Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 15 feb 2007, 22:34 
Uno

Berichten: 1
Wij brengen met Ambienti Games het officiële Ronde Van Vlaandreen wielerspel op de markt (leverbaar vanaf 10 maart 2007). Wij zoeken nog verdelers voor de Nederlandse markt.
Inlichtingen via roby.peeters@ambienti.be of tel : +3215308090


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 03 aug 2007, 11:05 
6. Tzolk'in: The Mayan Calendar (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 217
Woonplaats: Leuven, België
Ondertussen is dit spel op de markt. Heeft iemand dit al gespeeld? Ik herinner me uit mijn kindertijd spellen als "Eddy Merckx" en "Tour de France". Als wielerliefhebber vond ik dat toen geweldig, maar eigenlijk waren dat flauwe spellen. Zit er in dit spel meer diepgang?

_________________
Een spel spelen, kan ook gezellig zijn
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 03 aug 2007, 17:59 
7. Hoogspanning (2004)

Berichten: 244
Woonplaats: Ranst
Ik heb het spel een keer gespeeld. Ik vond het best leuk en geestig om een keertje te doen maar wat mij betreft is het zeker geen hebbeding. Het spel kan op drie niveaus gespeeld worden. Niveau 1 is eigenlijk het basisspel en houdt in dat je enkel met jou renner moet trachten als eerste de meet te overschrijden (wie had dat verwacht... :D :D :D) Bij niveau 2 wordt bij dit alles het peloton gentroduceerd (voorgesteld door drie zwarte renners op een steunvoetje) en bij niveau 3 worden er bovenop nog een aantal extra kaarten in de strijd geworpen. Bijna alles wordt in dit spel bepaald door dobbelstenen en (pech)kaarten die als het meezit ervoor zorgen dat je maar 1 beurt moet overslaan maar als het tegenzit kunnen er dat 3 zijn. Het spel heeft dus een serieuze geluksfactor, iets wat mij er van weerhoud om het spel aan te schaffen.
Ik heb enkel niveau 1 en 2 gespeeld en wat mij betreft bracht het peloton in niveau 2 niet echt een meerwaarde. Het houdt wel de renners dichter bij elkaar. Bij niveau 1 was het wel leuk te constateren dat als je hopeloos achterop was geraakt je (mits het gegeven dat de dobbelsteenworpen wat meezitten) toch nog een goede kans behield om opnieuw aansluiting met de tegenstanders te krijgen. Tijdens een beurt is het elke keer weer afwegen hoeveel risico je gaat nemen en moet je bijgevolg een goede keuze trachten te maken (voor zover dit kan als je het over een geluksfactor hebt) uit de dobbelstenen waarmee je gaat gooien (het spel bevat een zestal dobbelstenen van D4 tot D16).
Allemaal best aardig en mooi vormgegeven maar voor mij was de geluksfactor te groot en bij wijlen zelfs echt frustrerend!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Nieuw : Ronde Van Vlaanderen Wielerspel  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

Ambienti Games, Grote Ronde van Vlaanderen Spel



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®