Alles over Spiel 2017!
Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Nederlandse Spellenprijs nominaties



999 Games



Recente nieuwsartikelen
25-09-17: Een pot Catan met 1096 man
25-09-17: Kort nieuws 2017 – week 38
25-09-17: Presentatie genomineerden NSP 2017
23-09-17: Nominaties Nederlandse Spellenprijs 2017
20-09-17: Nominaties innoSPIEL 2017
18-09-17: Premio JdA 2017 – nominaties
18-09-17: WGG takes it easy
18-09-17: Kort nieuws 2017 – week 37
18-09-17: Winnaars Deutsche Spiele Preis 2017
14-09-17: Ostia Spiele op Spiel 2017
Volgende >>
Recente reacties op nieuwsartikelen
25-09-17: Big Game Catan Wereldrecord
24-09-17: Nominaties Nederlandse Spellenprijs 2017
18-09-17: Premio JdA 2017 – nominaties
18-09-17: Winnaars Deutsche Spiele Preis 2017
14-09-17: Ostia Spiele op Spiel 2017
14-09-17: Happy Salmon bij 999 Games
14-09-17: Ook Vikings speelden bordspellen
13-09-17: PD-Verlag op Spiel 2017
12-09-17: Goliath op overnamepad
07-09-17: Aporta Games op Spiel 2017
Volgende >>

<< Chronicle Games doet Charterstone >>
Een paar maanden geleden schreef ik over de nieuwe Belgische distributeur/uitgever Core-Origins Games (COG) en zijn voorgenomen uitgave van de Nederlandstalige editie van Charterstone, het veelbelovende legacy-spel van Jamey Stegmaier. De financier van COG heeft een aantal weken geleden de stekker eruit getrokken, waardoor dit voornemen van mijn radar verdween.

Afbeelding

Vandaag laat de kleine Nederlandse uitgever Chronicle Games weten dat hij Charterstone heeft opgepikt. De financiering van dit project is overigens nog niet rond. Chronicle Games gaat daarom van start met een ‘voorlopige preorder’ van een kleine maand. Is de belangstelling dan groot genoeg, dan zet de uitgever de volgende stap met definitieve voorbestellingen (en moeten de voorbestellers hun spel betalen). Dit is volgens de uitgever de enige manier om de financiën rond te krijgen. Het is opmerkelijk dat de Nederlandse editie van dit intrigerende spel het tweemaal moet doen in onzekere financiële omstandigheden. Soit, bij voldoende belangstelling gaat de bal vast rollen.

Ik heb nog niets gezien over een releasedatum en een voorbestelprijs, maar deze informatie komt er ongetwijfeld binnenkort aan. De uitgever lijkt behoefte te hebben aan een bestand met e-mailadressen van spelers. Wanneer jij je aanmeldt voor de kersverse nieuwsbrief van Chronicle Games, kun jij het spel voor de scherpste voorbestelprijs op de kop tikken.

Meer informatie:


Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2017/07/12/chronic ... rterstone/
 

Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina: 1, 2  Volgende

Reacties
Geplaatst: wo 12 jul 2017, 22:39 
Avatar gebruiker
Wat raar dat de winkel waar ik het spel een tijdje geleden ge-preorderd heb mij daar niet op de hoogte heeft gesteld. Wat moet ik nu doen eigenlijk?


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek     
 
Geplaatst: wo 12 jul 2017, 22:43 
Avatar gebruiker
terjul schreef:
Wat raar dat de winkel waar ik het spel een tijdje geleden ge-preorderd heb mij daar niet op de hoogte heeft gesteld. Wat moet ik nu doen eigenlijk?


Rechtstreeks tegen de winkelier zeggen dat je dit raar vindt.


Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter    
 
Geplaatst: wo 12 jul 2017, 22:44 
Avatar gebruiker
Erwin schreef:
terjul schreef:
Wat raar dat de winkel waar ik het spel een tijdje geleden ge-preorderd heb mij daar niet op de hoogte heeft gesteld. Wat moet ik nu doen eigenlijk?


Rechtstreeks tegen de winkelier zeggen dat je dit raar vindt.


Dat ga ik dan maar doen! :thumbup:


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek     
 
Geplaatst: do 13 jul 2017, 00:40 
Avatar gebruiker
Das wel raar om tegen de winkelier te zeggen dat je het raar vind. Denk dat de winkelier nog had gehoopt dat er een ander uitgever met ze in zee zouden gaan. En nu met het nieuws dat je de scherpste pre-order prijs kan krijgen via een nieuwsbrief lijkt me dat dan ook helemaal geen onverstandige keuze van de winkel

Heb me ook maar aangemeld. Wil wel weten om welke prijs het gaat en doe graag een pre-order als het om de eerste printrun gaat.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek     
 
Geplaatst: do 13 jul 2017, 17:34 
Het gaat dus niet om de eerste printrun, vrees ik. De winkelier kan er niks aan doen - dit is net bekend. Ik zal zeker proberen de winkeliers allen te bereiken en die kunnen dan wellicht ook de Nederlandse versie preorderen en die aan mensen verkopen ipv de Engelse mochten hun klanten de Nederlandse willen hebben. Maar ja, het wordt ipv Oktober/November Februari/Maart doordat het reeds te laat was om mee te kunnen doen aan de eerste printrun.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek     
 
Geplaatst: vr 14 jul 2017, 11:19 
Avatar gebruiker
Ik heb inmiddels contact gehad met de winkelier en alles is geregeld! :thumbup:


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek     
 
Geplaatst: vr 14 jul 2017, 12:51 
Avatar gebruiker
terjul schreef:
Ik heb inmiddels contact gehad met de winkelier en alles is geregeld! :thumbup:


Leuk om te lezen. Goed gedaan :thumbup:


Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter    
 
Geplaatst: vr 14 jul 2017, 14:52 
Interessant, deze ga ik volgen. :thumbup:


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    Facebook  
 
Geplaatst: zo 16 jul 2017, 21:50 
Avatar gebruiker
Ik twijfel twijfel ... heb nog wel effe de tijd natuurlijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    Facebook  
 
Geplaatst: ma 17 jul 2017, 12:53 
Avatar gebruiker
Preorders moeten geplaatst worden vóór 1 augustus 2017. Prijs is € 62,00 (ik denk exclusief verzendkosten).

Jan


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek     
 
Geplaatst: ma 17 jul 2017, 16:03 
Zo dan, dat is prijzig.


Offline Profiel      
 
Geplaatst: ma 17 jul 2017, 16:28 
Avatar gebruiker
Tassie schreef:
Zo dan, dat is prijzig.


Bij de Amerikaanse uitgever kost die $ 70. Da's in absolute zin uiteraard een pittige prijs, maar relatief gezien lijkt de Nederlandse me dan niet prijzig.


Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter    
 
Geplaatst: ma 17 jul 2017, 16:31 
Avatar gebruiker
Volgens mij is het vergelijkbaar met wat internationaal voor het spel gevraagd wordt en qua hoogte niet verassend als je naar de huidige markt kijkt

(dan mag je het nog steeds duur vinden natuurlijk :) )


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter   Facebook  
 
Geplaatst: di 18 jul 2017, 11:26 
Erwin schreef:
Tassie schreef:
Zo dan, dat is prijzig.


Bij de Amerikaanse uitgever kost die $ 70. Da's in absolute zin uiteraard een pittige prijs, maar relatief gezien lijkt de Nederlandse me dan niet prijzig.


Maak niet uit naar welke valuta het wordt omgerekend, het blijft een prijzig spel.


Offline Profiel      
 
Geplaatst: di 18 jul 2017, 12:38 
Avatar gebruiker
Tassie schreef:
Maak niet uit naar welke valuta het wordt omgerekend, het blijft een prijzig spel.


Erwin schreef:
Da's in absolute zin uiteraard een pittige prijs,


Blij dat jullie het met elkaar eens zijn :D


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter   Facebook  
 
 

Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina: 1, 2  Volgende