Bij White Goblin Games verscheen afgelopen week een nieuwe telg in de Machi Koro-reeks: Machi Koro Voetbal.
In Machi Koro Voetbal speel je de investeerder die een club uit de grond stampt en deze tracht uit te bouwen met vastgoed, voeding- en drankwinkeltjes en uiteraard voetbalspelers. Iedere speler begint zijn club met een kassa, een snackbar en een trainingsveld. Als je aan beurt bent werp je de dobbelsteen. Net zoals bij de gewone Machi Koro bepaalt het aantal geworpen ogen en je actieve kaarten hoeveel geld je deze beurt verdient. Hoe meer projecten je koopt, hoe hoger je opbrengsten kunnen zijn. Bij groene kaarten -en de juiste worp - ontvang je geld in je eigen beurt . Blauwe kaarten kunnen bij iedere worp opbrengsten opleveren. Bij de activering van rode kaarten van de tegenspelers, ben je hen geld verschuldigd.
Ga je voor een veelheid aan verschillende projecten of kies je eerder voor een bundeling van gelijkaardige projecten? Winnaar van het spel is de voetbalmagnaat die als eerste zijn vier grote projecten -jeugdopleiding, stadion, tv-studio en voetbalmuseum- kan verwezenlijken.
Machi Koro Voetbal is een ontwerp van Masao Suganuma, eveneens auteur van de originele versie. Het grafisch ontwerp is van Noboru Hotta en Mirko Suzuki.
Machi Koro Voetbal- uitgever: White Goblin Games
- aantal spelers: 2-4
- leeftijd: 8+
- speelduur: 30 min.
website White Goblin Games