Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


999 Games



Recente nieuwsartikelen
15-08-19: Catan in de veroveraarsmodus
15-08-19: Duelleren in het Wilde Westen
13-08-19: Voorjaar 2020 - SPIEL DOCH!
07-08-19: Civilisatiespel Tapestry van Stonemaier Games op komst
07-08-19: Mandala's voor 2
02-08-19: Op expeditie met rivalen
31-07-19: De Wereld van Draghan
31-07-19: Welcome To... je nieuwe buurt met ijs en zombies
31-07-19: The Warp zit in hyperspace
22-07-19: Kennerspiel des Jahres 2019: Wingspan
Volgende >>
Recente reacties op nieuwsartikelen
25-08-19: Civilisatiespel Tapestry van Stonemaier Games op komst
07-08-19: Mandala's voor 2
31-07-19: Welcome To... je nieuwe buurt met ijs en zombies
25-07-19: Kennerspiel des Jahres 2019: Wingspan
25-07-19: Spiel des Jahres 2019: Just One
20-07-19: Wie wordt de nieuwe koning van Emara?
18-07-19: Western Empires - 999 Games gaat internationaal
07-07-19: Zomergevoel
28-06-19: Wie ontwikkelt het welvarendste dorp in Villagers?
24-06-19: Al plunderend de Noordzee bevaren
Volgende >>

<< Civilisatiespel Tapestry van Stonemaier Games op komst >>
Vandaag heeft Stonemaier Games het civilisatiespel Tapestry aangekondigd. Dit nieuwe spel werd door Jamey Stegmaier zelf ontwikkeld. Het design is van Andrew Bosley, bekend van het spel Everdale. Tapestry is een competitief, asymmetrisch civilisatie ontwikkelingsspel voor 1 tot 5 spelers met een speelduur van ongeveer 2 uur.


Je bouwt een beschaving op vanaf het begin van de mensheid tot in de toekomst. Het spel heeft een viertal ontwikkelingssporen: wetenschap, technologie, exploratie en militair. Je laat je inkomsten groeien, bouwt je eigen hoofdstad, verbetert je asymmetrische vaardigheden, verzamelt overwinningspunten en verzamelt tapijtkaarten die het verhaal vertellen van jouw beschaving.

Het spel kan in september 2019 worden voorbesteld op de website van Stonemaier Games.

  • Spelers: 1 tot 5 personen
  • Leeftijd: vanaf 12 jaar
  • Speelduur: 90 tot 120 minuten

Website uitgever:
 

Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 5  Volgende

Reacties
Geplaatst: zo 11 aug 2019, 18:17 
Avatar gebruiker
Stijnhoofd schreef:
StanTem schreef:
Stijnhoofd schreef:
Ik overweeg Stonemaier Champion te worden zodat ik deze extra vroeg kan preorderen. Stegmaier heeft bevestigd dat je per man twee spellen mag bestellen. Heeft iemand zin om bij mij in te haken? De spellen worden verzonden vanaf een DC in de UK dus geen knotsgekke verzendkosten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Op hoeveel zou het komen?

De preorder-prijzen van Stonemaier zelf zijn nog niet bekend. Mocht je serieuze interesse hebben dan stuur me maar een PB, dan houd ik je op de hoogte.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Denk dat het gaat tegenvallen. Zou het duurste spel zijn van Stonemaier volgens de livestream en Scythe had een MRSP van 90 dollar... Dus ams het 95 wordt... Denk dan dat ik voor de 999games versie zal gaan. Kost maar 75 euro bij sommige retailers. 'k Ga nog zien.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: zo 11 aug 2019, 18:21 
Avatar gebruiker
StanTem schreef:
Stijnhoofd schreef:
StanTem schreef:
Stijnhoofd schreef:
Ik overweeg Stonemaier Champion te worden zodat ik deze extra vroeg kan preorderen. Stegmaier heeft bevestigd dat je per man twee spellen mag bestellen. Heeft iemand zin om bij mij in te haken? De spellen worden verzonden vanaf een DC in de UK dus geen knotsgekke verzendkosten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Op hoeveel zou het komen?

De preorder-prijzen van Stonemaier zelf zijn nog niet bekend. Mocht je serieuze interesse hebben dan stuur me maar een PB, dan houd ik je op de hoogte.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Denk dat het gaat tegenvallen. Zou het duurste spel zijn van Stonemaier volgens de livestream en Scythe had een MRSP van 90 dollar... Dus ams het 95 wordt... Denk dan dat ik voor de 999games versie zal gaan. Kost maar 75 euro bij sommige retailers. 'k Ga nog zien.

Daarom houd ik ook nog even een slag om de arm. Bij Wingspan waren de preorders wel interessant, op de verzendkosten na. Die kwamen toen op $ 40, maar dat was vanuit de VS. Wanneer het tegenvalt kijk ik wat het zou kosten op Essen en anders ga ik voor de Nederlandse versie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: ma 12 aug 2019, 20:29 
StanTem schreef:
Denk dan dat ik voor de 999games versie zal gaan. Kost maar 75 euro bij sommige retailers. 'k Ga nog zien.
Ik overweeg ook de 999 games versie. Ik vind het ook gewoon tof dat ze de Nederlandstalige versie zo snel uitbrengen, net als bij Wingspan. Hopelijk komen eventuele uitbreidingen ook bij 999 beschikbaar.
Overigens kan ik de preorder van Tapestry NL nog nergens vinden voor €75, of zoek ik verkeerd?


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: ma 12 aug 2019, 20:52 
RiderHat schreef:
StanTem schreef:
Denk dan dat ik voor de 999games versie zal gaan. Kost maar 75 euro bij sommige retailers. 'k Ga nog zien.
Ik overweeg ook de 999 games versie. Ik vind het ook gewoon tof dat ze de Nederlandstalige versie zo snel uitbrengen, net als bij Wingspan. Hopelijk komen eventuele uitbreidingen ook bij 999 beschikbaar.
Overigens kan ik de preorder van Tapestry NL nog nergens vinden voor €75, of zoek ik verkeerd?
In de groep 'outlet games' op facebook kwam ie al voorbij.

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: ma 12 aug 2019, 20:56 
Avatar gebruiker
RiderHat schreef:
StanTem schreef:
Denk dan dat ik voor de 999games versie zal gaan. Kost maar 75 euro bij sommige retailers. 'k Ga nog zien.
Ik overweeg ook de 999 games versie. Ik vind het ook gewoon tof dat ze de Nederlandstalige versie zo snel uitbrengen, net als bij Wingspan. Hopelijk komen eventuele uitbreidingen ook bij 999 beschikbaar.
Overigens kan ik de preorder van Tapestry NL nog nergens vinden voor €75, of zoek ik verkeerd?

Zelfde hier, 999games is nu eens goed op tijd met de aankondiging én uitgave dus wil ik hen wel steunen.
Ik volg de design diaries en het begint beter en beter te klinken :)


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: di 13 aug 2019, 14:32 
Avatar gebruiker
Stijnhoofd schreef:
usurper schreef:
Ik zag net dat 999games een NL versie gaat uitbrengen.

Inderdaad. Die bevestigden net dat die direct na Spiel beschikbaar zal zijn.

Bedoelen ze hiermee de dag erna of kan het zijn dat we er nog een maand op moeten wachten? (vraag aan 999)


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: wo 14 aug 2019, 10:27 
Avatar gebruiker
The Iced One schreef:
Stijnhoofd schreef:
usurper schreef:
Ik zag net dat 999games een NL versie gaat uitbrengen.

Inderdaad. Die bevestigden net dat die direct na Spiel beschikbaar zal zijn.

Bedoelen ze hiermee de dag erna of kan het zijn dat we er nog een maand op moeten wachten? (vraag aan 999)


De worldwide retail release date is voor nu nog niet bekend gemaakt. Ik mag hier helaas ook nog niks specifieks op antwoorden. Zodra we meer kunnen zeggen, dan laat ik het je weten.


Offline Profiel E-mail     
 
Geplaatst: vr 16 aug 2019, 17:38 
Avatar gebruiker
The Iced One schreef:
Stijnhoofd schreef:
usurper schreef:
Ik zag net dat 999games een NL versie gaat uitbrengen.

Inderdaad. Die bevestigden net dat die direct na Spiel beschikbaar zal zijn.

Bedoelen ze hiermee de dag erna of kan het zijn dat we er nog een maand op moeten wachten? (vraag aan 999)


Inmiddels is bekend gemaakt dat de wereldwijde release in november, vlak na Essen is. Dan zal dus ook de Nederlandse versie te verkrijgen zijn.


Offline Profiel E-mail     
 
Geplaatst: vr 16 aug 2019, 19:12 
Veel hype. Vind de teaser tegenvallen.

Voor diegene die hem nog niet gezien hebben hier onder een link naar het filmpje
https://www.youtube.com/watch?v=4vROx_i7wys


Offline Profiel E-mail     
 
Geplaatst: vr 16 aug 2019, 19:24 
Die maakt mij net nieuwsgierig :D
En omdat ik tot nu toe elke Stonemaier die ik gespeeld heb leuk vind is dit voor mij een instant buy. De 999 versie natuurlijk.


Offline Profiel E-mail     
 
Geplaatst: vr 16 aug 2019, 20:01 
Avatar gebruiker
999 Games schreef:
The Iced One schreef:
Stijnhoofd schreef:
usurper schreef:
Ik zag net dat 999games een NL versie gaat uitbrengen.

Inderdaad. Die bevestigden net dat die direct na Spiel beschikbaar zal zijn.

Bedoelen ze hiermee de dag erna of kan het zijn dat we er nog een maand op moeten wachten? (vraag aan 999)


Inmiddels is bekend gemaakt dat de wereldwijde release in november, vlak na Essen is. Dan zal dus ook de Nederlandse versie te verkrijgen zijn.

Ik twijfel nu ook over de Nederlandse editie. Aangezien ik pas vanaf vrijdag op Essen ben, de Engelse voorraad van Matagot beperkt is én ze geen preorders accepteren wacht ik liever een paar dagen. Scheelt ook weer gesjouw ;) Alhoewel de preorder van Stonemaier zelf wel interessant is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: vr 16 aug 2019, 20:16 
Stijnhoofd schreef:
Ik twijfel nu ook over de Nederlandse editie. Aangezien ik pas vanaf vrijdag op Essen ben, de Engelse voorraad van Matagot beperkt is én ze geen preorders accepteren wacht ik liever een paar dagen. Scheelt ook weer gesjouw ;) Alhoewel de preorder van Stonemaier zelf wel interessant is.


In mijn ervaring doseren de meeste grotere uitgevers de spellen over de dagen. D.w.z. elke dag maken ze een kwart van hun totale voorraad beschikbaar. Dat gezegd hebbende, gun ik het de Benelux uitgevers die allemaal goed bezig zijn. Ook altijd uitstekende klantenservice ervaren bij 999 Games, wat ook best gezegd mag worden, maar ik dwaal af.


Online Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: vr 16 aug 2019, 20:22 
Slechts 4 bladzijden aan regels. Dat vind ik fijn om te horen :-)

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: vr 16 aug 2019, 22:46 
Avatar gebruiker
Kevin schreef:
Slechts 4 bladzijden aan regels. Dat vind ik fijn om te horen :-)


+1 :thumbup:


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: za 17 aug 2019, 08:08 
Avatar gebruiker
4 pagina's is wel erg weinig.

Ben zelf 1 pagina gewend voor omschrijving inhoud van de doos.

2 pagina's met grote afbeelding van de startopstelling hoe het spel wordt opgezet.

Dan paar pagina's voor uitleg van het spel.

Als laatste 1 of 2 pagina's voor verduidelijking van kaarten of gebouwen als appendix.


Offline Profiel E-mail     
 
 

Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 5  Volgende