van het artwork voor deel 2 (Yspahan), volledig gerust stelt.

Met vriendelijke groet,

Frank Quispel, QWG


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2007, 22:40 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Beste Frank,

Ik heb ook een paar opmerkingen over de nieuwe dozen.

Hoe kun je spreken van een huisstijl als slechts een gedeelte van jullie catalogus in deze serie zal verschijnen? In mijn beleving is een huisstijl niet iets wat af en toe wordt uitgeschakeld.

Ik vind het een mooi ontwerp voor ?book case? speldozen, zolang we praten over een gelimiteerde serie voor verzamelaars en veelspelerachtigen. Bij een vlot en bontgekleurd familiespel als Yspahan vind ik het ontwerp minder passen. Met zo?n doos zul je het grote publiek niet verleiden. Da?s op zich jammer, want Yspahan heeft volgens mij meer (commerciële) power dan zo?n relatief kleine oplage voor veelspelers.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2007, 23:01 
Uitgever

Berichten: 251
Woonplaats: Oud-Beijerland
Teruglezende: mijn "precies" sloeg meer op de opmerking dat de aandacht niet uitgaat naar internationalisering van ons aanbod, en was geen beaming dat al onze titels nu in deze serie gezet gaan worden. Ik dank je voor jouw opmerkingen, Erwin (en Cymric), we zullen het ontwerp van de volgende doos met de "juiste" kritische blik volgen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan 2007, 15:04 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 82
BenNevis schreef:
"Ik lees net op Boardgamenews dat QWG een nieuwe lijn van spellen gaat uitbrengen onder de naam "QWG Master Print Editions". Ziet er mooi uit, top.
Maareh, in dat stukje stond dat er alleen Nederlandse regels bij zouden zitten. Is dat nou wel zo'n goed idee? Veelspelers zijn dun gezaaid."


De Master Print Serie is meer een nieuwe huisstijl voor QWG dan een aparte serie naast de gewone uitvoeringen.
Normaal gesproken worden de grotere spellen die QWG in de toekomst uit gaat geven in deze serie opgenomen.
Bij reprints zal er aandachtig worden gekeken of het spel in de normale uitvoering wordt bijgedrukt of in de nieuwe vorm.
Zoals bekend wordt Leonardo da Vinci de eerste in de reeks en Yspahan wordt de tweede in de reeks.

We richten ons niet op veelspelers maar op het gewone spellenkopende publiek (waaronder ook veelspelers vallen natuurlijk). Daarbij zullen een groot aantal nieuwe (ook buitenlandse) spellenliefhebbers deze spellen gaan verzamelen vanwege de prachtige vormgeving en de prima inhoud van de doos.

Ben Nevis schreef:
"Wilde ik nog even kwijt dat ik het heel knap vind wat jullie in korte tijd voor elkaar gekregen hebben. Petje af en ga vooral zo door."

Dank je wel. We doen onze uiterste best om de beste spellen in een NL editie uit te brengen. Je kunt in 2007 nog veel moois verwachten van QWG !


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2007, 11:32 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Zojuist is op Mike Doyle's blog de voorkant van de nieuwe Yspahan verschenen: LEUK en FLEURIG.

Alleen past nu die leren kaft niet meer bij de voorkant...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2007, 12:36 
Grote Dienaar

Berichten: 109
Woonplaats: Gent
cymric schreef:
Zojuist is op Mike Doyle's blog de voorkant van de nieuwe Yspahan verschenen: LEUK en FLEURIG.

Alleen past nu die leren kaft niet meer bij de voorkant...


Mike Doyle's blog?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2007, 12:46 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 82
http://mdoyle.blogspot.com/

het is de website van Mike Doyle (de illustrator die de QWG MP edities doet).

Vriendelijke groeten,
Jonny de Vries
QWG

ps. op de websites van Quined en White Goblin staat onder "nieuws" ook het een en ander aan nieuws over deze MP serie.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 maart 2007, 15:13 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Volgens mij is het bijna zover dat de eerste dozen de deur uit gaan, of heb ik het mis. Verwacht in ieder geval eerdaags een berichtje dat de eerste twee spellen klaar zijn voor verzending.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 maart 2007, 11:20 
Koek en Spel

Berichten: 143
Woonplaats: Zaandam
Gezien de naam van deze draad, kan het nooit langer dan 10 dagen meer duren :P


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 maart 2007, 13:26 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Dit staat op de website van quined:

16 maart 2007: De Vorsten van Florence staat in de fabriek gepland voor week 17 (het is nu week 11). Er is een flinke vertraging opgetreden bij de fabriek vanwege het feit dat deze geen licensie had voor de speciale pionnen (met hoed)! Yspahan en Leonardo staan in de fabriek gepland voor week 13.

Als het mee zit volgende week dus :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
52 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - QWG komt met een aantal nieuwe spellen in het 1e kw. 2007  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten


Tags

QWG Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®